Citat:

Ursprungligen postat av 
Stockmokk

...som jag förstått det har putinregimen spenderat astronomiska siffror på propagandaprojektet med bron som förbinder halvön med fastlandet i ryssland. Sen när kamerateamen gått lämnar ryssen allt där till dess öde, endast militärbaser kommer tillföras finansiella medel. Det är vad jag tror.

Det är vad du tror? Enligt ett inslag i Rapport för någon månad sedan så har Ryssland mycket riktigt satsat enorma summor på att upprusta Krim, för att "flörta" med invånarna som alla som SVT intervjuade lovordade Ryssland, precis som man gjort tidigare sedan Sovjetunionens upplösning då man röstat för att återbördas till Ryssland, efter det vansinniga kommunistiska beslutet om att överföras till Ukraina. 
Även vid konfliktens början så var det ett nyhetsinslag där ukrainare fick ge sin syn på saken, de ansåg att händelserna i östra Ukraina var förjävliga men Krim förstod de då det "alltid varit ryskt.."
En fråga, i och med att Krim överfördes 1954 till Ukraina, började alla invånare känna sig som ukrainare då? 
Vilka kommunistiska sovjetiska beslut har varit bra, respektive dåliga? 
Jag antar att du anser att överflyttning av stora industrier från Ryssland till Ukriana (t.ex. Antonov), samt överflyttning av landområden (Krim) varit bra? Fanns det något dåligt med kommunismen enligt dig? 
Eller är du en sådan genomfalsk kålsupare att du tycker att de kommunistiska vansinnesbeslut som gynnat Ukraina varit bra, medan dem som missgynnat varit dåliga?