Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
18-09-03, 18:31
Medlem
Ulo2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Vilket vore riktigt jävla synd med tanke på alla fantastiska gäster som de har bjudit in.

Vilka kan dessa fantastiska gäster vara?
Citera
Medlem
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=HFBnP1HQ7rQ&t=1m28s

Det är inte så känt men Revolutionen i Rumänien var en av de första "färgrevolutionerna" (fast utan någon särskild färg) och iscensatt av USA m.fl. enligt ett mönster som sen har upprepats många gånger i många olika länder runt om i världen.

AfS revolution kommer bli en äkta folklig gräsrotsrevolution, inte en revolution från ovan.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Hahaha. Äntligen en gaskammarmem i rimlig svensk kontext!

https://twitter.com/CarlAfFinspang/status/1036652508326912000

Ingen slump att det är Carl Af Finspång som levererar heller. Jag har redan utnämnt honom till den svenska twitternationalismens etta.
Citera
18-09-03, 18:32
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Frågan är vad "bokningen" omfattar, själva scenen eller ett större område. Vad händer om Stockholms stad skulle låta någon annan organisation boka scenen nu när den är ledig? Kommer polisen i så fall att bli tillsagd att avvisa AfS anhängare?

Därför tror jag det skulle vara klokt av AfS att begära inhibition av avbokningsbeslutet så snabbt som möjligt. Möjligheterna för Stockholms stad att krångla till det hela skulle då minska.
Scenen som jag förstått det. Resten är ju allmänt område där vem som helst får vara. Och Afs har fått polistillstånd att få bli hörda där vilket polisens jobb är att säkerhetsställa.

Men visst kommer det försvåras. Det kan bli rätt stökigt. Mycket känslor och frustration just nu.
Citera
18-09-03, 18:33
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vi får nog se hur det slutar det här. Min gissning är att scenen kommer att stå till AfS förfogande till slut ändå. Stockholm Stad riskerar att dra på sig skadestånd för kontraktsbrott och är dessutom nu polisanmälda för brottet "otillbörligt verkande vid röstning":

https://twitter.com/JoakimIsheden/status/1036639593532203010

Nån med större juridisk kompetens får berätta mer om det där, för jag vet inte riktigt vad det handlar om.

Jag vet inte mer än vad det står i 17 kap. 8 § Brottsbalk (1962:700).

Citat:
8 § Den som vid val till allmän befattning eller vid annan utövning av rösträtt i allmänt ärende söker hindra omröstningen eller förvanska dess utgång eller annars otillbörligen inverka på omröstningen, döms för otillbörligt verkande vid röstning till böter eller fängelse i högst sex månader.

Är brottet grovt, döms till fängelse i högst fyra år. Vid bedömande av om brottet är grovt ska särskilt beaktas, om det förövats med våld eller hot om våld eller innefattat missbruk av tjänsteställning.

Den som tar emot, godtar ett löfte om eller begär en otillbörlig förmån för att i allmänt ärende rösta på visst sätt eller inte rösta, döms, om det inte är tagande av muta, för tagande av otillbörlig förmån vid röstning till böter eller fängelse i högst sex månader. Lag (2012:301).
Citera
18-09-03, 18:33
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Hyr en lastbil, hyr en ljudanläggning och ställ på flaket och vips så har du en scen där självaste kungen av Kalifornien kan stå och hålla tal.

Javisst, jag har förtroende för att de löser det.

Antingen så bygger de en egen scen, som Tercio sa, på samma sätt som man gjort under torgmötena. Men om det blir mankelemang med tillstånd för det så kan de ju upprätta en studio någonstans där man intervjuar alla sina prominenta gäster, och kablar ut detta som live stream varvat med bilder från folkfesten på Kungsan. De flesta kommer ju att titta på det här som live stream. Det blir ju bara c:a 1000 pers som är på Kungsan
Citera
18-09-03, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Bra. Polisen har bättre omdöme än politikerna i Stockholms stad.

Risken finns ju dock att högre politisk makt ingriper och kör över polisens ursprungliga beslut och tvingar fram ett nytt beslut, så som skedde i Göteborg när NMR skulle demonstrera.
Citera
18-09-03, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulo2000
Vilka kan dessa fantastiska gäster vara?
Pewdiepie och Paolo Roberto bl.a.

Ryktas även om Ingamay Hörnberg + hemlig gäst.
Citera
18-09-03, 18:37
Medlem
Citat:
De är lika småaktigt nedriga som alltid. Jag kommer att heja på övriga partier, och om de får runt 6% så kommer jag att fira!
Jag tror jag pallrar mig till en vallokal för att följa rösträkningen och sedan försöker extrapolera hur det kan ha gått i riket som helhet. Kvoten AfS-röster i förhållande till SD-röster kan väl vara ett bra mått?
Citera
18-09-03, 18:37
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
https://www.svd.se/stockholm-avbokar-alternativ-for-sverige-i-kungstradgarden/i/senaste

Vilka äckliga jävlar!

Haha, perfekt för AfS.

Ett uppenbart politiskt beslut.
Dessutom under valrörelsen!
Dessutom ett par dagar innan valdagen!!
Dessutom med syfte att inte ge så lite tid som möjligt.

Och alla media uppmärksammar beslutet
https://www.google.se/search?q=afs+kungstr%C3%A4dg%C3%A5rden&tbm=nws

På köpet: nu erkänner nog även Einstein baggebo1 att msm inte mörkar AfS
Citera
18-09-03, 18:40
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
På köpet: nu erkänner nog även Einstein baggebo1 att msm inte mörkar AfS
Det är intressant det där. Den sista veckan har farten från AfS blivit för hög, och etablissemanget har inte hängt med. I farten har de tagit en del klumpiga beslut, och nu är anden ur flaskan.

Mina tidigare påståenden att de under lång tid hade en strategi att tysta ner partiet har dock inte blivit felaktiga för att de inte längre klarar av att följa denna strategi. De hade verkligen en sådan strategi. Nu blir det livat sista veckan dock.
Citera
18-09-03, 18:40
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Lastbil är mer mobilt. Då kan du snabbt rulla iväg med hela skiten och sätta igång igen en bit längre bort.

Ja absolut. Det håller jag med om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in