Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-09-05, 13:33
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Så buntarna ska alltså byta händer ett par gånger tills dom kommer dit dom ska förvaras, sen ligga där över natten, sen räkna?

Dom ska alltså snurra runt i ett system som är infilitrerat och styrs av vänsterextremister. Härligt.

Sååå... Du menar att vi kommer få vänta tills upp till 2 veckor efter 9 sep för att få reda på hur övriga rösterna är fördelat på de partier som finns där? Antar att dom iallafall räknar hur många procentenheter som är övriga?
Annars kan man ju lika gärna skita i söndagen helt.

Känner mig rätt förvirrad i hur det fungerar med övriga-stapeln på valdagen om jag ska vara ärlig

Att man skulle få en stapel förväntade jag mig inte men nu blev det klarar.

Smokey förvirrade mig lite och blev lite hetsig och upprörd av slutsaterna jag drog

Men nu förstår jag att övriga kommer räknas, bara inte partierna.

Tycker dock fortfarande det är förjävligt att våra valsedlar ska hanteras av x antal vänsterextremister extra innan dom räknas.

Exakt. Och hur och var kommer de förvaras?
I en plyfalåda med ett litet Abloylås i någon obevakad lokal? Så jävligt kan det väl ändå inte vara?
Är det någon här som vet hur dessa brukat förvaras vid tidigare val?

MVH/Gnomegirl.
Citera
2018-09-05, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellirstreymr
Det var en invandrare i bilen som gasade. Gubben du pratar om var en åhörare som tröttnade och sparkade sönder bilens bakljus. Därefter blev han bortförd av polisen.

Finns det video på detta? Ser ingenting sådant när jag kollar livesändningen från Ronneby.
Citera
2018-09-05, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Talat med min far angående detta, han har drivit företag hela sitt liv och därav kommit i kontakt med många giriga kapitalister. När allt kommer omkring så är det bara pengar som styr dessa individer. De hugger varandra i ryggen gång på gång. Titta på feminismen som idag propageras ut, där kvinnor ska prioritera makt och pengar före det liv vi är födda att leva i.

Läste på nya dagbladet att Anders Borg börjat visselblåsa om att en ny finanskris ska komma under nästa mandatperiod. När skiten träffar fläkten så kommer dessa giriga moderater förstå vikten av ett nationalistiskt styre i det här landet, och så även merparten utav svenskarna. Men det är tragiskt att det ska behövas fattigdom och lidande för att en människa ska vakna upp. Men det ligger väl i den vita människans trångsynta natur att agera såhär. Etnocentrism är faktiskt något som lobbats i decennier för att få bort ifrån vårt sinne.
Ja exakt, jag har länge sett fram emot nästa crash, den kommer gynna de som vill Sverige väl. Framför allt är det beklagligt att som Jeff säger, det falska välstånd vi lever i skapar en illusion. Dessutom så dämpar den ju folks nationalistiska anda. Men när det bli knapert och det uppstår stor konkurrens om resurserna och det drabbar folk själva personligen, då vakar de. Tittar man ex på forna Östtyskland är de avsevärt mkt mer nationalistiska än de i västra Tyskland.
Citera
2018-09-05, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sdoko
Finns det video på detta? Ser ingenting sådant när jag kollar livesändningen från Ronneby.

Ber om ursäkt, förväxlade torgmötena. Är så många så man tappar översikten.

Det jag syftade på hände under mötet i Helsingborg, inträffar vid minut 24 och framåt.
Citera
2018-09-05, 13:44
Medlem
okok1s avatar
AfS borde köra den här versionen istället: https://www.youtube.com/watch?v=baQYJxDe4aM
(Anna Änglavinge - Frågor Till Far)

Den berör mer.... Hon har en väldigt fin röst...
Senast redigerad av okok1 2018-09-05 kl. 13:47.
Citera
2018-09-05, 13:47
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdoko

Den gasiga invandraren förekom i Helsingborg. Mopeden tror jag förekom i Karlskrona, men är inte helt säker. Det här ju (tack och lov!) varit en hel del torgmöten nu 😁

Brukar köra runt och dela ut valfoldrar medan jag lyssnar på alla suveräna tal. Äntligen visar oförvägna svenska män och kvinnor hur fantastiska de är! Äntligen känner jag hopp för Sverige igen!
Citera
2018-09-05, 13:47
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Så buntarna ska alltså byta händer ett par gånger tills dom kommer dit dom ska förvaras, sen ligga där över natten, sen räkna?

Dom ska alltså snurra runt i ett system som är infilitrerat och styrs av vänsterextremister. Härligt.

Sååå... Du menar att vi kommer få vänta tills upp till 2 veckor efter 9 sep för att få reda på hur övriga rösterna är fördelat på de partier som finns där? Antar att dom iallafall räknar hur många procentenheter som är övriga?
Annars kan man ju lika gärna skita i söndagen helt.

Känner mig rätt förvirrad i hur det fungerar med övriga-stapeln på valdagen om jag ska vara ärlig

Att man skulle få en stapel förväntade jag mig inte men nu blev det klarar.

Smokey förvirrade mig lite och blev lite hetsig och upprörd av slutsaterna jag drog

Men nu förstår jag att övriga kommer räknas, bara inte partierna.

Tycker dock fortfarande det är förjävligt att våra valsedlar ska hanteras av x antal vänsterextremister extra innan dom räknas.

Reglerna säger att de ska räkna övrigabunten i klump under valnatten. Så detta kommer att redovisas direkt.

Således måste valfusk gå till så att man byter ut AfS-valsedlar till något annat, så att bunten är lika stor på måndag. Vi skulle kunna se helt oväntade partier göra hundra gånger bättre ifrån sig än i förra valet.

Jag tänker göra ett besök till min lokala vallokal, och uppmuntra rösträknarna att räkna per parti bland övriga redan under valnatten, även fast det inte ska rapporteras. På så sätt kan de ju stävja valfusk - vilket är hela meningen med det medborgerliga uppdrag de tagit på sig. Om diskrepansen blir stor mellan deras anteckningar och länsstyrelsens siffror, så är det bevis för valfusk.

Fast det lär ju sitta någon gapig sosse där och hävda att det är "förbjudet" att räkna färdigt övrigabunten (i demokratins namn, typ).
Citera
2018-09-05, 13:49
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
AfS borde köra den här versionen istället: https://www.youtube.com/watch?v=baQYJxDe4aM

De har kört den versionen flera gånger, senast i Karlskrona.
Citera
2018-09-05, 13:52
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
De har kört den versionen flera gånger, senast i Karlskrona.

Nej det är något "Hild" som sjunger...
Citera
2018-09-05, 13:54
Medlem
Idittfejss avatar
Hur kan man inte vilja se detta under valvakan på söndag när AfS kommer in i riksdagen?

http://i64.tinypic.com/otjlmg.jpg
Citera
2018-09-05, 13:54
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Ja exakt, jag har länge sett fram emot nästa crash, den kommer gynna de som vill Sverige väl. Framför allt är det beklagligt att som Jeff säger, det falska välstånd vi lever i skapar en illusion. Dessutom så dämpar den ju folks nationalistiska anda. Men när det bli knapert och det uppstår stor konkurrens om resurserna och det drabbar folk själva personligen, då vakar de. Tittar man ex på forna Östtyskland är de avsevärt mkt mer nationalistiska än de i västra Tyskland.

Japp, vi lever på lånade pengar. Det gäller stora delar av Västvärlden. Av tradition ses dessa länder som kreditvärdiga. Fast under ytan är vi vrak. När kreditgivarna klämmer åt pungkulorna om det här, så kommer det att rasa.

Sverige är naturligtvis som vanligt värst. Förhoppningsvis rasar det mycket snart. Bättre att vara Nordkorea än Sydafrika.
Citera
2018-09-05, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Den version jag hört dem köra på torgmötena är nog den sämsta versionen jag hört av den låten, tyvärr.
Denna version måste väl ändå vara bäst? https://www.youtube.com/watch?v=SBTKL71W9Wc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in