Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-09-05, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
AfS borde köra den här versionen istället: https://www.youtube.com/watch?v=baQYJxDe4aM
(Anna Änglavinge - Frågor Till Far)

Den berör mer.... Hon har en väldigt fin röst...

Originalet med Svensk Ungdom är överlägset bäst. Anna Änglavinges version är dock också bra och har fördelen(?) av att inte vara lika tätt förknippad med den "nationella rörelsen".
Senast redigerad av Tumidanda 2018-09-05 kl. 14:00.
Citera
2018-09-05, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Reglerna säger att de ska räkna övrigabunten i klump under valnatten. Så detta kommer att redovisas direkt.

Således måste valfusk gå till så att man byter ut AfS-valsedlar till något annat, så att bunten är lika stor på måndag. Vi skulle kunna se helt oväntade partier göra hundra gånger bättre ifrån sig än i förra valet.

Jag tänker göra ett besök till min lokala vallokal, och uppmuntra rösträknarna att räkna per parti bland övriga redan under valnatten, även fast det inte ska rapporteras. På så sätt kan de ju stävja valfusk - vilket är hela meningen med det medborgerliga uppdrag de tagit på sig. Om diskrepansen blir stor mellan deras anteckningar och länsstyrelsens siffror, så är det bevis för valfusk.

Fast det lär ju sitta någon gapig sosse där och hävda att det är "förbjudet" att räkna färdigt övrigabunten (i demokratins namn, typ).

Om jag inte minns fel så brukar åtminstone mitt valdistrikt först räkna alla partier separat om de så har en enda röst, däremot så får man sedan addera ihop dem till en totalsumma för "Övriga" som man sedan rapporterar till Länsstyrelsen.

Men visst, det enda dokumentet som visar på detta är ju en lapp för varje bunt som hamnar i påsen för "Övriga", så att göra sina egna små privata noteringar är ju enda sättet att vara säker på att allt går rätt till. Jag tror faktiskt inte att risken för organiserat valfusk på länsstyrelserna är särskilt stor, men skall ändå memorera AfS siffror för mitt distrikt och jämföra senare i veckan.
Citera
2018-09-05, 14:01
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Nej det är något "Hild" som sjunger...

Aha, trodde det var Änglavinge.
Citera
2018-09-05, 14:05
Medlem
Citat:
AfS borde köra den här versionen istället: https://www.youtube.com/watch?v=baQYJxDe4aM
(Anna Änglavinge - Frågor Till Far)

Den berör mer.... Hon har en väldigt fin röst...

Synd att det inte finns någon svensk motsvarighet till det här:
https://www.youtube.com/watch?v=C7aG-VQYGhA We Didn't Start The Movement (American Renaissance 2016)
Citera
2018-09-05, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Aha, trodde det var Änglavinge.

svensk ungdom frågor till far

Anna Änglavinge - Frågor Till Far

Hild - Frågor Till Far

Hilds version är helt ok men jag föredrar de andra två versionerna om jag måste välja.

Man behöver ju dock inte välja när man kan spela allihop, en version för varje stad och torgmöte. Det är ju lite sent nu men nästa gång det är turné kanske.
Citera
2018-09-05, 14:10
Medlem
Hur ser Kalmar ut som stad?
Senast jag var där för tjugo år sen var det som Sunes sommar i Kalmar och på Öland.

Invandrarna gör bra reklam för Återvandringsverket men hoppas verkligen inte det som skedde i Uddewalla sker igen.
Citera
2018-09-05, 14:10
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Reglerna säger att de ska räkna övrigabunten i klump under valnatten. Så detta kommer att redovisas direkt.

Således måste valfusk gå till så att man byter ut AfS-valsedlar till något annat, så att bunten är lika stor på måndag. Vi skulle kunna se helt oväntade partier göra hundra gånger bättre ifrån sig än i förra valet.

Jag tänker göra ett besök till min lokala vallokal, och uppmuntra rösträknarna att räkna per parti bland övriga redan under valnatten, även fast det inte ska rapporteras. På så sätt kan de ju stävja valfusk - vilket är hela meningen med det medborgerliga uppdrag de tagit på sig. Om diskrepansen blir stor mellan deras anteckningar och länsstyrelsens siffror, så är det bevis för valfusk.

Fast det lär ju sitta någon gapig sosse där och hävda att det är "förbjudet" att räkna färdigt övrigabunten (i demokratins namn, typ).

Jag har ögnat igenom både valförordningen och vallagen och finner inget stöd för detta.

Anmälan kanske är på sin plats?

Alla röster ska räknas utan avbrott på valnatten.
Citera
2018-09-05, 14:14
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonArnstad
Om jag inte minns fel så brukar åtminstone mitt valdistrikt först räkna alla partier separat om de så har en enda röst, däremot så får man sedan addera ihop dem till en totalsumma för "Övriga" som man sedan rapporterar till Länsstyrelsen.

Men visst, det enda dokumentet som visar på detta är ju en lapp för varje bunt som hamnar i påsen för "Övriga", så att göra sina egna små privata noteringar är ju enda sättet att vara säker på att allt går rätt till.

Jag så gick det alltså till förr. Men nu är det det nya Sverige, och det här valet gäller alltså andra (AfS-anpassade) regler.

Citat:
Jag tror faktiskt inte att risken för organiserat valfusk på länsstyrelserna är särskilt stor

Ja, med den inställningen behöver man ju inte ha öppen rösträkning med flera deltagare. En ensam sosse skulle kunna räkna allt bakom en låst dörr.

Nu ska man alltså låsa in AfS-rösterna över natten innan man ens börjar räkna dem. Sossen med nyckeln har således goda möjligheter till valfusk.

Man begår nu alltså ett grovt brott mot transparensen och säkerheten i valprocessen av "effektivitetsskäl".

Citat:
men skall ändå memorera AfS siffror för mitt distrikt och jämföra senare i veckan.

Tack för det! Se till att ni är flera vittnen som har koll på siffran.
Citera
2018-09-05, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Jag har ögnat igenom både valförordningen och vallagen och finner inget stöd för detta.

Jessica Ohlsson borde ta tag i detta. Om det är så att rösterna enbart ska räknas på Länsstyrelsen så litar jag inte på valresultatet. Om rösterna räknas två gånger, som för de andra partierna så minskar risken för fusk.
Citera
2018-09-05, 14:17
Medlem
Incendios avatar
Nyss hemkommen från mötet i mitt Växjö. Handflatorna flagar av allt applåderande och rösten är det inte mycket med, med yes!

Hyffsad uppslutning, men inte alls som mötet i Maj. Ett par babbisar som gormade, några vänstrare med knutna nävar i luften, regnbågisar med flagga skriven på undermålig svenska,så svenska feministerna var,( TACK Jeff för att du påtalade detta, det retade mig till fnitter under hela mötet). Mest störande var babben som försökte stirra ut mig i min entusiasm och gänget med invandrarbarn i 10-13 årsåldern, som stod mitt framför talarna och kacklade om annat(en av dem föll i hysterisk gråt när Gustav talade).
Polisen väldigt flata i att dämpa mötesstörarna(också detta var de bättre på i maj).
Diskuterade efteråt med flera i publiken som var mycket intresserade, men inte visste mycket om partiet eftersom att de bara läser vaniljmedia, men nu skulle de rösta afs!

Passade på att rösta innan vi for hem. Både jag och maken fick "hur-kan-ni-vara-dödsknarkarnazisterrasister-blickar" av ett gäng miljömuppskvinnor när vi öppet tog röstsedlar från afs och sd. En av dem fnyste "en kvinna röstar på dem!"och stirrade på mig
Senast redigerad av Incendio 2018-09-05 kl. 14:20.
Citera
2018-09-05, 14:20
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Bortsett från alla stödlikes från SD-väljare, så är Facebooklikes ett enkelt sätt att stödja ett icke-riksdagsparti som man sympatiserar med och hoppas på att de kommer in, utan att engagera sig själv eller faktiskt ge dem sin röst. Det krävs ju ingen större ansträngning att trycka på gilla knappen liksom. F! lider ju av samma effekt: F! har ju 138 tusen Facebooklikes, inte långt från sossarna som har 193 tusen. Om vi utgår från att varken AfS eller F! har köpt likes, så innebär detta att rent statistikt sett, är dessa likes från sympatisörer som ändå kommer rösta på de rödgröna, men gärna hade sett att F! kom in i riksdagen och blev en del av det rödgröna blocket. Att totalt utesluta att situationen är likartad för AfS är inte särskilt realistiskt eller objektivt.

Det finns nog inte en enda människa som väljer att visa sympati för AfS i syfte att godhetssignalera, vilket fallet med Fi var alldeles uppenbart. Det partiet hissades till skyarna av ett enhetligt etablissemang. Många av dessa likes var från betahannar som i desperation hoppades att de skulle få ligga med någon av de håriga feministiska flatorna i partiet. Dessa pojkar är fortfarande oskulder men tummen upp på Facebook har fått stå kvar.
Citera
2018-09-05, 14:21
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas

Bravo!

Alla nationalistiska rösträknare bör beväpna sig med en utskrift av valförordningen på söndag, och insistera på att den följs, d.v.s. att antalet för alla partier ska räknas.

10 § Vid den preliminära rösträkningen ska röstmottagarna för varje val i protokollet anteckna
...
2. antalet godkända valsedlar uppdelade efter partibeteckning

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/valforordning-2005874_sfs-2005-874
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in