2018-09-05, 23:55
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om det verkligen visar sig vara en "stor värvning", så kan detta bli en ordentlig game changer.

Det här får du gärna utveckla för jag ser inte riktigt hur det skulle bli en sk "game changer". På vilket sätt då och framförallt -- varför skulle folk bry sig så särskilt mycket?

Den enda jag kan tänka mig att folk möjligen skulle bry sig om vore t ex Anders Borg, även kallad "kukanders" här på Flashback, men jag vet inte om om detta skulle förändra särskilt mycket. Det skulle behöva vara någon riktigt tung person som alla verkligen känner till (med alla menar jag då allmänheten, inte alla som läser politik, inrikes mellan valen på Flashback).

Så vad och hur menar du egentligen med 'game changer'? Vilket partibyte menar du skulle innebära en noterbar skillnad för SD så nära inpå valet?
Citera
2018-09-05, 23:57
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Det här får du gärna utveckla för jag ser inte riktigt hur det skulle bli en sk "game changer". På vilket sätt då och framförallt -- varför skulle folk bry sig så särskilt mycket?

Den enda jag kan tänka mig att folk möjligen skulle bry sig om vore t ex Anders Borg, även kallad "kukanders" här på Flashback, men jag vet inte om om detta skulle förändra särskilt mycket. Det skulle behöva vara någon riktigt tung person som alla verkligen känner till (med alla menar jag då allmänheten, inte alla som läser politik, inrikes mellan valen på Flashback).

Så vad och hur menar du egentligen med 'game changer'? Vilket partibyte menar du skulle innebära en noterbar skillnad för SD så nära inpå valet?
Jag tänker mer i termer av en välkänd sosse.
Citera
2018-09-05, 23:57
Medlem
Glorfindels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Är Bert Karlsson aktiv i KD?
Nej, det är han inte och har (så vitt jag vet) aldrig varit. Han hävdade dock att han röstade på KD förra valet.
Citera
2018-09-05, 23:59
Medlem
Idittfejss avatar
Känns inte så "stor" om man avslöjar det på ett torgmöte i hålan Motala. Hade det varit en känd Moderat så hade man troligen haft en presskonferens i Riksdagen.

Ni som hoppas på Bali eller något annat större namn kommer bli besvikna.
Citera
2018-09-05, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Nej, jag försöker bara diskutera vad som är realistiskt och jag tror inte att Hanif Bali kommer att gå till SD i detta läge.

Förstår inte varför du anser att det är orealistiskt.

1. Han tycker exakt som Sverigedemokraterna i migrationsfrågan.
2. Han ser nu med egna ögon hur det är att motarbetas av detta vidriga vänsteretablissemang.
3. Björklund får stå på bästa sändningstid och spy galla över Bali. Hur agerar M:s partiledning? NOLL uppbackning och munkavel.
4. Bali om någon måste inse hur fuckade Moderaterna är. Han har säkert sonderat med folk där och sett om det finns någon möjlighet till förändring inom partiet. Han har nu insett att den liberale dåren Kristersson har partiet i ett järngrepp.
5. Bali har säkert hoppats att M ska närma sig ett samarbete med SD. Nu när Kristersson tydligt tar ställning och säger att han hellre ser ett Sverige i brand än samarbetar med SD så lär bägaren rinna över.

Jag säger inte att jag är 100% säker på Bali. Men lägger man ihop 1+1 så är det nog ingen omöjlighet. Det är knappast någon fisig riksdagsledamot som ingen känner till.
Citera
2018-09-06, 00:00
Medlem
Hogdals avatar
Det finns ju den där centerpartisten som går i otakt med partiet, kommer inte på namnet. Man i 60-årsåldern eller så.
Citera
2018-09-06, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Det finns ju den där centerpartisten som går i otakt med partiet, kommer inte på namnet. Man i 60-årsåldern eller så.

Staffan Danielsson
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal

Nämnde honom i TS. Du tänker på Staffan Danielsson. Det är troligt. Tveksamt att man hade gjort en grej om det dock. Man kanske skulle kolla upp om han bor i Motalatrakten?
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Göran Persson som överhoppare hade slutgiltigt knäckt sossarna. Men det tror jag faktiskt är för bra för att vara sant.

Han föreslog att M skulle samarbeta med SD efter valet såg jag på nåt Expressen-löp.
Citera
2018-09-06, 00:02
Medlem
GaTuSoPPaReNs avatar
Bali är ute och tokkampanjar för Moderaterna ute i valstugorna i Sundbyberg och Solna, så sent som för några dagar sedan. Det är inte han.
Citera
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSKY
Staffan Danielsson

Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Nämnde honom i TS. Du tänker på Staffan Danielsson. Det är troligt. Tveksamt att man hade gjort en grej om det dock. Man kanske skulle kolla upp om han bor i Motalatrakten?
Tack. Ja, från Östergötlands län...
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar
Center-Staffan kan det väl ändå inte vara? Han är för gammal och trött för att det skulle generera en sån här cliffhanger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in