2018-10-16, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Leifby?
Svårt att säga. personen måste vara oerhört mycket skickligare på att sälja in SHL. förhoppningsvis också någon som kan hitta någon slags medelväg mellan fans och kommersialisering så att man inte offrar de som ger stämning och engagemang på matcherna bara till förmån till företagare som spenderar pengar i restaurangen. De är givetvis också viktiga, men tappar man inramningen kan man tappa båda...

Man hade som sagt sämst snitt på 15 år så det är saker man gör fel.
Citera
2018-10-17, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Gnällert och hans Loob ligger väl främst bakom det fullständigt horribla CHL där spelare mest bara blir skadade och ingen tittar på matcherna.

Lindgren och hans anhang har drivit SHL till att ifjol ha den SÄMSTA publiksiffran i snitt på 15 år.

Lindgren var bra på att förhandla fram avtalet med CMore och ungefär där slutade hans kompetens.

För övrigt klarar sig inte mitt Modo heller från kritik då man exporterade ultrapampen Anders Källström till SHL som ordförande. Mannen som i Modo räknade treårsavtal på loger över ett år, så siffrorna såg fantastiska ut i hans balansräkning, men som blev ett helvete för hans efterträdare (avdelning, hur fungerar periodisering egentligen).
Färjestad, djurgården och några riktiga lag startade Nordic Trophy. Detta för att göra träningsmatcherna mer "spännande" vilket var helt rätt.

Sedan har detta spårat ur dels pga Färjestad men framför allt av icke lag som Växjö och annan skit att dom ska få vara med och bestämma.

Förra säsongen ökade färjestad sitt snitt med 1000 pers.
Men när bög lag som Växjö inte ens kan få 5500 på sina matcher så är det klart att snittet sjunker. Och inte bara Växjö som är plast och skit som inte klarar av att få folket.

Tyvärr kommer Färjestad sänka sitt snitt pga en styrelse som trodde att dom kunde köra över hockey folket och supportern.
Citera
2018-10-18, 13:55
Medlem
von_Ss avatar
Det öppna brevet från 28 supporterklubbar är mycket bra. Blir intressant att se pamparnas reaktioner, även om det troligtvis bada blir så att de säger "vi tar till oss av detta" uppenbart lögnaktigt.

Själv gillar jag alla punkter och främst det om arenakrav och liknande skit.

Noterbart är att Färjestads supporterklubb alltså heter "The Wolfpack"
Citera
2018-10-18, 14:09
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Det öppna brevet från 28 supporterklubbar är mycket bra. Blir intressant att se pamparnas reaktioner, även om det troligtvis bada blir så att de säger "vi tar till oss av detta" uppenbart lögnaktigt.

Själv gillar jag alla punkter och främst det om arenakrav och liknande skit.

Noterbart är att Färjestads supporterklubb alltså heter "The Wolfpack"

Det har den gjort sen 1994. Är du född igår eller?

Wolfpack har inget inflytande på läktaren dock. Alla vet att det egentligen är Bryggeriet som är den riktiga supporterklubben.
Citera
2018-10-18, 14:13
Medlem
tcfmogs avatar
Undrar vilka supporterklubbarna pratat med för att få fram de där fem punkterna som viktiga. Det enda på den listan som jag håller med om är att det inte ska finnas några krav på publikkapacitet. Borde skicka det där brevet till sina egna klubbar istället då det är de som bestämmer.
Citera
2018-10-18, 14:47
Medlem
Bartman777s avatar
Var kan jag läsa brevet någonstans?
Citera
2018-10-18, 15:14
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Var kan jag läsa brevet någonstans?

Aftonbladet tex har det på sin hemsida.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...tt-borja-prata
Citera
2018-10-18, 16:24
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
HVs är som förra säsongens förutom att ränderna runt midjan och på armarna har blivit tunnare.

“Växjö har vunnit nio av de elva senaste Smålandsderbyna mot HV71.”

Kan HV(LilleBror?) skrälla idag eller har ränderna gått ur dem? Räcket med två mål för seger mot oss efter som vi max gör ett!
Senast redigerad av MitchRapp 2018-10-18 kl. 16:26.
Citera
2018-10-18, 16:48
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Undrar vilka supporterklubbarna pratat med för att få fram de där fem punkterna som viktiga. Det enda på den listan som jag håller med om är att det inte ska finnas några krav på publikkapacitet. Borde skicka det där brevet till sina egna klubbar istället då det är de som bestämmer.

Meningen med öppna brev är att alla ska kunna läsa dem. Inklusive "deras egna klubbar".
Citera
2018-10-18, 17:15
Medlem
Tvonds avatar
Ikväll får blott 16årige Helge Grans son till Troja legendaren Morgan troligtvis göra debut i SHL för Malmö ska bli intressant att se han var lysande i CHL mot Munchen i Tisdags och satte inte skridsko fel på hela matchen dessutom lånas Albin Johansson från Arboga och div 1 in fram till uppehållet. https://www.eliteprospects.com/playe...02/helge-grans

Även Brynäs verkar lufta en Junior i 17årige Victor Söderström ikväll.

https://www.eliteprospects.com/playe...tor-soderstrom
Citera
2018-10-18, 17:18
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Aftonbladet tex har det på sin hemsida.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...tt-borja-prata
Tackar

Bra brev tycker jag, nu direkt efter att jag läst det.
Vi får se vad som händer framöver.
Citera
2018-10-18, 18:58
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Meningen med öppna brev är att alla ska kunna läsa dem. Inklusive "deras egna klubbar".
Det här rör inte alla. Känns lite offerkoftigt att gå ut på det sättet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in