2018-09-04, 09:23
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Vi ser bevis för designade system när vi tittar upp mot rymden på natten.. att du tycker att medvetenhet INTE är det enda som kan designa system.. detta placerar ju bevisbördan på dig då du måste bevisa hur ett system kan skapa sig själv eller evolutioneras från en annan art.

Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Beviset på att komplicerade system kan skapa sig själva från enkla beståndsdelar finns ju inom kemin.
Enkla grundämnen slås ihop till mer komplicerade och allt mer komplicerade system beroende på vad som finns i omgivningen. Kemin visar tydligt att ytterst få grundämnen vill hålla sig rena och enkla, utan de söker snarare komplexitet genom komplicerade sammanbindningar än att hålla sig rena och enkla.

Detta har jag redan tidigare försökt förklara för KungPungPat, men tydligen räcker min pedagogiska förmåga inte till för att kunne tränge igenom KungPungPats mentala och semantiska filtrar och bristande kunskap.

Så jag är tacksam för att du också tar del i denna specifika del av diskussionen, kanske du kan bidra till att KungPungPat äntligen lär sig elementär kemi.
Citera
2018-09-04, 09:33
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
DNA kan evolutionera sig själv , men aldrig sätta ihop sig själv med funktionen att kunna designa sig själv.. utan nån medveten gud måste designa DNA-koden så att den evolutionerar DNA-koden från liv till liv, och från avkomma till avkomma.
"Skräp-DNA" är just det DNA som är multidimensionellt och från tidigare liv som det medvetande som styr kroppen har.. forskare kallar det därför för skräp eftersom dom inte kan se in i andra dimensioner för att läsa vad det står i DNA-koden.

Cirkelargument: Intelligent Design "bevisar" 'gud' och 'gud' "bevisar" Intelligent Design.

Ännu ett exempel på din pseudo-logik.

Citat:
Ja självklart så måste gudar designa cellen och DNA-koden för att kunna evolutioneras.. men det betyder inte att evolutionen kan designa nya arter genom misstag i DNA-koden under långa tidsperioder.

Postulat.

Citat:
Eftersom varje liten del av våra kroppar har en funktion som inte kan hitta på sig själv.. så skulle jag säga att våra kroppar är beviset för att dom har designats, precis som våra medvetanden som styr kropparna har.

"Finetunings"-argumentet --> obsolet.

Citat:
Jag brukar skratta åt ateisternas tro på evolutionsteori varje kväll när jag tittar upp och ser massa stjärnor på himmlen.. eftersom vi är på en planet som snurrar runt en sol som snurrar runt en galax som snurrar runt sig själv i perfekt harmoni/bana.. och evolutionsteorin passar aldrig in när en ateist ska förklara hur en stor smäll blev planetbanor och solsystem i galaxer som snurrar.. genom evoutionsteori.

Så sent som i går förklarade jag för dig varför delar fungerar tillsammans i en helhet utan att blanda nån god-of-gaps in i det.
Citera
2018-09-04, 09:44
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Vad intressant. Man kan ju undra vem som skrivit lagarna som säger hur kemikalier ska bete sig om man mixar ihop dom. För mig bevisar även kemi att gudarna har skapat lagar och system.

Att studera ackordföljder var också en gudlig upplevelse för mig eftersom jag förstod att gudarna har designat ackordföljder för att fungera med känslor.. eller rättare sagt så skapade gudarna förmågan att känna känslor baserat på ackordföljder som kan framkalla i stort sätt alla känslor.

För mig är det bevis för gudar eftersom nån måste ha bestämmt att det ska vara så, innan det blev så.
Så precis som infödingen som såg en exploderande vulkan trodde att det var gudarna, så ser du på saker du inte förstår och tror att det var gudarna? Då vet vi hur långt dina argument sträcker sig. Tack.
Citera
2018-09-04, 13:34
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Så precis som infödingen som såg en exploderande vulkan trodde att det var gudarna, så ser du på saker du inte förstår och tror att det var gudarna? Då vet vi hur långt dina argument sträcker sig. Tack.

Jag precis som "infödingen" och dom som byggde pyramider som vi inte skulle kunna bygga idag med den moderna teknologi som vi har i dagens samhälle.

Din nuvarande ignorans kom från att skolan lärde dig allt om hur mindre intelligenta infödingar, och de som byggde pyramider var jämfört med hur jävla högintelligent teoritroende talande ateistapa som du är idag.. vilket gör att du inte behöver lära dig av historien för att veta vad som händer i världen idag.

Det var typ så dom gjorde för att få dig att sabotera ditt eget liv.. genom att påstå att våra förfäder var mindre intelligenta än vad ni är idag.. så därför kan ni inte lära er något av förfäderna som faktist inte brydde sig om att förslava oss genom massa falsk info / hjärntvätt.. förfäderna var människor precis som oss.. och dom lämnade ett budskap till oss genom pyramidernas väggar där dom tillåmed skrev ner att ni som är troende ateister skulle flippa loss 10 000 år senare i de sista dagarna, genom den ignorans som ni lärde er att leva med.
Citera
2018-09-04, 14:03
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag precis som "infödingen"
Exakt. Du är lika vidskeplig och har lika lätt att hoppa till magiska slutsatser eftersom du saknar kunskap.
Citat:
och dom som byggde pyramider som vi inte skulle kunna bygga idag med den moderna teknologi som vi har i dagens samhälle.
Struntprat. Du har tittat för mycket på Ancient Aliens och Discovery Channel dravel. Självklart kan vi bygga bättre, större och precisare idag än någonsin förut. Exakt vad med pyramiderna skulle vi inte kunna bygga idag?

Citat:
Din nuvarande ignorans kom från att skolan lärde dig allt om hur mindre intelligenta infödingar, och de som byggde pyramider var jämfört med hur jävla högintelligent teoritroende talande ateistapa som du är idag.. vilket gör att du inte behöver lära dig av historien för att veta vad som händer i världen idag.
Struntprat. Skolan har inte lärt mig något av det slaget. Däremot besitter vi otroligt mycket mer KUNSKAP idag än man gjorde då och vi har otroligt mycket mer teknologi. Tänk vilka självklarheter man måste påpeka.

Citat:
Det var typ så dom gjorde för att få dig att sabotera ditt eget liv.. genom att påstå att våra förfäder var mindre intelligenta än vad ni är idag.. så därför kan ni inte lära er något av förfäderna som faktist inte brydde sig om att förslava oss genom massa falsk info / hjärntvätt.. förfäderna var människor precis som oss.. och dom lämnade ett budskap till oss genom pyramidernas väggar där dom tillåmed skrev ner att ni som är troende ateister skulle flippa loss 10 000 år senare i de sista dagarna, genom den ignorans som ni lärde er att leva med.
Och berätta, precis var står det att "ateister skulle flippa loss 10 000 år senare"?
Förstår du inte att när vi efterfrågar belägg för det du skriver och du raljerar om alla möjliga konspirationsteorier baserat på känsla och önsketänkande, så är det vi som står för rationalitet och du som står för ignorans?
Citera
2018-09-04, 14:39
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Cirkelargument: Intelligent Design "bevisar" 'gud' och 'gud' "bevisar" Intelligent Design.

Det kommer tyvär att vara såhär tills ateister har hittat några andra möjliga vägar som universums solsystem kan ha skapats på.. för än så länge så är det enbart medvetanden som kan skapa system.. och därför bevisar universums system att medvetna gudar har designat systemen.. precis som ett datorsystem bevisar.. att en medveten har satt alla delar på rätt plats innan systemet fungerade.

Om ateisten inte visste vad en datorn var så hade ateisten sagt att den kan ha skapats av sig själv eller av något omedvetet eftersom datorn i sig inte bevisar att någon medveten måste placera alla datordelar på rätt plats.
Citera
2018-09-04, 14:39
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag precis som "infödingen" och dom som byggde pyramider som vi inte skulle kunna bygga idag med den moderna teknologi som vi har i dagens samhälle.

Vad är det för skola du i så fall skulle rekommendera istället?

En skola som lär ut pseudo-filosofi och pseudo-vetenskap ... som ledar till postulat om en god-of-gaps?
Citera
2018-09-04, 14:46
Medlem
Citat:
Det kommer tyvär att vara såhär tills ateister har hittat några andra möjliga vägar som universums solsystem kan ha skapats på.. för än så länge så är det enbart medvetanden som kan skapa system.. och därför bevisar universums system att medvetna gudar har designat systemen.. precis som ett datorsystem bevisar.. att en medveten har satt alla delar på rätt plats innan systemet fungerade.

Om ateisten inte visste vad en datorn var så hade ateisten sagt att den kan ha skapats av sig själv eller av något omedvetet eftersom datorn i sig inte bevisar att någon medveten måste placera alla datordelar på rätt plats.
Hur vet du att det är gudar?
Hur vet du att de är flera?
Var kom delarna ifrån som gudarna använde sig av? (svara inte att gudarna tar delarna från sig själv, då vi vet att männskor inte tar delar av sig själv när de skapar datorer)
Vem skapade de delarna?
Citera
2018-09-04, 14:50
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:

Att "det kommer att vara såhär" ... d.v.s att du ändlöst upprepar dina postulat om en god-of-gaps o.dyl., dina argumentationsfel, din pseudo-logik, din pseudo-vetenskap och ditt trams om skolan ... tvivlar jag inte på.

För du är inte en debattör, men bara en såpbox-predikant som fungerar som en LP som har kört fast i ett spår.
Citera
2018-09-04, 15:03
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Du har tittat för mycket på Ancient Aliens och Discovery Channel dravel. Självklart kan vi bygga bättre, större och precisare idag än någonsin förut. Exakt vad med pyramiderna skulle vi inte kunna bygga idag?

Struntprat. Skolan har inte lärt mig något av det slaget. Däremot besitter vi otroligt mycket mer KUNSKAP idag än man gjorde då och vi har otroligt mycket mer teknologi. Tänk vilka självklarheter man måste påpeka.

Och berätta, precis var står det att "ateister skulle flippa loss 10 000 år senare"?
Förstår du inte att när vi efterfrågar belägg för det du skriver och du raljerar om alla möjliga konspirationsteorier baserat på känsla och önsketänkande, så är det vi som står för rationalitet och du som står för ignorans?

Jag har aldrig kollat på dessa tv-program då jag slutade kollade på tv för cirka 5-10 år sedan.

Idag.. om vi vela bygga pyramider.. så hade vi fått problem att frakta stenar som väger 500 ton och inte får plats på vägar. Vi hade dessutom fått problem att lyfta upp stenarna för att bygga toppen av pyramiden.. då det inte finns lyftkranar som lyfter sånna där stenar.. lika lite som det finns lyftkranar som kan lyfta stora fartyg som väger ungefär lika mycket som en av stenarna i pyramiderna.

Våra förfäder levde liv som inte förstörde Jordens ekosystem.. tänk vilka jävla grottmänniskor som inte ens är smarta nog att ta självmord som ateisterna idag gör genom sina "intelligenta livsvanor".
Dom hade inte fattat hur viktigt det är att leva för pengar och förstöra naturen för att ta självmord tillsamans med resten av alla moderna och högintelligenta människor som inte vill leva eller ha en hemplanet att bo på eftersom pengar var viktigare.
Citera
2018-09-04, 15:08
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag har aldrig kollat på dessa tv-program då jag slutade kollade på tv för cirka 5-10 år sedan.

Idag.. om vi vela bygga pyramider.. så hade vi fått problem att frakta stenar som väger 500 ton och inte får plats på vägar. Vi hade dessutom fått problem att lyfta upp stenarna för att bygga toppen av pyramiden.. då det inte finns lyftkranar som lyfter sånna där stenar.. lika lite som det finns lyftkranar som kan lyfta stora fartyg som väger ungefär lika mycket som en av stenarna i pyramiderna.

Våra förfäder levde liv som inte förstörde Jordens ekosystem.. tänk vilka jävla grottmänniskor som inte ens är smarta nog att ta självmord som ateisterna idag gör genom sina "intelligenta livsvanor".
Dom hade inte fattat hur viktigt det är att leva för pengar och förstöra naturen för att ta självmord tillsamans med resten av alla moderna och högintelligenta människor som inte vill leva eller ha en hemplanet att bo på eftersom pengar var viktigare.

Men allt det där har ju inte ett dyft med att presentera bevis för eller emot gud att göra. Det är bara en manifestation av dom tanker som surrar runt inne i din egen slutna, alternativa verklighetsbubbla.
Citera
2018-09-04, 15:12
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Men allt det där har ju inte ett dyft med att presentera bevis för eller emot gud att göra. Det är bara en manifestation av dom tanker som surrar runt inne i din egen slutna, alternativa verklighetsbubbla.

Ja antingen detta eller så är du med i en sekt som får dig att tro att alla utanför sekten lever i en alternativ verklighetsbubbla eftersom du ju lever i den riktiga verkligheten.. där pengar är en gud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in