Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-04, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Om jag har fattat det rätt så har ändå AfS tillstånd att ha ett möte på Kungsträdgården. Polisen har inte dragit tillbaka något tillstånd, kommunen yrar om lokaler och utrustning?

Nåväl, jag har röstat SD men etablissemangets angrepp på demokratin går för långt och därför stödjer jag AfS i denna fråga.

Jag såg lite av demonstrationen i Lund. Där var två kvinnliga talare, jag hittar inte videon nu men jag är mycket imponerad av den lilla flickan, alltså kvinnlig talare nr 2. Hon är en talang tror jag.

Sänd över henne till SD, Sverige behöver henne. Det är viktigt att ta vara på talang.
Talangflykten går från SD till AfS. Tyvärr har SD anammat en föråldrad och förlegad "personalpolitik". När man vill bli av med någon i en organisation spottar, sparkar och avskedar man inte sin medarbetare utan man hjälper honom eller henne att finna nytt jobb och skiljs åt som vänner. Inte som dödsfiender.

Akta er för att engagera er i SD, det brukar sluta illa.
Citera
2018-09-04, 08:02
Medlem
Bergreses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jeff Ahl snackade om hijab, inte om Krösa-Majas huvudduk.
Nej han snackade rimligen om burka och niqab, dvs plagg som täcker ansiktet, och det i offentliga miljöer. Det vill säga det förbud Danmark redan infört och som Frankrike, Belgien och Österrike också har liknande lagstiftningar för. Det är inte konstigt att ha förbud mot att gå runt som en bankrånare i offentligheten. Och instiftar vi ett förbud måste man förstås anpassa sig.

Rörande byggande av moskéer kan jag tänka mig att han menade att den utlänning som kommer hit och kräver att få bygga moskéer ska ut.

Det här är nog delvis en effekt av att de inte kör inövade tal utan improviserar starkt utifrån olika grundkoncept och situationen/stämningen. Då blir inte allt "perfekt" sagt.

Sedan är det i största allmänhet väldigt märkligt att polisen inte verkar vilja säga till dem exakt vilket uttalande de är anmälda för, särskilt som turnén är pågående. Därav denna gissningslek.

Man kan bli bekymrad för demokratin för mindre.
Citera
2018-09-04, 08:04
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleCore
Vad tror gänget här om AfS chanser till Europaparlamentet? Jag tror dessvärre att de hamnar något under spärren detta val, men att de kommer ha guldläge inför 2019 med den ökade publicitetsknuffen efter att man kommer tvingas erkänna dem i etablerad media.

Folk tenderar ju att rösta bra mycket mer radikalt i EU-valen och nu när både V och SD backar en del från EU-kritiken tror jag man har potential att nå chocksiffror. Jag kan även tänka mig att drivor av systemkritiska soffliggare samt piratpartister skulle kunna tänka sig att gå till urnan för att skicka dit ett par svenska Nigel Farage-typer.

Chansen är mycket större i EU valet för valdeltagandet är lägre. Detta gynnar partier som har en hängiven och engagerad väljarbas som AFS.
Citera
2018-09-04, 08:14
Medlem
I morse fick jag slutskattebeskedet för inkomståret 2017. Med AfS 25% plattskatt skulle jag få 3 000 kr mer netto i månaden att röra mig med (räknade bort grundavdraget och har inga andra avdrag). Vad säger AfS om beskattningen av vinst i fåmansbolag (litet AB) och andra kapitalskatter, är det 25% där också? Mer pengar skulle i mitt fall bl a gå till stöd för ideella organisationer.

Kollade igenom listan över kandidater igen. Imponerande! #18 måste vara far till #50. Är det #18 som beskrivs i Månadens Profil från Grönköpings Veckoblad? http://www.gronkoping.nu/gronkoping/manadens-profil-i-gronkoping/manadens-profil-Stig-Berglund-Kulturdoktor.html

//Gustavian
Citera
2018-09-04, 08:32
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergrese
Nej han snackade rimligen om burka och niqab, dvs plagg som täcker ansiktet, och det i offentliga miljöer. Det vill säga det förbud Danmark redan infört och som Frankrike, Belgien och Österrike också har liknande lagstiftningar för. Det är inte konstigt att ha förbud mot att gå runt som en bankrånare i offentligheten. Och instiftar vi ett förbud måste man förstås anpassa sig.

Rörande byggande av moskéer kan jag tänka mig att han menade att den utlänning som kommer hit och kräver att få bygga moskéer ska ut.

Det här är nog delvis en effekt av att de inte kör inövade tal utan improviserar starkt utifrån olika grundkoncept och situationen/stämningen. Då blir inte allt "perfekt" sagt.

Sedan är det i största allmänhet väldigt märkligt att polisen inte verkar vilja säga till dem exakt vilket uttalande de är anmälda för, särskilt som turnén är pågående. Därav denna gissningslek.

Man kan bli bekymrad för demokratin för mindre.

Vi har redan förbud mot maskering när det kommer till demonstrationer:

Enligt lagen om förbud mot maskering i vissa fall[2], gäller förbud för deltagare i demonstration att helt eller delvis täcka ansiktet på ett sätt som försvårar identifikation. Detta förbud gäller endast om det förekommer störningar av den allmänna ordningen vid demonstrationer, eller om det finns en omedelbar fara för sådana störningar. Förbudet gäller inte den som täcker ansiktet av religiösa skäl. Det gäller inte heller i den utsträckning deltagare (med stöd av 2 kap. 7 a § ordningslagen) fått tillstånd att helt eller delvis täcka ansiktet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Maskeringsf%C3%B6rbud

man kan snabbt ta bort undantagsskälet för religion. Går man med Niqab eller Burka så är man inte redo att bo i ett Sekulärt land, då ska man söka sig till något av de 57 muslimska länder som finns, man ska INTE bo i Sverige. Är man gift med en kvinna som går i Niqab eller Burka så är man inte redo att bo i Sverige.

De ska återvandras direkt till valfritt muslimskt land. Även samtliga avkommor, familjer ska inte splittras.
Senast redigerad av S0LD13R777 2018-09-04 kl. 08:35.
Citera
2018-09-04, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleCore
Vad tror gänget här om AfS chanser till Europaparlamentet? Jag tror dessvärre att de hamnar något under spärren detta val, men att de kommer ha guldläge inför 2019 med den ökade publicitetsknuffen efter att man kommer tvingas erkänna dem i etablerad media.

Folk tenderar ju att rösta bra mycket mer radikalt i EU-valen och nu när både V och SD backar en del från EU-kritiken tror jag man har potential att nå chocksiffror. Jag kan även tänka mig att drivor av systemkritiska soffliggare samt piratpartister skulle kunna tänka sig att gå till urnan för att skicka dit ett par svenska Nigel Farage-typer.

AfS har lång tid på sig att bedriva kampanj för EU valet. Alla som sett Sd;s löjliga hoppande till allt mer värdekonservativa grupper i parlamentet inser nog att det är AfS man ska välja.

För mig var det det något jag regerade starkt negativt på hos Sd när de valde bort de nationella gruppen med Front National m.fl.

För AfS är det viktigt att hålla aktivisterna aktiva och sammansvetsade, sortera bort defekta agnar från vetet och naturligtvis ha roligt tillsammans fram till EU valet. Hur det kampanjarbetet ska se ut hoppas jag att partiledningen börjar tänka på så fort valet är över.

Målet bör vara att inte i något slott eller koja ska man vara okunnig om vad AfS står för i EU.
Skrota inte samarbetet i EU men andra nationaliststater, inte förrän det finns något annat forum för samarbete i annan form än det överstatliga, sovjetliknande förbund som EU är.
Senast redigerad av 314Pi 2018-09-04 kl. 08:49.
Citera
2018-09-04, 08:48
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Ska bli oerhört intressant att se hur många som dyker upp och vad som kommer att hända. Det har gått en inofficiell uppmaning i sociala medier att anhängarna ska komma med vita armbindlar likt Gustav III's män gjorde; se Wikipedia om Gustav III's statskupp.
Det kan tyckas vara lite på skämt, lite larvigt men beroende på hur många gustavianer, förlåt, AFS-anhängare som dyker upp, så kan det här sluta riktigt illa. Låt oss säga att polisen drar in tillståndet för sammankomsten med anledning av att Kungsträdgården inte längre är hyrd av AFS för eventet och polisen uppmanar AFS-anhängarna att skingra sig. Vad händer om AFS-anhängarna vägrar och kanske skingras med våld av polisen? Det skulle kunna bli en brytpunkt där städade svenska män radikaliseras långt bortom de demokratiska metoderna. Hoppas kan man ju alltid men jag tror inte det blir så. Den svenska vänstern brukar anföra Göteborgskravallerna som en sådan brytpunkt, att man var fredliga men blev så illa behandlade att man blev radikala. Den som kan sin historia vet dock att svensk vänster var bra våldsam och radikal redan innan och att kravallerna var noga organiserade av svenska vänsterextremister. Stora skillnader således.

Då är det som jag trodde alltså. Alla som fått 1% eller mer i föregående val får sina valsedlar trycka och utlagda av Valmyndigheten. Således får AfS ligga i en annan back, om det är enligt regelverket vet jag däremot inte. I min vallokal så låg AfS separat, delade ensam back med Djurens Rätt.

Sluta fantisera om ett nytt Charlottesville. AFS ledning är inga idioter som skulle trotsa polisen, även om polisen gör fel. Man får helt enkelt finna sig i det och gå den juridiska vägen för upprättelse.

Radikalisering är för det mesta inte något positivt. Kolla på vänsterns kollaps efter Göteborgskravallerna. Från en bred rörelse till vad vi ser idag. Då fruktade multinationella företag och riskkapitalister deras PR-kampanjer, nu kanske vänstern i bästa fall kan mobilisera några hundra mot NMR men som samhällsförändrande kraft är de stendöda.
Citera
2018-09-04, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Sluta fantisera om ett nytt Charlottesville. AFS ledning är inga idioter som skulle trotsa polisen, även om polisen gör fel. Man får helt enkelt finna sig i det och gå den juridiska vägen för upprättelse.

Radikalisering är för det mesta inte något positivt. Kolla på vänsterns kollaps efter Göteborgskravallerna. Från en bred rörelse till vad vi ser idag. Då fruktade multinationella företag och riskkapitalister deras PR-kampanjer, nu kanske vänstern i bästa fall kan mobilisera några hundra mot NMR men som samhällsförändrande kraft är de stendöda.

Gustafs retorik ska inte ses som en uppmaning till våldsamheter i Kungsan. Fredligt mingel och låta våldsvänster stå för övergreppen, som deras låg IQ hjärnor är programmerade för.
Citera
2018-09-04, 09:02
Medlem
Det här med ASFs återvandringspolitik som torgförs som partiets viktigaste paradgren. Nu har jag inte läst på, men undrar vad, vem och hur denna kommer att se ut? Vilka människor berörs av denna återvandring, vilka berörs inte? Hur långt tillbaka i tiden väljer man gå när man bedömer vilka som skall ut och vilka som skall få vara kvar? Vilka kriterier är det som gäller? Kan muslimer vara kvar?
Citera
2018-09-04, 09:05
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Ska bli oerhört intressant att se hur många som dyker upp och vad som kommer att hända. Det har gått en inofficiell uppmaning i sociala medier att anhängarna ska komma med vita armbindlar likt Gustav III's män gjorde; se Wikipedia om Gustav III's statskupp.

Att hålla på med armbindlar vore ju ett utmärkt sätt för AfS att definitivt straffa ut sig i allmänhetens ögon.

De flesta som hör ordet armbindel tänker nog på Hitler, inte Gustav III.
Citera
2018-09-04, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Att hålla på med armbindlar vore ju ett utmärkt sätt för AfS att definitivt straffa ut sig i allmänhetens ögon.

Vad är din inställning till AFS och även SD?
Citera
2018-09-04, 09:09
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Vad är din inställning till AFS och även SD?

Det har jag redogjort för här:

(FB) Röst på AfS eller SD - hur tänker ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in