Nyss hemkommen från mötet i mitt Växjö. Handflatorna flagar av allt applåderande och rösten är det inte mycket med, med yes!
Hyffsad uppslutning, men inte alls som mötet i Maj. Ett par babbisar som gormade, några vänstrare med knutna nävar i luften, regnbågisar med flagga skriven på undermålig svenska,så svenska feministerna var,( TACK Jeff för att du påtalade detta, det retade mig till fnitter under hela mötet). Mest störande var babben som försökte stirra ut mig i min entusiasm och gänget med invandrarbarn i 10-13 årsåldern, som stod mitt framför talarna och kacklade om annat(en av dem föll i hysterisk gråt när Gustav talade).
Polisen väldigt flata i att dämpa mötesstörarna(också detta var de bättre på i maj).
Diskuterade efteråt med flera i publiken som var mycket intresserade, men inte visste mycket om partiet eftersom att de bara läser vaniljmedia, men nu skulle de rösta afs!
Passade på att rösta innan vi for hem. Både jag och maken fick "hur-kan-ni-vara-dödsknarkarnazisterrasister-blickar" av ett gäng miljömuppskvinnor när vi öppet tog röstsedlar från afs och sd. En av dem fnyste "en kvinna röstar på dem!"och stirrade på mig