Citat:
Ursprungligen postat av
.SMOrcimus.PriME
Så buntarna ska alltså byta händer ett par gånger tills dom kommer dit dom ska förvaras, sen ligga där över natten, sen räkna?
Dom ska alltså snurra runt i ett system som är infilitrerat och styrs av vänsterextremister. Härligt.
Sååå... Du menar att vi kommer få vänta tills upp till 2 veckor efter 9 sep för att få reda på hur övriga rösterna är fördelat på de partier som finns där? Antar att dom iallafall räknar hur många procentenheter som är övriga?
Annars kan man ju lika gärna skita i söndagen helt.
Känner mig rätt förvirrad i hur det fungerar med övriga-stapeln på valdagen om jag ska vara ärlig
Att man skulle få en stapel förväntade jag mig inte men nu blev det klarar.
Smokey förvirrade mig lite och blev lite hetsig och upprörd av slutsaterna jag drog
Men nu förstår jag att övriga kommer räknas, bara inte partierna.
Tycker dock fortfarande det är förjävligt att våra valsedlar ska hanteras av x antal vänsterextremister extra innan dom räknas.
Reglerna säger att de ska räkna övrigabunten i klump under valnatten. Så detta kommer att redovisas direkt.
Således måste valfusk gå till så att man byter ut AfS-valsedlar till något annat, så att bunten är lika stor på måndag. Vi skulle kunna se helt oväntade partier göra hundra gånger bättre ifrån sig än i förra valet.
Jag tänker göra ett besök till min lokala vallokal, och uppmuntra rösträknarna att räkna per parti bland övriga redan under valnatten, även fast det inte ska rapporteras. På så sätt kan de ju stävja valfusk - vilket är hela meningen med det medborgerliga uppdrag de tagit på sig. Om diskrepansen blir stor mellan deras anteckningar och länsstyrelsens siffror, så är det bevis för valfusk.
Fast det lär ju sitta någon gapig sosse där och hävda att det är "förbjudet" att räkna färdigt övrigabunten (i demokratins namn, typ).