Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-09-06, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrisonMike
Det där med att vägra ta avstånd kan fungera i vissa sammanhang och situationer. Just nu har AfS inget att vinna på att kicka ut Hagwall...men säg att de kommer in i riksdagen, varenda intervju med Kasselstrand kommer ta upp Hagwalls dumheter i tunnelbanan och vanligt folk har svårt för antisemitism och riksdagsledamöter som inte kan bete sig.

Det är möjligt att de måste justera sina taktiker om de kommer in i riksdagen. Men just nu har de inget att förlora och då finns det ingen anledning att cucka.
Citera
2018-09-06, 00:48
Medlem
Citat:
Dock enorm skillnad. Då fanns inte internet och sociala medier. Då fanns inte alternativa medier. Ett nytt parti var helt beroende av att statstelevisionen eller någon av de fyra stora tidningsdrakarna tog upp det. Dessutom var inte behovet av ett invandringskritiskt parti alls lika stort eftersom de endast varnade för utvecklingen. De fick rätt och nu kan de bli Sveriges största parti.
Vi får också tänka på att Sverige är ovanligt i det att vi har haft samma gamla sunkpartier så löjligt länge. Ute i länder som Nederländerna eller Italien lanseras det nya partier lite då och då som drar till sig lite profiler och kommer in i parlamenten. Dessutom lever vi i en omvälvande tid där t ex ingen av de två giganterna inom fransk politik ens gick till andra omgången i senaste presidentvalet och där "omöjliga" utfall som Brexit och Trump staplas på varandra.

Sverige kan inte fortsätta att vara så här udda och konstigt för evigt. Egentligen är vi som européer är mest. Och européer klänger inte längre fast vid någon äcklig sosse-tutte eller tror att politik bedrivs genom att anpassa sig efter den som vill byta ut ens folk.
Senast redigerad av Avblattning 2018-09-06 kl. 00:51.
Citera
2018-09-06, 00:50
Medlem
Citat:
Det där med att vägra ta avstånd kan fungera i vissa sammanhang och situationer. Just nu har AfS inget att vinna på att kicka ut Hagwall...men säg att de kommer in i riksdagen, varenda intervju med Kasselstrand kommer ta upp Hagwalls dumheter i tunnelbanan och vanligt folk har svårt för antisemitism och riksdagsledamöter som inte kan bete sig.
Om media beter sig så fanatiskt och enspårigt är det deras förlust. Folk kommer bara ledsna ännu mer på dem.
Citera
2018-09-06, 00:54
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
På detta svarar jag att alla jag känner i Göteborg ska till Stockholm.

(Bortsett från de som inte fick ledigt från jobbet, eller går på kryckor, eller så)

Kan man inte åka bil med kryckor? Den ursäkten duger inte

Citat:
Ursprungligen postat av Elvz
Jag tänkte inkludera något blått och något gult, i heder åt vårat lands vackra flagga Jag och min vän tar med oss vita kepsar också, kanske får den ligga nedtryckt i väskan om ingen annan hakar på

Jag kommer med vit keps och utan rånarluva

Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Bästa inflytandet de kan utöva är att hålla sig borta. Jag har inget personligt emot dem, men deras sunkprojekt sänker AfS om de närvarar och det lägger jag inte min enda röst på fyra år, på.

Jag hoppas att Kasselstrand endast vill ha deras draghjälp före valet.

Jag kollade förresten på FI:s facebook-sida och nu önskar jag faktiskt att de kommer in i riksdagen. Det är oförlåtligt att stoppa AFS från Stockholm men Schyman och Kassel skulle ge roliga debatter. Både är trogna sina värderingar och ger inga substanslösa svar. Fri invandring vs återvandring, skrota försvaret vs allmän värnplikt . För att citera Carl Bildt: vi kommer att se motståndets dynamik
Citera
2018-09-06, 01:02
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Ligger i säkerhetspåsar som är igenklistrade. Verkar hyggligt säkert.

Djupstats-sossarna har många säkerhetspåsar man kan byta till...
Citera
2018-09-06, 01:02
Medlem
PrisonMikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
Vi får också tänka på att Sverige är ovanligt i det att vi har haft samma gamla sunkpartier så löjligt länge. Ute i länder som Nederländerna eller Italien lanseras det nya partier lite då och då som drar till sig lite profiler och kommer in i parlamenten. Dessutom lever vi i en omvälvande tid där t ex ingen av de två giganterna inom fransk politik ens gick till andra omgången i senaste presidentvalet och där "omöjliga" utfall som Brexit och Trump staplas på varandra.

Sverige kan inte fortsätta att vara så här udda och konstigt för evigt. Egentligen är vi som européer är mest. Och européer klänger inte längre fast vid någon äcklig sosse-tutte eller tror att politik bedrivs genom att anpassa sig efter den som vill byta ut ens folk.

Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
Om media beter sig så fanatiskt och enspårigt är det deras förlust. Folk kommer bara ledsna ännu mer på dem.
Svenskar är mer hjärntvättade än vad ni tror, visst, ett parti måste inte vara så PK om SD men ett parti som vill få tvåsiffrigt i opinionen tror jag gör bäst i att backa ibland när dess företrädare säger eller gör otaktiska saker. Antisemitism, tyvärr, är en sådan sak.
Citera
2018-09-06, 01:06
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Så här är det
Kan man inte åka bil med kryckor? Den ursäkten duger inte

Hon sköter kansliet för hela Västra Götaland, trots sitt kollapsade knä, så ge henne respekt! Det där är mycket mer än du själv har gjort. Att stå upp i 10 timmar med dåligt knä och kryckor är ett helvete.
Citera
2018-09-06, 01:16
Medlem
Citat:
Svenskar är mer hjärntvättade än vad ni tror, visst, ett parti måste inte vara så PK om SD men ett parti som vill få tvåsiffrigt i opinionen tror jag gör bäst i att backa ibland när dess företrädare säger eller gör otaktiska saker. Antisemitism, tyvärr, är en sådan sak.
Nu rör det sig inte ens om antisemitism i fallet med klistermärket, utan om simpel mem-humor. Men även om så vore fallet har du fel. Palestinavänstern har varit antisemitisk i alla år, och högljutt kallats så av medierna, utan att vänsterväljare har dragit sig för att rösta på den. Mycket av den här beröringsskräcken handlar bara om en småborgerlig rädsla för att röra upp känslor och hamna i händelsernas centrum.

Vi har sett gång på gång både till höger och vänster att medias hysteri bara har verkan om man själv väljer att legitimera den. Den dag man står upp för sig själv och delar ut en lavett tillbaka så drar sig mobbaren genast tillbaka, skräckslagen och förvirrad över den nya situationen.
Citera
2018-09-06, 01:20
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, på onsdag sker en andra preliminär rösträkning som inte heller räknar övriga partier separat:

De förtidsröster som inte hann fram till vallokalerna under valdagen räknas en första gång hos kommunerna. Det är främst brevröster och röster från ambassader samt förtidsröster som lämnats i andra kommuner under valhelgen.

Denna räkning kallas för valnämndens preliminära rösträkning och genomförs på onsdagen efter valdagen. Om det behövs kan räkningen förlängas till torsdagen.

https://www.val.se/svenska-valsystemet/rostrakning-och-valresultat/preliminart-valresultat.html

Slutresultatet kommer först två veckor senare, när länsstyrelserna räknat färdigt:

Länsstyrelsen fastställer valresultatet för varje val genom att protokollet läggs fram för granskning. Detta görs hos varje länsstyrelse. Protokollen publiceras också på Valmyndighetens webbplatsallt eftersom de blir klara.

Samtliga resultat är publicerade cirka 14 dagar efter valdagen.

https://www.val.se/svenska-valsystemet/rostrakning-och-valresultat/slutligt-valresultat.html

Javisst. Sverige är ett jävla fjollrunkande skithelvete till land. Hoppas att du är nöjd!

Hoppas även att alla dumnationalister som litar på the sosse-deep-state i alla lägen är nöjda. Idioter!

Tragiskt....
Citera
2018-09-06, 01:32
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
I stället har AfS:

• Fraterniserat med den sunkiga brunhögern och tolererat antisemiter i sin styrelse.

• Antagit en nyliberal skattepolitik som skulle ha kunnat författats av Alexander Bard.

• Torgfört en direkt främlingsfientlig politik med rasistiska undertoner.

Allt detta är ju toppenbra. Men det fattar inte du...

Citat:
Det är därför som jag nu avråder folk från att rösta på AFS.

Nej, du avråder från att rösta på AfS för att du är en ondskefull dumliberal. Är du så korkad så att du tror att ingen här fattar det?
Citera
2018-09-06, 01:32
Medlem
Vidurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellirstreymr
Återvandringsminister.

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Återvandringsminister.

Regeringen Kasselstrand :-)
Citera
2018-09-06, 01:36
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvoracing360
Vilket torgmöte skulle ni visa för en bekant som är intresserad av partiet men inte helt övertygad? Innehållet är ju liknande på alla torgmötena men är det något möte som sticker ut?

Skellefteå, slutet på Falkenberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in