Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
Bang betyder smäll typ pang!
Det är möjligt, men i det här fallet gäller är namnet på teorin om universums expansion.
Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
Big bang teorin är INTE bara en teori om universums expansion.. big bang teorin ÄR en hel världsåskådning där allt har skapats utan mening av en stor smäll av skapelse.. för att en dator inte bevisar en medveten skapare.. och inte cellens system eller solsystem heller.
Nej, Bigbang säger ingenting om någon skapelse. Den säger ingeting om en "stor smäll av skapelse".
En dator bevisar en medveten skapare eftersom vi vet att datorer är skapade av människor.
Cellens skapelse vet vi ingenting om.
Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
Det enda som vi med säkerhet vet om datorsystem och samhällssystem, är att dom måste designas av någon eller några som är medvetna..
Korrekt, vi vet att datorsystem och samhällssystem är skapade av människor.
Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
jag tar för givet att ekosystem och solsystem också bevisar medvetenhet..
Det gör inte jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
vilket även ateisten vet att en dator gör, även om ateisten inte visste vad en dator är.
Nej. Ateism betyder fortfarande bara "utan gud".
Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
Vet du något obevisat som smäller och skapar system utan att vara medveten?
Bigbang är bevisat, någon skapelse eller medvetande ingår inte i Bigbang, det beskriver Universeums expansion.
Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
Tills ateister kan presentera bevis för en smäll av skapelse eller komplexitet ur simplecitet så kommer ALLTID system att bevisa medvetenhet.. i detta fallet gudar.
Bigbang är inte en smäll av skapelse eller komplexitet ur simplecitet.
Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
Klart att du inte kan se bevis för gudar när du är ateist som saknar religion som hade givit dig skyddet som du kanske hade behövt innan du kan erkänna att solsystem bevisar medvetenhet.
Det finns inget att "erkänna" angående dina påståenden.
Att jag inte kan se dina påstådda bevis kan bero på att de inte är bevis.
Hur bevisar solsystem medvetenhet?
Citat:
Ursprungligen postat av
KungPungPat
Jag tror att dina sektmedlemmar hade sagt att du skulle in på mentalsjukhus om du påstod att universum måste ha designats precis som datorsystem har designats av nån medveten.
Jag har inga sektmedlemmar. Jag är inte ens med i någon sekt.
Jag påstår inte att universum har skapats av någon medveten. Jag vet att datorsystem har skapats av medvetna människor.