Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-04, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Kan man räkna med att det kommer finnas valsedlar för AFS i vallokalen?

Nej, AfS måste själva distribuera och lägga ut valsedlar i vallokalerna. AFS söker aktivister gärna med körkort.
Citera
2018-08-04, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är nog svårare att hålla kontakt med folket i ett så stort land som USA. Jag håller med om att partiledarna dominerar "sina" RD-ledamöter.

Jag är ingen expert på frågan. Men jag är övertygad om att riksdagen är ett mycket viktigt redskap för att Sverige skall styra sig själv. Den skall inte skäras ned. Dess arbetsformer måste synas. Ledamöternas jobb är att representera folket.

Jag ser inte vad som är dåligt med en minskad riksdag och personval.
En minskad riksdag hade för det första ökat ansvarsutkrävandet i Sverige då när det är mindre folk (149 är fortfarande väldigt många, det är en ledamot per 50 000 invånare, utgår från att Sveriges befolkning är på 8 000 000 då det är hur många svenskar som bor i landet) finns det mindre att skylla ifrån sig på vilket innebär att du kommer att behöva stå till svars framför folket om du gör något som inte gynnar svenskarna, Samt så kommer det kräva mer utav dig än att enbart sitta och trycka på en knapp eftersom det kommer att vara lättare att hålla koll på vad en riksdagsledamot har åstadkommit under sin mandatperiod när det är färre i riksdagen.
Samt lägg till att AfS vill införa tjänstemannaansvar och riksrätt.

Sen borde AfS också instifta en ny grundlag i Sverige som säger att Sveriges befolkning alltid måste utgöras av MINST 90% svenskar. Så att ett sådant massinvandringsexperiment som vi håller på med nu aldrig kan inträffa igen.
Senast redigerad av PangarN1337444 2018-08-04 kl. 17:35.
Citera
2018-08-04, 18:24
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PangarN1337444
Sen borde AfS också instifta en ny grundlag i Sverige som säger att Sveriges befolkning alltid måste utgöras av MINST 90% svenskar. Så att ett sådant massinvandringsexperiment som vi håller på med nu aldrig kan inträffa igen.

Och vad tror du händer när övriga 10% börjar skaffa 8-10 ungar per familj? Räkna på det...

Nej, Sverige ska bestå av minst 98% etniska svenskar och islam ska förbjudas på svensk mark.
Citera
2018-08-04, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Och vad tror du händer när övriga 10% börjar skaffa 8-10 ungar per familj? Räkna på det...

Nej, Sverige ska bestå av minst 98% etniska svenskar och islam ska förbjudas på svensk mark.

2% av10 miljoner är 200 000. Det är extremt mycket i en nation som Sverige.

Målet måste alltså vara att etniska svenskar ska utgöra över 99% av befolkningen i Sverige.
Citera
2018-08-04, 18:31
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
2% av10 miljoner är 200 000. Det är extremt mycket i en nation som Sverige.

Målet måste alltså vara att etniska svenskar ska utgöra över 99% av befolkningen i Sverige.

Du vet lika bra som jag att vi inte är 10 miljoner svenskar. Max 8 miljoner etniska svenskar bor i landet just nu.
Citera
2018-08-04, 18:46
Medlem
Citat:
Du vet lika bra som jag att vi inte är 10 miljoner svenskar. Max 8 miljoner etniska svenskar bor i landet just nu.

Av dessa vågar jag gissa att minst 10% har utomeuropeiskt påbrå i stamtavlan. Och denna grupp blir inte mindre. En framtida AfS-regering måste således tumma rejält på rasspecifikationerna för att denna "etniska homogenitet" ska bestå.
Citera
2018-08-04, 18:49
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Av dessa vågar jag gissa att minst 10% har utomeuropeiskt påbrå i stamtavlan. Och denna grupp blir inte mindre. En framtida AfS-regering måste således tumma rejält på rasspecifikationerna för att denna "etniska homogenitet" ska bestå.

Precis. Eller så sätter en tidsgräns, t.ex. att alla som kommit hit och fått permanent uppehållstillstånd efter ett visst årtal ska granskas/omprövas/skickas hem.
Citera
2018-08-04, 18:51
Medlem
Citat:

Dem hade ju inte varit etniska svenskar då, men jag förstår din poäng, tänkte bara vara lite pragmatisk med siffran ifall t.ex en händelse av krig på Finländsk mark skulle inträffa så ska inte grundlagen kunna stoppa oss från att ta in finländska flyktingar temporärt. Men ja en homogenitet på 98% hade såklart varit önskvärt.
Citera
2018-08-04, 19:51
Bannlyst
Sen får man inte glömma bort allt sabotage som kommer ta plats.
Jag är ganska säker på att etablissemanget inte är sugen på att afs får massa röster.

Ni vet vad Stalin sa på 1900 talet.
Citera
2018-08-04, 20:23
Medlem
Citat:

Ja, men det finns mer än 10 miljoner människoliknande varelser i Sverige. Det var givetvis det jag avsåg.

Min bedömning är att det absolut inte finns mer än 7 miljoner etniska svenskar i Sverige, förmodligen är antalet äkta och någorlunda rena etniska svenskar mycket lägre än så.

Antalet icke-vita och rasblandade i Sverige lär uppgå till minst tre miljoner idag. Sen finns det ju ganska många vita i Sverige som inte är etniska svenskar, som finnar, balter, polacker, juggar, danskar m.fl.
Citera
2018-08-04, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell

JA. Att repatriera 500.000 kommer inte att räcka på långa vägar. 1-2 miljoner, kanske.
Citera
2018-08-04, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
JA. Att repatriera 500.000 kommer inte att räcka på långa vägar. 1-2 miljoner, kanske.

Tror knappast att de kommer att vara nöjda efter 500 000. De säger den siffran främst för att det är något att börja med. Kasselstrand brukar väl säga "minst" i samband med dessa 500 000? och med tanke på deras betoning på att svenskar ska vara en kraftig majoritetsbefolkning så lär inte 500 000 räcka heller. Hade nog känts lite overkill om de börjat med att säga "2 miljoner ska skickas hem".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in