2018-09-03, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Låter som att du har nånting emot skolsystemet som tvingade på sin teori/tro på oss alla tills vissa av oss blev troende ateister, medans andra blev troende religiösa.

Om du värnar friheten att vara ateist så förstår du att du måste supporta även religiösas rätt att tro på det som dom vill.. så länge dom inte skadar andra genom att ha sin tro.

Ateister och religiösa skadar andra levande varelser genom att ha sin tro dock.. speciellt om dom äter kött och pratar om andra religioners medlemmar precis som att en religion är bättre än den andre.
Jag vet ingen människa som inte skadar djur. De kanske finns, men de är nog väldigt få.
Citera
2018-09-03, 21:58
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vi ser bevis för designade system när vi tittar upp mot rymden på natten..

Inte "vi". DU gör.

Citat:
att du tycker att medvetenhet INTE är det enda som kan designa system.. detta placerar ju bevisbördan på dig då du måste bevisa hur ett system kan skapa sig själv eller evolutioneras från en annan art.

Aaah, äntligen kom du till pudelns kärna. Och det är mycket enkelt att enligt konventionell filosofi och ditto vetenskap presentera en förklaring för varför komplexa strukturer fungererar som en helhet:

Dom börjar nämligen med samma initial-villkor och utvecklas efterhand tillsammans i en ständig ökande komplexitet.

Citat:
Jag ser bevis för medvetenhet som gudarna har, när jag ser deras designade system i rymden, naturen eller min egna kropp.

Visst, med hjälp av din hemmasnickrade bevisförings-version bestående av pseudo-filosofi och pseudo-vetenskap.

Citat:
Du ser bevis för stora hokus pokus smällar ...

Strawman

Citat:
och komplexitet-från-simplecitet-magi, som skapar meninglösa biologiska system som enligt ateisten inte är speciellt avancerade.

Jag har redan gett dig exempel på hur komplexitet kan tillkomme och hur detta kan observeras, men det har du väl "glömd".
Citera
2018-09-03, 22:14
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Var står det årtalet i bibeln? Källa tack.
Att folk kan se in i framtiden är ett bevis på att folk kan se in i framtiden, det bevisar ingen Gud.
Det bevisar lika mycket, eller mer faktiskt, tidsresande. Hur uteslöt du tidsresande?

Bibelns symbolism kommer från pyramidernas väggar.. och har sen skrivits om några tusentals gånger av folk som använde boken för maktutövning.

Om det står i uppenbarelseboken att ateister och religiösa kommer att kriga om raser och länder i de sista dagarna.. så bevisar väl det att bibeln skrev av någon som kunde se cirka 10 000 år in i framtiden för att kunna skriva ner vad som skulle hända i de sista dagarna 10 000 år senare när ateisterna och de religiösa skulle flippa ut med hat och börja kriga mot varandra.. precis som dom gör idag.

Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Inte "vi". DU gör.

Fick du aldrig höra ordet solsystem i skolan?

Om du aldrig hört ordet så kan jag förstå att du tror att jag är den enda som ser system genom att kolla upp i rymden på natten.
Citera
2018-09-03, 22:21
Medlem
Citat:
Bibelns symbolism kommer från pyramidernas väggar.. och har sen skrivits om några tusentals gånger av folk som använde boken för maktutövning.

Om det står i uppenbarelseboken att ateister och religiösa kommer att kriga om raser och länder i de sista dagarna.. så bevisar väl det att bibeln skrev av någon som kunde se cirka 10 000 år in i framtiden för att kunna skriva ner vad som skulle hända i de sista dagarna 10 000 år senare när ateisterna och de religiösa skulle flippa ut med hat och börja kriga mot varandra.. precis som dom gör idag.

Fick du aldrig höra ordet solsystem i skolan?

Om du aldrig hört ordet så kan jag förstå att du tror att jag är den enda som ser system genom att kolla upp i rymden på natten.
Var får du 10 000 år ifrån? Uppenbarelseboken skrevs för ca 2000 år sedan.
Och var står det att ”ateister och religiösa ska kriga”?
Citera
2018-09-03, 23:26
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Vi ser bevis för designade system när vi tittar upp mot rymden på natten.. att du tycker att medvetenhet INTE är det enda som kan designa system.. detta placerar ju bevisbördan på dig då du måste bevisa hur ett system kan skapa sig själv eller evolutioneras från en annan art.

Beviset på att komplicerade system kan skapa sig själva från enkla beståndsdelar finns ju inom kemin.
Enkla grundämnen slås ihop till mer komplicerade och allt mer komplicerade system beroende på vad som finns i omgivningen. Kemin visar tydligt att ytterst få grundämnen vill hålla sig rena och enkla, utan de söker snarare komplexitet genom komplicerade sammanbindningar än att hålla sig rena och enkla.
Citera
2018-09-03, 23:41
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Var får du 10 000 år ifrån? Uppenbarelseboken skrevs för ca 2000 år sedan.
Och var står det att ”ateister och religiösa ska kriga”?

Det är bara min tro baserat på vad jag har hört om pyramiderna och att dom restes för 10 000 år sedan.

Jag vet inte exakt vart det står om att raser och nationer ska kriga i de sista dagarna.. jag vet bara att idioter tror att det finns olika raser inom den mänskliga rasen.. och att dom kämpar för att bevisa att sin ras är bättre än de andra raslagen som tävlar om himmelriket.
Citera
2018-09-03, 23:46
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Beviset på att komplicerade system kan skapa sig själva från enkla beståndsdelar finns ju inom kemin.
Enkla grundämnen slås ihop till mer komplicerade och allt mer komplicerade system beroende på vad som finns i omgivningen. Kemin visar tydligt att ytterst få grundämnen vill hålla sig rena och enkla, utan de söker snarare komplexitet genom komplicerade sammanbindningar än att hålla sig rena och enkla.

Vad intressant. Man kan ju undra vem som skrivit lagarna som säger hur kemikalier ska bete sig om man mixar ihop dom. För mig bevisar även kemi att gudarna har skapat lagar och system.

Att studera ackordföljder var också en gudlig upplevelse för mig eftersom jag förstod att gudarna har designat ackordföljder för att fungera med känslor.. eller rättare sagt så skapade gudarna förmågan att känna känslor baserat på ackordföljder som kan framkalla i stort sätt alla känslor.

För mig är det bevis för gudar eftersom nån måste ha bestämmt att det ska vara så, innan det blev så.
Citera
2018-09-04, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Tyvärr bygger inte religion alls på teorier!

om man tror nånting som man inte inte vet är sant och inte kan bevisa så är det väl en teori?
Citera
2018-09-04, 00:46
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Vad intressant. Man kan ju undra vem som skrivit lagarna som säger hur kemikalier ska bete sig om man mixar ihop dom. För mig bevisar även kemi att gudarna har skapat lagar och system.

Att studera ackordföljder var också en gudlig upplevelse för mig eftersom jag förstod att gudarna har designat ackordföljder för att fungera med känslor.. eller rättare sagt så skapade gudarna förmågan att känna känslor baserat på ackordföljder som kan framkalla i stort sätt alla känslor.

För mig är det bevis för gudar eftersom nån måste ha bestämmt att det ska vara så, innan det blev så.

Kul.

Hur ska du ha det? Först påstod du att beviset på att gud finns och måste ha skapat liv var att det enligt dig inte fanns några bevis på att ett system av sig själv kunde bli mer komplicerat, men när jag visade att du hade fel så påstår du helt plötsligt tvärtom att just att det finns system som av sig själv kan bli mer komplicerat så är det ett bevis på guds design.

Men det är väl helt i stil med ditt tidigare dillande om att beviset för att gud finns är att evolutionsteorin inte kan förklara hur planeter bildades och hamnade i sina banor. Du verkar inte fatta ett dugg av vad du skriver om, vad som helst är bevis på att gud skapat universum och liv på jorden, till och med din existens och ditt dillande är ett bevis på att det måste finnas någon intelligens bakom.

Nej, om gud skapade universum så är det definitivt inte någon intelligent skapelse. Att tro att världen har skapats genom en intelligent plan är rent nonsens. Om man utgår ifrån att Gud skulle vilja skapa en liten jord med en sol och en måne för sin avbild människan, så är universum långt ifrån en intelligent plan skapad av en intelligent ingenjör. Gud skulle bara behöva ha skapat en liten jord med en sol och en måne för sin avbild människan, men så blev skapelsen istället flera miljontals biljoner gånger större än vad som skulle ha varit nödvändigt. Hoppsan, det blev visst lite för mycket ...
Hade Gud alltså ingen kontroll över hur mycket han skapade?
Eller kanske han gillade tanken på att skapa en hel sandstrand, där varje sandkorn är en galax och sedan placera liv på planeten jorden, som är som en liten elektron inne i en liten atom inne i ett enda av dessa små milontals sandkorn på den enorma sandstranden.

Visserligen är det i så fall inte konstigt att han idag verkar ha glömt bort i vilket sandkorn som jorden finns eftersom han tydligen inte lägger sig i något längre på det vis som han påstods göra på Abrahams tid och några tusen år framåt.
Citera
2018-09-04, 02:23
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Kul.

Hur ska du ha det? Först påstod du att beviset på att gud finns och måste ha skapat liv var att det enligt dig inte fanns några bevis på att ett system av sig själv kunde bli mer komplicerat, men när jag visade att du hade fel så påstår du helt plötsligt tvärtom att just att det finns system som av sig själv kan bli mer komplicerat så är det ett bevis på guds design.

Men det är väl helt i stil med ditt tidigare dillande om att beviset för att gud finns är att evolutionsteorin inte kan förklara hur planeter bildades och hamnade i sina banor. Du verkar inte fatta ett dugg av vad du skriver om, vad som helst är bevis på att gud skapat universum och liv på jorden, till och med din existens och ditt dillande är ett bevis på att det måste finnas någon intelligens bakom.

Nej, om gud skapade universum så är det definitivt inte någon intelligent skapelse. Att tro att världen har skapats genom en intelligent plan är rent nonsens. Om man utgår ifrån att Gud skulle vilja skapa en liten jord med en sol och en måne för sin avbild människan, så är universum långt ifrån en intelligent plan skapad av en intelligent ingenjör. Gud skulle bara behöva ha skapat en liten jord med en sol och en måne för sin avbild människan, men så blev skapelsen istället flera miljontals biljoner gånger större än vad som skulle ha varit nödvändigt. Hoppsan, det blev visst lite för mycket ...
Hade Gud alltså ingen kontroll över hur mycket han skapade?
Eller kanske han gillade tanken på att skapa en hel sandstrand, där varje sandkorn är en galax och sedan placera liv på planeten jorden, som är som en liten elektron inne i en liten atom inne i ett enda av dessa små milontals sandkorn på den enorma sandstranden.

Visserligen är det i så fall inte konstigt att han idag verkar ha glömt bort i vilket sandkorn som jorden finns eftersom han tydligen inte lägger sig i något längre på det vis som han påstods göra på Abrahams tid och några tusen år framåt.

DNA kan evolutionera sig själv , men aldrig sätta ihop sig själv med funktionen att kunna designa sig själv.. utan nån medveten gud måste designa DNA-koden så att den evolutionerar DNA-koden från liv till liv, och från avkomma till avkomma.
"Skräp-DNA" är just det DNA som är multidimensionellt och från tidigare liv som det medvetande som styr kroppen har.. forskare kallar det därför för skräp eftersom dom inte kan se in i andra dimensioner för att läsa vad det står i DNA-koden.

Fråga dig själv varför forskare som är så duktiga.. skulle kalla nånting för skräp trots att dom inte kan se vad det är för något lol.

Ja självklart så måste gudar designa cellen och DNA-koden för att kunna evolutioneras.. men det betyder inte att evolutionen kan designa nya arter genom misstag i DNA-koden under långa tidsperioder.
Eftersom varje liten del av våra kroppar har en funktion som inte kan hitta på sig själv.. så skulle jag säga att våra kroppar är beviset för att dom har designats, precis som våra medvetanden som styr kropparna har.

Jag brukar skratta åt ateisternas tro på evolutionsteori varje kväll när jag tittar upp och ser massa stjärnor på himmlen.. eftersom vi är på en planet som snurrar runt en sol som snurrar runt en galax som snurrar runt sig själv i perfekt harmoni/bana.. och evolutionsteorin passar aldrig in när en ateist ska förklara hur en stor smäll blev planetbanor och solsystem i galaxer som snurrar.. genom evoutionsteori.

Jag visualiserar mig ett universum som ser ut ungefär som en pinball-maskin där planeter flög runt kors och tvärs tills dom råkade hamna i planetbanor som uppfann sig själv runt solar som sen började flyga runt en galax av sig själva på grund av en stor smäll och evolutionsteori.

Hur en galax med fyra armar kan skapa sig själv genom evolutionsteori och en stor smäll av skapelse som heter big bang enligt ateistiska forskare som tror att dom är intelligenta apor som kan prata och har hittat livets mening i sin tro på teorier och pengar..
det kan väl ni ateister svara på ni som redan har fattat att det inte finns bevis för gudar nånstans på denna planet som flyger runt en sol som flyger runt en galax som snurrar sig själv tack vare den stora smällen som den kom ifrån.

Om bevisen säger att gudar kan skapa stora planeter och få dom att snurra i en bana runt en sol.. hur i helvete kan ni tro att det KANSKE/garanterat inte finns bevis för gudar synligt?

Tänk om allt är bevis för gudar medans du tror att allt är bevis för nånting som du inte vet vad det är men du har tydligen räknat ut att det finns andra saker än medvetanden som kan skapa designade system.. och få planeter att "fastna" i planetbanor runt en sol efter lite pinball-bigbang studsande av planeter kors och tvärs helt utan organisering av gudar.

Men nu var det inte gudar som skapade mänskligheten.. nu var det ett gäng mörkhyade människoliknande utomjordingar som kallas för Annunaga / Annunaki, som skapade mänskligheten och blandade sitt DNA från gudar med den förhistoriska människan som då blev medveten men långt ifrån vis som en gud, och snarare betedde sig människor som djur genom att låtsas att dom inte vet skillnad mellan rätt och fel.

Gudarna fick lov att ta ett val om att dränka hela mänskligheten som skapades på olagligt sätt genom genmodifieringsteknologi.. eller hitta på någon annan lösning för att sortera ut deras barn från de ignoranta djurliknande människorna som inte var nöjda med att vara medvetna genom att ha DNA från gudar.

Gudarnas budskap till mänskligheten var att människor skulle vara fruktsamma dvs fortplanta sig genom att ha kärlek för varandra. Detta gick totalt snett när människorna började tro att sex var livets mening.. och sex med många var smart att ha.. men dom visste inte att dom blandar DNA genom sex så därför blev dom kåta utblandade i sitt DNA.

Det låter som att du pekar på "överbefolkning" som nån sorts problem.. men sanningen är att det aldrig har varit överbefolkat.. människor lever bara utanför naturens lagar och då är hela mänskligheten dödsdömmda , och varenda jävla människa kan ses som en för mycket.. så länge människor lever utanför naturens lagar genom att äta djur och konsumera julklappar och massa skit som dom inte behöver och därför bygger sophögar över hela planeten, med dom.

Mänskligheten hade kunnat levt fruktsamma och skaffat massa barn.. så länge dom lärde sina barn att leva inom naturens gränser genom att äta frukt, grönsaker , nötter och bönor istället för att vara en köttätare.. och om barnen fick lära sig att inte avguda julklappar och pengar som fördärvar hela planeten.. då hade människor levt på en paradisplanet där det inte fanns sophögar eller krig eftersom dom lever efter vad gudarna sa om hur dom vill att deras barn ska leva när barnen har gudars DNA.

Gudarna gav oss fri vilja.. även om vi vill göra massa synder .. så är det våran fria vilja att ta det valet.. gudarna skyddar den fria viljan att välja att synda eller att leva ett heligt liv av nyttigt ätande och giftfritt liv.
Det är faktist kärlek från gudarna när dom tillåter ondska genom att försvara alla människors fria vilja att välja mellan rätt och fel.. för om gudarna sa att ingen får synda med sin fria vilja.. då hade det ju inte varit en fri vilja.
Citera
2018-09-04, 03:39
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Jag brukar skratta åt ateisternas tro på evolutionsteori varje kväll när jag tittar upp och ser massa stjärnor på himmlen.. eftersom vi är på en planet som snurrar runt en sol som snurrar runt en galax som snurrar runt sig själv i perfekt harmoni/bana.. och evolutionsteorin passar aldrig in när en ateist ska förklara hur en stor smäll blev planetbanor och solsystem i galaxer som snurrar.. genom evoutionsteori.

1) Kan du visa hur du menar att evolutionsteorin har något som helst att göra med stjärnorna på himlen?

2) Kan du visa mig var det står i evolutionsteorin att den är avsedd att förklara hur en stor smäll blev planetbanor och solsystem i galaxer som snurrar?

Kan du inte göra det så visar det att du som vanligt är helt ute och snurrar och svamlar på om sådant som du inte har en aaaaaning om och bara gör dig till åtlöje och skämmer ut de ärligt troende, som jag inte för ett ögonblick tror att du är.
Citera
2018-09-04, 04:05
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
1) Kan du visa hur du menar att evolutionsteorin har något som helst att göra med stjärnorna på himlen?

2) Kan du visa mig var det står i evolutionsteorin att den är avsedd att förklara hur en stor smäll blev planetbanor och solsystem i galaxer som snurrar?

Kan du inte göra det så visar det att du som vanligt är helt ute och snurrar och svamlar på om sådant som du inte har en aaaaaning om och bara gör dig till åtlöje och skämmer ut de ärligt troende, som jag inte för ett ögonblick tror att du är.

Men det är väl posetivt.. att göra troende människor till åtlöje genom att inte vara en av dom samtidigt som jag har en religion som ett skydd för att inte bli klassad som mentalt sjuk för att jag kan räkna ut att universums designade system inte kan skapa sig själva utan anledning, när allt som skapats har ett syfte/anledning/livsmening som jag kan observera och studera.

1. Det är ateister som borde förklara hur en stor smäll eller evolutionsteori kan få planeter att hamna i spiralbanor runt en sol som flyger runt en galax.
Jag själv pekar på att evolutionsteori aldrig kan fungera i rymdens system.

2. Stor smäll teorin och evolutionteorin.. det är det som ni ateister fått av era sektledare för att förklara allt i universum med.. allt från solsystem till ekosystem.. med dessa två teorier så kan ju ateisten förstå allt om allt genom att bara tro på evolutionsteori och big bang.. och bortse från alla bevis som motbevisar deras galna obevisade teori/tro.
Jag förstår att ateisten har fått annat ologiskt att förespråka när det gäller rymdens organiserade system som tydligen kom från något så kaotiskt som en explosion av skapelse även kallad big bang.

Där på slutet hade du rätt... för jag är inte en av de troende.. jag är en av de vetande som ser helt galen ut för er troende ateister och troende religiösa som har lärt sig vikten av att tro på obevisade teorier som deras sektledare har hittat på.

Varken ateister eller religiösa kan prata med mig eftersom dom är djupt troende så Frälsningarmens personal blev rädda för mig när jag försökte berätta om vad bibelns symbolism betyder.. eftersom prästen hade berättat om att det som jag berättade handlar om demoner.. som prästen tydligen säger till sina följare att dom ska frukta.
Ateisterna tror att jag har mental störning för att jag INTE kan TRO på att något obevisat, och annat än ett medvetande, har skapat solsystem i galaxer.

Har ni nånsin funderat på att ni kanske är sektmedlemmar som blivit hjärntvättade tills att ni inte kunde tänka på egen hand och därför valde att tro på obevisade teorier istället för att studera bevisbara system som skapats av gudars kodnings-förmågor?

;D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in