Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Det framgår inte explicit att det handlar om nån riksdagsledamot.
Nä, om det inte skulle vara någon riksdagsledamot känns det ju ännu mer som en icke-händelse.
Citat:
Ursprungligen postat av
Troett
Det tror inte jag. Mira Aksoy är en utav Moderaternas i särklass mest populäre ungdomspolitiker på sociala medier. Och det gjordes ingen stor deal av det. I samband med sin övergång så sa hon att det väntade fler avhopp från Moderaterna.
Jag tror på Heberlein eller Bali. Vilken annan Moderat skulle det kunna vara isåfall?
Det skulle kunna vara Bo Lundgren eller någon nu icke aktiv.
Jag förstår att det upplevs som att det görs en stor deal av det. Jag har bara en känsla av att det finns väldigt, väldigt många politiker och att "stor rekrytering" är ungefär lika verklighetsbeskrivande som "bästaste tjejgänget". Är det verkligen världens bästa tjejgäng? Och är rekryteringen verkligen stor eller säger man bara så för att man inte kan säga "mellanstor rekrytering"?
Det kan vara Bali, detta skulle isf vara kopplat till blattens attacker och kanske att SD har haft en kandidat som dragit sig ur på grund av taxiresor och allmänt moraliskt förfall. Ifall han blir vald kan väl partiet tillsätta riksdagsplatsen? På så sätt kan Hanif både byta parti innan valet och sitta kvar i RD.