2018-08-27, 13:41
Medlem
Gavves avatar
Tomi Sallinen blir borta 2-3 månader efter att ha brutit foten i fredagens match.

"– Normal läktid på en skada av det här slaget är någonstans mellan 2-3 månader så det är det vi utgår från, säger Mattias Hell, medicinskt ansvarig i Färjestad BK.

Tomi Sallinen kommer under veckan att genomgå en operation för att fixa till skadan i foten.
"

https://www.farjestadbk.se/artikel/zxuzajlc5-23h01/tomi-sallinen-borta-tva-tre-manader
Citera
2018-08-27, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavve
Tomi Sallinen blir borta 2-3 månader efter att ha brutit foten i fredagens match.

"– Normal läktid på en skada av det här slaget är någonstans mellan 2-3 månader så det är det vi utgår från, säger Mattias Hell, medicinskt ansvarig i Färjestad BK.

Tomi Sallinen kommer under veckan att genomgå en operation för att fixa till skadan i foten.
"

https://www.farjestadbk.se/artikel/zxuzajlc5-23h01/tomi-sallinen-borta-tva-tre-manader

Fan vad trist! Skador är så trist. Vill ju alltid se/möta bästa möjliga lag. Hoppas på snabb läketid.
Senast redigerad av MitchRapp 2018-08-27 kl. 14:16.
Citera
2018-08-27, 19:00
Medlem
Bartman777s avatar
Fan också. Jag tyckte väl det såg riktigt illa ut när han fastnade med benet sådär =/

Nåja, vi har fortfarande 4 centrar i laguppställningen (enligt EP), vet inte hur van Ottosson är att spela center. Men Alexander Johansson kan ju centra vid behov iaf.

Annars kan ju Åslund hoppa in som center om det skulle behövas. En position jag anser att han borde ha som standard.
Citera
2018-08-27, 21:44
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Fan också. Jag tyckte väl det såg riktigt illa ut när han fastnade med benet sådär =/

Nåja, vi har fortfarande 4 centrar i laguppställningen (enligt EP), vet inte hur van Ottosson är att spela center. Men Alexander Johansson kan ju centra vid behov iaf.

Annars kan ju Åslund hoppa in som center om det skulle behövas. En position jag anser att han borde ha som standard.

Ja det var en riktig Brolinare..
Jag tror det under en kortare period kan vara bra för Ottosson och Steen att få mer speltid men jag tycker också att det kanske behöver breddas med en forward till och inte nödvändigtvis en center. Precis som du är inne på finns det flera som kan spela center i laget. Skulle gärna se en hårdare speltyp att komplettera Rydahl med.
Citera
2018-08-28, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Ja, på det sätt att de inte alltid har bra stats men får ändå alltid stå. Henrik får alltid stå när han är med. samma gäller för fasth när inte Henke är med. båda är lite avdankade men är bäst ändå. Så är det när man varit bra, har ett namn.

Henke borde dra till FHC och vakta buren.
Stod fasth i mål ens 30% av matcherna i shl förra säsongen? Tror inte det..
Citera
2018-08-28, 14:18
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Stod fasth i mål ens 30% av matcherna i shl förra säsongen? Tror inte det..
Ganska enkelt att kolla upp. 64% vilket är ungefär vad en förstamålvakt i SHL brukar stå när man har CHL och landslagsuppdrag parallellt.
Citera
2018-09-06, 14:45
Medlem
Joelfrogs avatar
Nu har jag inte kollat särskilt mycket SHL på ett tag men varför håller så många Färjestad så högt upp? Känns som de oftast till slut kommer 5-7:a och åker ut i kvarten, förövrigt håller jag på Färjestad
Citera
2018-09-06, 15:05
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Nu har jag inte kollat särskilt mycket SHL på ett tag men varför håller så många Färjestad så högt upp? Känns som de oftast till slut kommer 5-7:a och åker ut i kvarten, förövrigt håller jag på Färjestad

Bredare forwardssida där centeruppsättningen ser urstark ut, fått behålla alla på backsidan och högst troligen hittat en stabil förstemålis i Svensson istället för två skakiga andremålisar i Haugen och Stéen. Färjestad kom 4:a förra året och har blivit starkare sen dess medan andra klubbar tappat eller i bästa fall står kvar på samma plattform. Därför kan jag inte se att dom ska komma sämre än förra säsongen. Inte i grundserien åtminstone. Sen får vi se om det laget har vad som krävs i ett slutspel.
Citera
2018-09-06, 15:32
Medlem
Joelfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Bredare forwardssida där centeruppsättningen ser urstark ut, fått behålla alla på backsidan och högst troligen hittat en stabil förstemålis i Svensson istället för två skakiga andremålisar i Haugen och Stéen. Färjestad kom 4:a förra året och har blivit starkare sen dess medan andra klubbar tappat eller i bästa fall står kvar på samma plattform. Därför kan jag inte se att dom ska komma sämre än förra säsongen. Inte i grundserien åtminstone. Sen får vi se om det laget har vad som krävs i ett slutspel.

Forwardssidan vet jag inte om den blivit bättre med flera tunga tapp men kan kanske ha blivit bredare som du säger, centersidan och backsidan håller jag med dig om men tycker inte vår backsida ser jättebra ut men 4+ skulle jag kunna sätta.
Senast redigerad av Joelfrog 2018-09-06 kl. 16:08.
Citera
2018-09-06, 16:53
Medlem
Expressens sk experter tippar var SM-guldet hamnar!

Djurgården 5 röster
Växjö 2 Röster
Färjestad 1 Röst
Citera
2018-09-07, 23:59
Medlem
Dimpens avatar
Håller Brynäs?

Blir mer och mer orolig då laget "svajar".
Förr verkade det vara mer stabilitet i laget.
Citera
2018-09-08, 00:28
Medlem
Illusioners avatar
Förr? På 70-talet eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in