2018-09-08, 18:17
Medlem
Despiracys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Jag älskar verkligen att man kan trigga igång så starka känslor bara genom att rösta på ett parti. Sen är jag övertygad om att de flesta (som inte är partiska) skulle hålla med om att det här är nedsättande:

Känslor? För att du röstar på AfS? Offergör du dig själv ofta eller?
Jag stör mig på att du är tvärsäker på att partiet kommer få 4-6% när AfS förmodligen inte kommer bli större än F!.
Citera
2018-09-08, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Övrigt ökar kraftigt i opinionsundersökningar, likes på facebook och packat i kungsan. Oj vilken spillra AfS är 2022...

Till alla dyngspridare i den här tråden så kommer nu information till er på lättförståelig svenska:

SD har svikit och förnedrat oss som stöttat dom sen långt tillbaka. Därför är de inte ett riktigt alternativ för oss längre.

1% är bra, 2,5% är riktigt bra, +4% är memetiskt bra. Hamnar det under 1% så fortsätter vi ändå kriga för 2022.

De yngre generationerna som får rösträtt 2022 är långt mer nationalistiska än någon annan generation som ens får rösta i det här valet.

Förstå att 2018 är bara början.

Japp. SD har svikit de som hjälpte dem fram. För första gången röstar jag inte på SD till riksdagen. Nu gick rösten till Afs och personkryss på Jeff Ahl.

Jämför Ahl mot de ryggradslösa och korrupta politikerna från 7-klövern så var valet enkelt.
Citera
2018-09-08, 18:26
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Despiracy
Jag stör mig på att du är tvärsäker på att partiet kommer få 4-6% när AfS förmodligen inte kommer bli större än F!.
Fortsätt inbilla dig det.
Citera
2018-09-08, 18:29
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Kolla själv på val.se (Valmyndighetens sajt).
Där står det klart och tydligt.
Verkar stämma men rösträkningen för riksdagsvalet hos Länsstyrelsen beräknas vara klar i slutet av veckan:
Citat:
För att röstmottagarna ska hinna räkna fram ett preliminärt valresultat på valkvällen räknas och rapporteras endast rösterna för de partier som förväntas ta mandat.

Övriga partier som anmält sig till valet räknas i en gemensam bunt. Dessa partiers röster räknas och redovisas var för sig vid den slutliga rösträkningen hos länsstyrelsen.
https://www.val.se/svenska-valsystemet/rostrakning-och-valresultat/preliminart-valresultat.html

Länsstyrelsen beräknas bli klar med sin rösträkning för valet till riksdagen i slutet av veckan.

Det slutliga resultatet för riksdagsvalet fastställs cirka en vecka efter valdagen.
https://www.val.se/svenska-valsystemet/rostrakning-och-valresultat/slutligt-valresultat.html
För val till kommun och landsting kan det dröja två veckor men AfS ställer bara upp i riksdagsvalet.

Hur som helst så tycker jag detta är dålig stil. Det borde inte vara något problem att rapportera alla partier vid första rösträkningen. Deras förklaring är att de ska "hinna med" men det är en dålig ursäkt. Hur svårt kan det vara att rapportera 14 partier istället för 9? Anställ fler rösträknare om det krävs i så fall. Jag anar fulspel.
Senast redigerad av PK-befriad 2018-09-08 kl. 18:37.
Citera
2018-09-08, 18:31
Medlem
Citat:
...när AfS förmodligen inte kommer bli större än F!.

AfS kommer bli större än F!. Frågan är bara hur mycket större.
F! hamnar på ca 0.5% detta val. Finns inte ens låg energi kvar i F!.
Citera
2018-09-08, 18:33
Medlem
Är ointressant om Afs kommer in eller ej till riksdagen (men hoppas så klart!) när jag valde hur rösta.

Man ska rösta efter övertygelse. Då kan man känna sig stolt över sig själv och det är det viktigaste. Afs ger den äkta glöden man söker och rösten fick de!
Citera
2018-09-08, 18:33
Medlem
Hur ser det ut med likes-utvecklingen på Facebook? Sett att vi har kommit förbi C.
Citera
2018-09-08, 18:34
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:

Men varför kan vi inte få drömma och hoppas i den här tråden? Om ett dygn är kanske drömmen över så låt bli att dra ner stämningen här tack!
Citera
2018-09-08, 18:39
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Verkar stämma men rösträkningen för riksdagsvalet hos Länsstyrelsen beräknas vara klar i slutet av veckan:

För val till kommun och landsting kan det dröja två veckor men AfS ställer bara upp i riksdagsvalet.

Hur som helst så tycker jag detta är dålig stil. Det borde inte vara något problem att rapportera alla partier vid första rösträkningen. Deras förklaring är att de ska "hinna med" men det är en dålig ursäkt. Hur svårt kan det vara att rapportera 14 partier istället för 9? Anställ fler rösträknare om det krävs i så fall. Jag anar fulspel.

Lägligt nog införs denna rutin samma år OSSE bjuds in för att granska. Det är extra viktigt i år att folket har tilltro till valsystemet får man anta. Cirkulera, inget att se.
Citera
2018-09-08, 18:42
Medlem
erikp121s avatar
Var på väg till affären tidigare idag för att köpa öl, chili-tortillas samt kötbullar då jag möttes av en ungdom som ville ha en cigg. Tyvärr hade jag inga cigg i fickan (tog endast 1 cigg för att röka själv och lämnade paketet hemma), men jag hade på mig min AfS-keps som jag införskaffade mig igår. "Jag gillar också Alternativ för Sverige" fick jag till svar!

Framtiden tillhör oss!
Citera
2018-09-08, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jay123
Enligt säker källa har Jeff Ahl reagerat på detta, men Kasselstrand och Hahne håller Ohlson om ryggen.

Heder till Ahl, men detta visar att partistyrelsen i övrigt är lika rutten som sjuklöverns.

Jag tror förövrigt att SD knappast beklagar brytningen med SDU när de nu ser Ohlsons intressekonflikt. Hade sänkt deras trovärdighet om asylstopp totalt.
SD-ledningen visste och förutsåg givetvis vad ett AfS möjligen skulle kunna lyckas med.

Håller med om att det är all heder till Jeff men tycker att du dömer de övriga både för hårt och för tidigt. Någonstans finns det alltid kompromisser, klarar man inte av det så blir man ganska snabbt väldigt extremistisk. Det är lite sådär att hon är #3 på listan men i det stora hela spelar det absolut noll roll.
Citera
2018-09-08, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaskaleh
Hur ser det ut med likes-utvecklingen på Facebook? Sett att vi har kommit förbi C.
Så här ser det ut just nu med Facebook likes i jämförelse mellan partierna.
De stagnerade och nedåtgående partierna har samlat sina likes i fornstora dagar medan AFS likes är pinfärska. Likes avspeglar en ganska god korrelation med hur väljarna sedan kommer rösta enligt en vetenskaplig rapport. Man kan jämföra deras storlek med varandra.
https://imgur.com/a/qFwL8Yn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in