2018-09-06, 00:03
Medlem
Rosteres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det framgår inte explicit att det handlar om nån riksdagsledamot.

Nä, om det inte skulle vara någon riksdagsledamot känns det ju ännu mer som en icke-händelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Det tror inte jag. Mira Aksoy är en utav Moderaternas i särklass mest populäre ungdomspolitiker på sociala medier. Och det gjordes ingen stor deal av det. I samband med sin övergång så sa hon att det väntade fler avhopp från Moderaterna.

Jag tror på Heberlein eller Bali. Vilken annan Moderat skulle det kunna vara isåfall?

Det skulle kunna vara Bo Lundgren eller någon nu icke aktiv.

Jag förstår att det upplevs som att det görs en stor deal av det. Jag har bara en känsla av att det finns väldigt, väldigt många politiker och att "stor rekrytering" är ungefär lika verklighetsbeskrivande som "bästaste tjejgänget". Är det verkligen världens bästa tjejgäng? Och är rekryteringen verkligen stor eller säger man bara så för att man inte kan säga "mellanstor rekrytering"?

Det kan vara Bali, detta skulle isf vara kopplat till blattens attacker och kanske att SD har haft en kandidat som dragit sig ur på grund av taxiresor och allmänt moraliskt förfall. Ifall han blir vald kan väl partiet tillsätta riksdagsplatsen? På så sätt kan Hanif både byta parti innan valet och sitta kvar i RD.
Citera
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tänker mer i termer av en välkänd sosse.

Ja, det vore lite mer explosivt än yttterligare en karriärhungrig moderat.
Men vem menar du skulle vara så välkänd att detta skulle kunna innebära en 'game changer'? Jag förstår fortfarande inte riktigt vem som skulle vara så välkänd att vi pratar om t ex +1-3% för SD bara pga detta byte.
Citera
Medlem
Silltunnas avatar
Kan det vara Rossana dinamarca?
Citera
2018-09-06, 00:04
Medlem
8711s avatar
Hanif Bali vore kul. Annars har ju Sara Skyttedal varit på tapeten tidigare.

Charlie Weimers med hänsyn till hans fru som redan är Sverigedemokrat kan det också vara.
Citera
2018-09-06, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Center-Staffan kan det väl ändå inte vara? Han är för gammal och trött för att det skulle generera en sån här cliffhanger.

Inte den första gamlingen som går över till SD, han har varit konsekvent kritisk till massinvandring och barnlajvare, kan bli en påk i Annies öga.
Citera
2018-09-06, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Ja, det vore lite mer explosivt än yttterligare en karriärhungrig moderat.
Men vem menar du skulle vara så välkänd att detta skulle kunna innebära en 'game changer'? Jag förstår fortfarande inte riktigt vem som skulle vara så välkänd att vi pratar om t ex +1-3% för SD bara pga detta byte.

Persson sa ju idag i expressen att vi måste ha ett stopp på invandringen. Och att han ville se en M+SD regering. Vem fan vet? Det är galna tider vi lever i. Tror dock att man hade gjort en betydligt större grej utav det om det var någon av hans kaliber.

Det hade verkligen varit dödsstöten för sossarna. Men kanske? Det är ju allmänt kännt att Göran avskyr vänstersossar. Om han anser att partiet är kört så kanske han vill vara den som håller i kniven.
Citera
2018-09-06, 00:06
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Kan det vara Rossana dinamarca?

Hahaha. Humor har du iallafall. Själv undrar jag om det nu visar sig vara Bali, hur ska det då gå för Aron Flam som tänker personrösta på Bali och inte kan tolerera SD?
Citera
2018-09-06, 00:08
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Tack. Ja, från Östergötlands län...
Utestängd från att delta i samtal om migration med sitt parti. Röstade emot partilinjen i Afghan-amnestifrågan. Östgöte. Jag har svårt att hitta en mer trolig kandidat.

Glöm, fetglöm, Bali och Lundgren.
Citera
2018-09-06, 00:08
Medlem
Ulo2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
"Från ett av de andra riksdagspartierna", antyder det inte att det är en aktiv politiker eller feltolkar jag det?

Tror på någon okänd långt ner på M eller KDs lista som annars skulle ryka från köttgrytorna efter valet. Hoppas verkligen på Göran Persson eller Skyttedal eller Borg, rejäla och trovärdiga profiler.

Hanif Bali är en personlig favorit men han behövs tyvärr inom M.

Landsförrädarna Persson och Borg finns det inget att hämta ifrån. Poängen med en SD-röst är ju att man inte vill ha den gamla, förljugna och korrupta politikeradeln som både Persson och Borg personifierar på fläcken. Det är ju på grund av dessa människors ansvarslösa invandringspolitik SD ens har ett existensberättigande.

Bali är förövrigt en bedräglig kappvändare och bara hyllad på grund av att han är en alibiblatte. Om man tror att Bali står för sunt förnuft i invandringspolitiken räcker det med att gå tillbaka några år för att bli motbevisad.
Citera
2018-09-06, 00:09
Medlem
freeriderXIIs avatar
Kanske är det Jonas Sjöstedt som äntligen sett ljuset.
Citera
2018-09-06, 00:10
Medlem
JustZlatans avatar
Kanske är känd politiker som bor eller kommer från Motala?
Citera
2018-09-06, 00:11
Medlem
Vitgardistens avatar
Ulf Adelsohn? Bo Lundgren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in