2018-09-08, 18:49
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Blatte stjäl en cykel i bakgrunden till Kasselstrands intervju. Ska man skratta eller gråta?

Helt episkt...en blatte stjäl en cykel under intervjun...
Citera
2018-09-08, 18:55
Medlem
baggebo1s avatar
Fick precis besked att en person (SD-röstare 2010 och 2014) som jag tipsade om AfS för ett par veckor sedan (han hade dessvärre inte hört talas om partiet då) hade varit och förtidsröstat idag - på AfS. Folk gillar partiet om de bara får höra talas om det.

Förhoppningsvis har genomslaget den sista veckan gjort att många fått upp ögonen.
Citera
2018-09-08, 18:57
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Fick precis besked att en person (SD-röstare 2010 och 2014) som jag tipsade om AfS för ett par veckor sedan (han hade dessvärre inte hört talas om partiet då) hade varit och förtidsröstat idag - på AfS. Folk gillar partiet om de bara får höra talas om det.

Förhoppningsvis har genomslaget den sista veckan gjort att många fått upp ögonen.

De hamnar över 4%-spärren. Det tycks stå klart vid det här laget.
Citera
2018-09-08, 18:57
Medlem
okok1s avatar
Kommer vi få se en "övrigt" stapel live under valvakan?
Citera
2018-09-08, 18:58
Medlem
StillaHavets avatar
Kan berätta att jag idag fått meddelande att ytterligare tre, en familj, som jag berättat för om AfS är med på resan att ta tillbaka vårt land. Nu kör vi in i kaklet och tar AfS in i RD! Hög energi!
Citera
2018-09-08, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Så här ser det ut just nu med Facebook likes i jämförelse mellan partierna.
De stagnerade och nedåtgående partierna har samlat sina likes i fornstora dagar medan AFS likes är pinfärska. Likes avspeglar en ganska god korrelation med hur väljarna sedan kommer rösta enligt en vetenskaplig rapport. Man kan jämföra deras storlek med varandra.
https://imgur.com/a/qFwL8Yn
Det ser i stort sett ut som ett valresultat med två undantag. M ligger lite för lågt och MP lite för högt. Känns konstigt om AfS skulle vara alltför långt från dessa siffror när det stämmer så pass bra på de övriga partierna.
Citera
2018-09-08, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det drog igång en organiserad fiende/troll-kampanj kring den här urgamla "nyheten" om Jessica Ohlson igår. Jag förstår inte varför AfS-vänner skulle gå i den fällan dagen innan valet. Helt ofattbart.

Jag har missat trollkampanjen och visste inte om hennes asylrättande. 2 år sedan är typ igår. Det är ingen katastrof på något sätt, men det är inte heller en total icke-fråga.

Se den bra kommentaren av äkta AFS-supportern Scarlet. AFS-toppen är kanske lite "out of touch" med stora delar av folket då nästan allihop verkar komma ifrån eller leva i en viss samhällsmiljö. I miljöer där vissa attityder och beteenden är normen så reagerar man kanske inte på vissa saker som folk utanför denna miljlö skulle tycka var oacceptabelt eller anmärkningsvärt, även om man själv i övrigt har sunda ideal och värderingar.

En jämförelse är ukrainadårarna där några nu är aktiva inom svensk nationalism, trots att de inte gjort avbön och trots att deras ställningstaganden och aktiviteter innebar att de bokstavligt talat krigade för ZOG. En del tycker ju att man är småsint, "tråkig" eller kanske "autistisk" om man har några invändningar mot detta. Dessutom var det ju "längesen", hela 3 - 4 år sedan.
Citera
2018-09-08, 19:03
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
SVT hade en Övriga-stapel senaste valvakan. Jag ser ingen anledning till att de inte ska ha det återigen.

Det kommer att bli glada scener i kanalen när Övriga når 7% imorgon.

Jag rekommenderar alltid att se på Public Service på valvakan. TV4 och övriga kanaler ger jag inte mycket för.
Citera
2018-09-08, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Det är så som jag har fattat det iaf, men då endast klumpkategorin "övrigt" och inget mer specifikt än så. Men om FI får sin egen rosa stapel, och "övrigt" är uppe på åtminstone 5 procent kan vem som helst räkna ut vilket parti det är som står för den absoluta merparten av dessa. Ligger "övrigt" däremot på 4 procent klockan 22.00 imorgon, så lär de ha missat spärren. Jag räknar med att PP och MED får ca 0,3-0,4 vardera.

Så jag tror alltså att "övrigt" behöver minst 5 procent imorgon för att AfS ska lyckas komma in. Får det 6 procent kan man nog nästan börja smygfira. Jag skulle nog bli förhoppningsfull, men vågar inte ta någon seger i förskott.
Citera
2018-09-08, 19:07
Medlem
hestahodets avatar
De afs-sympatisörer som tror på riksdagsinträde är riktigt naiva. Skulle ni nå partistödsgränsen så är det en oerhörd framgång för er.
Citera
2018-09-08, 19:08
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Det är så som jag har fattat det iaf, men då endast klumpkategorin "övrigt" och inget mer specifikt än så. Men om FI får sin egen rosa stapel, och "övrigt" är uppe på åtminstone 5 procent kan vem som helst räkna ut vilket parti det är som står för den absoluta merparten av dessa. Ligger "övrigt" däremot på 4 procent klockan 22.00 imorgon, så lär de ha missat spärren. Jag räknar med att PP och MED får ca 0,3-0,4 vardera.

Så jag tror alltså att "övrigt" behöver minst 5 procent imorgon för att AfS ska lyckas komma in. Får det 6 procent kan man nog börja smygfira faktiskt.
Sjävklart blir det 6% om inte några rösträknare har skickliga fingrar.
Citera
2018-09-08, 19:08
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hestahodet
De afs-sympatisörer som tror på riksdagsinträde är riktigt naiva. Skulle ni nå partistödsgränsen så är det en oerhörd framgång för er.
Sikta mot stjärnorna och du når trädtoppen. Sikta mot trädtoppen och du når trädroten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in