Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-05, 02:31
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Det jag menar är att ingen utifrån AfS-synpunkt bryr sig om Svegot, där är de helt irrelevanta. Snarare är det AfS som påverkar Svegot än tvärtom. Vad folk sedan väljer att lyssna på privat är en annan sak, och det får alla som så önskar självklart göra.

Jo det ser jag själv. AFS gör något, aktivt för vår sak, Svegot kommenterar det hela som bäst. Men det visste jag ju såklart sedan innan. Min fråga från början var varför ni andra nationella AFS'are såg ner på Dan, Magnus och de andra så hårt ifrån början.
Citera
2018-09-05, 02:31
Medlem
hhbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
Jag röstade blankt till kommun och landsting. Tittade på SD:s listor och det fanns tjejer i 20-årsåldern och liknande bland de högst placerade. Vill inte ge stöd åt något så uppenbart oseriöst.
Håller med om att det inte ger ett så seriöst intryck. Samtidigt är det nog svårt att fylla listorna i en kommun/landsting för partier som SD/AfS. Om AfS ställer upp i kommuner/landsting till nästa val så hoppas jag att man lyckas hitta lika kompetenta namn som man fick ihop till riksdagslistan.
Citera
2018-09-05, 02:33
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelloEnjoy
Är Nordisk Alternativhögers musik problematisk?

En artist som sjunger sånger om ”Fäbojäntan som gillar korv” bör inget politiskt parti som vill framstå som seriöst ha samröre med.

Nordisk Alternativhöger liksom Svegot, Kiwi etc. påverkar inte AfS. Partiet behöver inte ta det minsta hänsyn till vad vissa skribenter på Flashback tycker om dessa organisationer och personer för att använda sig av deras verk för sina egna syften.

Vilken fruktansvärd textrad. Den gör självklart att AfS aldrig någonsin kan tas seriöst av någon. Lika bra att lägga ner allt direkt. [/Ironi]
Citera
2018-09-05, 02:37
Medlem
KlausSteins avatar
Herregud, hur många skribenter i tråden ska egentligen blanda samman AfS med SvP? All denna oro om samarbete mellan AfS och Svegot gör mig less, framförallt för att det tydligt visar att personerna ifråga inte har den blekaste koll på hur världen utanför den nationella sekten fungerar. Ni sänker energinivån rejält med er ängslighet.

För att tala klarspår: Nej, det kommer inte bli något samarbete mellan Svegot och AfS. Tanken är helt befängd.
Citera
2018-09-05, 02:38
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Ursäkta jämförelsen, men man måste gå tillbaka till Olof Palme för att hitta någon att jämföra med.

Och inte nog med det, AfS har Sverige näst bäste talare också, i Jeff Ahl.

Det känns lite som när Gunde Svan och Thomas Wassberg var som bäst.
Gustav och Jeff håller jag med om är helt fantastiskt duktiga, de är grymma på hur de bemöter allt motstånd de får i realtid och vänder allt till sin fördel.
Även William Hahne, Louise Ask, Jessica Ohlson och Markus Jonsson T. ex har imponerat stort och på olika sätt men något genomgående bland AFS talare är ocuckade, högintelligenta, karismatiska människor med hög energi. Sedan gav Mikael Jansson också ett väldigt bra och seriöst intryck, lite äldre och lugnare som vettig balans. ^^

Tänk alla dessa tillsammans i riksdagen!
Citera
2018-09-05, 02:39
Medlem
Fregrettos avatar
Oerhört kul att sitta och kolla på kommentarer som skrivs på Fairouz Khodr facebookklipp. Hon är någon slags ”influencer” som uppmärksammat AFS när de besöker Uddevalla på Återvandringsturnen. Bara massa kränkta invandrare i kommentarerna.

Sen ser jag denna kommentar från Joha* paulsso*. =N . https://minfil.com/U3J1T2gdbe/A304317D-C1A3-4711-8860-436398208E21_png

Oerhört allvarligt.
Citera
2018-09-05, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Varför är ni alla så hemlighetsfulla? Det är som att ni medvetet vill göra mig psykotisk.
Judefrågan handlar det om. Vad du sett de senaste tio sidorna i tråden är de sedvanliga sektstriderna inom svensk nationell höger. Inget du behöver sätta dig in i men på sätt och vis en delförklaring till att landet befinner sig i detta miserabla tillstånd. Inte bara eliten har svikit oss utan även högern.
Citera
2018-09-05, 02:43
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fregretto
Oerhört kul att sitta och kolla på kommentarer som skrivs på Fairouz Khodr facebookklipp. Hon är någon slags ”influencer” som uppmärksammat AFS när de besöker Uddevalla på Återvandringsturnen. Bara massa kränkta invandrare i kommentarerna.

Sen ser jag denna kommentar från Joha* paulsso*. =N . https://minfil.com/U3J1T2gdbe/A304317D-C1A3-4711-8860-436398208E21_png

Oerhört allvarligt.

Förstår ärligt talat inte vad som gör dem upprörda?

Har fått det klippet delat på min feed också, med folk som skriver saker som "Åh så hemskt" och "Usch" "Är detta på riktigt?"

Har dessa människor levt under en sten senaste 10 åren eller varit helt omhuldade utav åsiktskorridoren?
Citera
2018-09-05, 02:45
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Äh, ingen bryr sig om Svegot. De har noll relevans för AfS.

Så länge inget annat samröre än det som föreligger nu, dvs inget alls bibehålls är det absolut inget problem.
Men vad är det vi pratar om här? Det är liksom ingen vilken random pedofilvurmande bögporrstjärna som helst dessa herrar (främst Conrad) in absurdum suttit och försvarat. Det är på fullaste allvar en av jordklotets allra mest äckliga och perverterade människor som någonsin existerat vi pratar om. En pedofilförsvarande bajsätande prostituerad porrstjärna med silikonbröst och kuk som Frändelöv har som nära vän samt försvarat och gör så än idag, enligt vad som görs gällande, indirekt försvaras Frändelöv naturligtvis också av de som han idag omger sig med.

Dessa dekadenta och moraliskt anfrätta människor är naturligtvis inget Afs ska befatta sig med.
Senast redigerad av 167-steg-kvar 2018-09-05 kl. 02:50.
Citera
2018-09-05, 02:45
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Judefrågan handlar det om. Vad du sett de senaste tio sidorna i tråden är de sedvanliga sektstriderna inom svensk nationell höger. Inget du behöver sätta dig in i men på sätt och vis en delförklaring till att landet befinner sig i detta miserabla tillstånd. Inte bara eliten har svikit oss utan även högern.

Du behöver inte säga mer än så. Men tack för klarspråket, och jag förstår varför alla är så tysta kring det.

Edit: känner mig lite dum nu, borde ju förstått det såklart.
Senast redigerad av Cannibalization 2018-09-05 kl. 02:48.
Citera
2018-09-05, 02:47
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
He he, nu rasslar det in. Jag såg synen om detta redan för tre år sedan.

Jag förstod det när jag såg den här: https://www.youtube.com/watch?v=dYxuRu5TtTg

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Men det har varit tre långa år! Som jag sa till Gustav, att jag var deras förste sympatisör.

Jag tycker folk borde snacka med Moderater och få dom att inse att AfS inte är något "enfrågeparti" (även om det är just denna fråga som allting hänger på för Sveriges del komiskt nog).

De hade ingen aning om vilka AfS var men när dom läste om deras politik samt såg deras laguppställning så var saken klar ganska så snabbt.

Det finns utan tvekan många Moderater som skulle hoppa över till AfS direkt om dom läste denna https://alternativforsverige.se/files/riksdagslista.pdf

Och denna https://alternativforsverige.se/politik/
Citera
2018-09-05, 02:49
Medlem
LeeVans avatar
Just sett AFS valmöte i Karlskrona.. Hur i helv kan polisen hantera säkerheten så ävla vidrigt dåligt?? Det finns ingen räddning för detta land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in