2018-09-01, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni

Jeff var kanon i Göteborg. Han tog upp hyckleriet med tanke på 2001 - då vänstern demolerade Göteborg - då det var trendigt med Attac och man var anti-globalister. Medan idag har de gått all-in för globalismen, och är finansierade av desamma. Inga principer. Bara hat.
.

Mycket bra av Jeff att ta upp detta. Jag frågade själv en VP-röstande man om detta.

I maj 2001 kastade vänstern sten på globalisterna, påminde jag honom. När gick ni över till att själva bli det?

Han hade faktiskt inget svar.
Citera
2018-09-01, 09:26
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Mycket bra av Jeff att ta upp detta. Jag frågade själv en VP-röstande man om detta.

I maj 2001 kastade vänstern sten på globalisterna, påminde jag honom. När gick ni över till att själva bli det?

Han hade faktiskt inget svar.

Vänstern går inte betrakta som någon opposition, inte ens KPML. De gammelkommunister från förr har letat sig till den nationella rörelsen. Känner själv en som nu kommer lägga rösten på AFS.

Kolla runt i Europa, det är enbart nationalister som agerar opposition, alla andra har vikt sig mot den nya världsordningen som råder.

Jag kan inte se hur nationalismen inte kommer ta hem denna striden i det långa loppet. Tyvärr tror jag globalisterna väljer att ta till våld när desperationen tilltar, och det måste de svenska folket börja förstå. Metapolitiskt måste AFS få folkets tankar dit, Sydafrika är ett lysande exempel på vad det Europeiska folket har för framtid om vi inte sätter hårt mot hårt.
Senast redigerad av motarbetar 2018-09-01 kl. 09:39.
Citera
2018-09-01, 09:38
Medlem
Ulo2000s avatar
Jag frågade Kasselstrand hur det nu blev med debatten som utlovats med blatten. Föga förvånande så blev svaret att Blatten dragit sig ut ur debatten - igen! Det har ju varit lite fram och tillbaka gällande det här. Frågar man om debatten med Kasselstrand blir man snabbt blockerad av honom på twitter, så osäker är han. Så jag uppmanar fler folk att pressa honom, han tycker ju bevisligen att det är jobbigt.
MEDs lilla gunstling är en riktigt feg och oärlig människa eftersom han fortsätter att substanslöst kritisera AfS med GBA-argument och annat hittepå.
Citera
2018-09-01, 09:56
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Jag fetade "flera utländska gäster" ovan (något som Dr Pork påpassligt förutsåg). Och vi har redan kvalificerade gissningar om vilka partier de kan röra sig om.

Men det står ju även "mängder av ... underhållning från stora scenen". Då tänker man främst på musikunderhållning. Så då kan vi fundera över vad det kan bli. Vi kan ju spekulera över om det kommer att dyka upp någon svensk artist som "outar" sig. Kiwi kommer såklart, säkert någon DJ, och något utländskt. Vad tror ni?

Underhållning kan iofs vara komiker också...
Greg Johnson, Mark Collett, Chris Cantwell, Electre, typ så.

Tror knappast någon svensk artist outar sig. Musikbranschen är så jävla cucked så inte ens Donald Trump lyckades locka till sig några stora artister. Finns det några öppet nationalistiska artister kvar numera? Har inte koll på scenen. Komiker är väl också jävligt PK, varenda en av dem?

Hoppas verkligen att Pewdiepie dyker upp.
Citera
2018-09-01, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
De flesta politiska bedömare (allt från Göran Persson till Widar Andersson) hävdar att vi sannolikt kommer få se ett extraval runt 2019, dvs inom ett år. Om AfS lyckas få åtminstone 2% under detta val, kommer de garanterat, om inte förr, ta plats i Riksdagen 2019.

Svar: NEJ, en röst på AfS är inte bortkastad, precis som min röst på SD 2006 inte var bortkastad.
Någon måste gå först så att fegisar likt dig själv vågar rösta i enlighet med dina preferenser.

Jag läste tråden om AfD i Tyskland, som också är ett förhållandevis nytt parti. Bara tre år efter att de skapades var de 3:e största parti i flera OU, och ligger fortfarande kring 15%-nivån.

Jag förstår att man inte kan göra jämförelser hur som helst eller dra några tvärsäkra slutsatser. Men ändå: Varför skulle inte liknande kunna hända här i Sverige? Inte minst som vi brottas med många liknande problem.

Min uppfattning är att AfS är en gräsrotsrörelse. Har sett flera av de direktsända mötena. Sett unga killar, ofta i arbetsklädsel, och pensionärer sida vid sida lyssna uppmärksamt och intresserat och applådera engagerat. Sett dem gå fram efteråt för att skaka hand med talarna och plocka med sig valsedlar. (Vilket givetvis inte bevisar vare sig att de i slutändan kommer att rösta på AfS, inte heller att de kommer att komma in i riksdagen.)

Jag har sett motdemonstranterna. Skrikiga s.k. fjortisbrudar. Skränande MENA- och afrikanska unga killar som gör fingret mot fotografen. Några medelålders V-representanter som går omkring och agiterar. Trötta sossetanter i övre medelåldern, och senast en självgod skara Liberaler med plakat i vädret som såg mycket förnärmade ut och snörpte på munnarna när de fick kritik. Sammantaget en ganska patetisk samling.

Jag tänker på de här unga arbetarkillarna i städer som t.ex Borlänge. De jobbar hårt och de vet att en stor del av deras skattepengar går åt tolkar och somaliska eller arabiska kulturföreningar. Det är deras systrar och flickvänner som blir trakasserade av invandrargäng. Det är deras mor- och farföräldrar som blir allt fattigare och får allt sämre omvårdnad. Hur kan man bli förvånad om de dras till ett ganska hårdfört parti som AfS? Hur kan man ens försöka vilja döma dem?

Folk överlag är nog så inihelvete trötta på mångkulturen och massinvandringen. När nästa lågkonjunktur kommer lär det bli åka av, kanske blir riktigt illa för väldigt många människor.

Tyvärr blev SD nedtysta och utfrysta när de försökte påtala problemen, som därefter har tillåtits växa och bli alltmer svårhanterliga.

Kommer själv att rösta på AfS nästa söndag. Vågar inte tro och hoppas att de kommer in redan nu.

Men jag tror också att det mycket väl kan bli ett extraval inom de närmaste 1-2 åren. Och då dj....r - då har alla hunnit höra talas om dem och vet vad de står för. En gräsrotsrörelse är en gräsrotsrörelse och den krossar man inte hur som helst.

Jag tänker hur som helst rösta på AfS nästa söndag. Kanske inte så taktiskt tänkt, utan mer från hjärtat.
Citera
2018-09-01, 10:23
Medlem
Tjyvass avatar
Göteborgsvideon saknas på YouTube. För många tittare för att den ska bli godkänd?
Citera
2018-09-01, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StatligaTeleverket
48 000 likes på Facebook nu! Låg väl på 45 000 imorse?

Utveckling av FB likes från mars-idag jmf AfS och SD
https://imgur.com/a/hgd1Jgp
Citera
2018-09-01, 10:26
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Klokt inlägg, jag har sett samma tudelning av publiken: de som i tysthet tvingas betala kalaset och de som högljutt vill fortsätta kalasa. Det lite skumma är också att jag i flera städer sett att rödingarna står i en grupp och babbeluringarna i en annan. Kanske är det tänkt att det ska vara så, eller så börjar babbeluringarn tröttna på rödingarnas tomma ord - de får det ju allt sämre, i världens mest clownlika nation...
Citera
2018-09-01, 10:30
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Jag tänker hur som helst rösta på AfS nästa söndag. Kanske inte så taktiskt tänkt, utan mer från hjärtat.
AfS är det rätta taktiska valet. Det behövs ett brett spektrum av partier för att nå >50%, SD med sin fascistiska ekonomiska politik kan aldrig göra det på egen hand.
Citera
2018-09-01, 10:33
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
NyheterIdag:

Citat:
Siffrorna visar att AfS blockerar möjlig majoritet för SD, M och KD – Kan avgöras av en procentenhet
https://nyheteridag.se/siffrorna-visar-att-afs-blockerar-mojlig-majoritet-for-sd-m-och-kd-kan-avgoras-av-en-procentenhet/

Det låter på Frick som om det har snackats om en KD-, M-, och SD-regering...
Citera
2018-09-01, 10:41
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
NyheterIdag:

https://nyheteridag.se/siffrorna-visar-att-afs-blockerar-mojlig-majoritet-for-sd-m-och-kd-kan-avgoras-av-en-procentenhet/

Ett patetiskt försök till subversion av Frick, givetvis. "Rösta inte på AfS för de hatar judar" hade det lika gärna kunnat stå. M och KD har varit mycket tydliga med att de inte kommer förhandla med SD, och om de mot förmodan skulle göra det så får de helt enkelt se till att förhandla med AfS också, inte svårare än så.
Citera
2018-09-01, 10:42
Medlem
Ulo2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
NyheterIdag:

Sanningen ligger väl närmre att det är KD och M som blockerar möjligheten för en sådan koalition.
Tuffe-Uffe har bestämt sagt att ett samarbete inte är på kartan. EBT kunde kanske tänka sig ett samarbete om Åkesson lovade att rensa ut fler nationalister ut ur partiet.
Chang Frick är ett riktigt bottenskrap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in