Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Nej man är inte bostadslös för att man saknar 250,000 kr, man är bostadslös för att man saknar bostad. Det finns rätt många rätt många som har bostad men inte 250,000kr.
Och denna "rätt" att få bostad skulle vara någon annans skyldighet. Tar du på dig den skyldigheten och bygger billiga HR?
Nu blev det total fel på siffrorna, 2,5 miljon behövs. Jag har aldrig lovat "bygga billigt" det är ord som politiker tar i sin mun men som inte finns i verkligheten.
Billig bostad får man när tant Ulla 97 år går bort. Då blir det ett fynd för någon, en nästa gratis gammal fin lägenhet i centralt läge blir ledig. I nivå med en lottovinst på 2 miljoner för den som får flytta in.
Några tvingas köpa för 2,5 miljon andra får "ärva" tant Ulla med hjälp av bostadsförmedlingen.