2018-08-01, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Har ätit 4mg nu men känner inget märkvärt. Ska man ens "känna något" egentligen? Vet att om man har ångest som fan så är ju det ett rus i sig när ikton tar bort det, men annars då, mer värt att använda ikton för att boosta andra droger?

Ikto är väl inte den bästa benso sorten om du är ute efter att flumma direkt då den fungerar ypperligt för just ångest lindrande eller om du vill komma åt den antiepileptiska effekten ala muskel avslappning..

Men vill du att det ska svänga till lite och kanske få känna den där härliga flödder känslan så kommer du allra troligast bli väldigt besviken för du blir tvungen att äta sådana mängder att du mest troligt somnar innan du upplever något häpnadsväckande eller så.
Citera
2018-08-01, 18:02
Medlem
wgets avatar
Citat:
Har ätit 4mg nu men känner inget märkvärt. Ska man ens "känna något" egentligen? Vet att om man har ångest som fan så är ju det ett rus i sig när ikton tar bort det, men annars då, mer värt att använda ikton för att boosta andra droger?

Man kan definitivt bli skev på ikto även om jag föredrar alprazolam om jag ska flöddra. Borde känt något om du inte har någon tolerans.
Ibland kan man uppleva ruset som att man är nykter även om du inte tycker att det känns som något. Eller så kan du ha råkat få tag i dåliga piller.

Antar att du inte är så van vid benzo överlag eftersom du frågar så tycker du ska hålla dig till annat om du vill bli skev.
Opiater & opioider är bättre om du vill bli dåsig och må bra. Stimulanter, vad som helst egentligen.

Spara dem till ett bakrus av något annat istället
Det går att använda för att boosta annat men kan verkligen inte rekommendera det om du är färsk. Med alkohol är snefylla den mest troliga effekten, med opiater & opioider kan du tappa "förståndet" och lätt överdosera det ena eller det andra, andningsdepp blir då lätt effekten. Med stimulanter upplever jag ingen synergieffekt, tvärtom dödar det ett ex. tjackrus mer än det hjälper. Det är mest för bakruset det behövs då. Röka kan vara mysigt att blanda med men blir knappast någon boost på det sättet.

Citat:
Ursprungligen postat av Vp228
Har varit dum nog att käka 1 burk Ikto under 1 månads tid. Doserna har varierat kraftigt men sista dagarna cirka 2-3 mg om dagen. 20-25 stycken har även getts bort. Har nu bara 8 och en halv kvar och 1 karta ksalol.
Bör jag trappa ner mig till typ 1 mg om dagen i några dagar, sen 0,5 mg om dagen innan jag cuttar helt? Tänkte ha alpran under tiden eller efter upptrappningen.
Fan alltså, bör jag vara orolig för ep? Kan eventuellt fixa tegretol.

Upplever du verkligen abstinens då? För du menar 1 månad utan att ha tagit det dagligen innan?
Har aldrig varit uppe i en månad riktigt men 2-3 veckor mer eller mindre dagligen och förutom rätt mycket ångest när jag "slutade" och kände mig lite "tom" i huvudet i några dagar efteråt så var det inte mer än så. Tror inte du behöver vara orolig för ep-anfall eller en brutal avtändning efter en så kort period, om du inte är väldigt känslig för sådant. 2-3 mg är ju inga extrema mängder heller så det ska nog vara ok.

Eftersom du bara tagit doser på den nivån antar jag att du gjort det för ångestdämpning eller sömn och inte för att flöddra, det är väl framför allt detta du kommer lida av.
Senast redigerad av wget 2018-08-01 kl. 18:15.
Citera
2018-08-12, 03:22
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Jo, mår du inte dåligt så märker man inte av något speciellt förutom att man kanske kan bli lite "fumlig". Som du säger, att ta en Ikto 2 mg när man mår piss så är det underbart

Men spara dina Ikto till en tråkig dag och lägg dom under tungan nästa gång. Då blir "ruset" en aning starkare men håller inte i lika länge direkt.

Du kan även boosta med cannabis, amfetamin eller alkohol (fan, du kan boosta alla droger med benso typ förutom hallicinogena/dissociativa). INGET SOM REKOMENDERAS! Ta det från mig, kan sluta illa!

Men benso är en ångest/muskelavslappnande-medicin. Spara dom tills du känner behovet att coola ner
Citera
2018-08-18, 15:19
Medlem
KringExs avatar
Citat:

Lider du inte av ångest så kan du lika gärna äta en sockerbit istället för en Iktorivil (dom smakar förövrigt lika gott)
Annars om du överdoserar dom (låt säga att du är en man på 80kg) och stoppar i dig 6-8 mg så lär det bli som en rejäl fylla. Förmodligen dock helt utan välbefinnande och att du bara somnar. Annars så kan du ta en Ikto 2 mg. Vänta en timme och sakta börja dricka dina starköl. Bensodiazepiner boostar på alkohol så in i helvete, men ta det lugnt så att du inte spårar. Man får lätt minnesluckor och det är många som hamnat i fyllecell efter för mkt alkohol och benso och fattar ingenting.
Det bästa med benso, enligt mig, är att det är det bästa bakfyllepillret i världen. Vilken sort man väljer spelar ingen roll, all benso funkar
Citera
2018-08-22, 13:50
Medlem
Bara jag som inte känner av ikto nästan alls? Eller jag har bara testat märket "rivotril", måste ta 6-8mg för att ens nästan känna av muskelavslappnadet jag får på 0.5mg xanor eller 5mg diazepam... Verkar bara vara ikto eller "rivotril" som jag inte kan känna av, blir fan skönare på 15mg oxazepam... Vet ej vart dom var ifrån men från darkweb av högt rankade produkter och säljare...
Citera
2018-08-22, 14:01
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Bara jag som inte känner av ikto nästan alls? Eller jag har bara testat märket "rivotril", måste ta 6-8mg för att ens nästan känna av muskelavslappnadet jag får på 0.5mg xanor eller 5mg diazepam... Verkar bara vara ikto eller "rivotril" som jag inte kan känna av, blir fan skönare på 15mg oxazepam... Vet ej vart dom var ifrån men från darkweb av högt rankade produkter och säljare...
Klonazepam är enligt mig den lurigaste benson som finns på marknaden. Den som gör en totalt väck fast man själv tror man är 100% nykter.

Men jag håller med dig, rätt trist benso. Föredrar lugnet man får av diazepam både mentalt och kroppsligt. Klonazepam känner jag bara av ifall min tolerans är obefintlig, och då är det en av de skönaste benson som finns.
Senast redigerad av FuGeeLala 2018-08-22 kl. 14:12.
Citera
2018-08-22, 18:15
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuGeeLala
Klonazepam är enligt mig den lurigaste benson som finns på marknaden. Den som gör en totalt väck fast man själv tror man är 100% nykter.

Men jag håller med dig, rätt trist benso. Föredrar lugnet man får av diazepam både mentalt och kroppsligt. Klonazepam känner jag bara av ifall min tolerans är obefintlig, och då är det en av de skönaste benson som finns.
I princip enda benson jag aldrig testat. Låter intressant, kanske får bli någon gång i framtiden. Alprazolam har alltid varit lin favorit i låg dos dock, så kanske inte är min typ av benso med tanke på att de skiljer sig en del.
Citera
2018-08-25, 22:20
Medlem
Flusons avatar
Polaren kom över med ett gäng svenska Iktorivil 2 mg, äntligen! Ingen diss mot Galenikas Klonazepam, men just Iktorivil, ingen som helst potensskillnad.
Citera
2018-08-29, 13:18
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Polaren kom över med ett gäng svenska Iktorivil 2 mg, äntligen! Ingen diss mot Galenikas Klonazepam, men just Iktorivil, ingen som helst potensskillnad.

Iktorivil är nog den klurigaste benson enligt mig i russyfte. Kan känna mig spiknykter men kan egentligen knappt gå.
Lite är ju så med alla bensos, man är mer eller mkt mer påverkad än man tror men just Iktorivil för mig... haha
Citera
2018-08-29, 16:03
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Iktorivil är nog den klurigaste benson enligt mig i russyfte. Kan känna mig spiknykter men kan egentligen knappt gå.
Lite är ju så med alla bensos, man är mer eller mkt mer påverkad än man tror men just Iktorivil för mig... haha

Jo precis! Kan hålla mig dig där, den kan kännas ganska svag om man inte vet vad man kan förvänta sig men omgivning ser påtagligheten så att säga Haha.
Citera
2018-08-30, 20:11
Medlem
Citat:

Benso är lurigt. Har provat flera och nästan alla är riktigt luriga. Diazepam är lurigast för mig, sen kommer ikton. Jag käkade ikto en hel sommar utan att förstå att jag var konstant flöddrad. Som mest tog jag 16mg på en kväll och kände mig så klart helnykter dagen efter. Glömde titta mig i spegeln (eller bara sket i det, kommer ej ihåg) och träffade sedan båda mina föräldrar den dagen. Båda två sa samma sak - "Men gud, du ser ju drogpåverkad ut!". "Nej nej", sa jag. "Jag är bara trött". Jo, tjena.

Att flumma på benso är svårt i början, men ju mer du tar desto mer lär du känna "ruset". Men kom ihåg att börja smått! Annars kan du få grova minnesluckor.

Om du inte är van och bara sitter inne vid din dator så kommer du inte märka sån stor skillnad, men ett bra test är att försöka tänka på något jobbigt och se om du verkligen känner att det är jobbigt. Om du tänker "det här borde kännas jobbigt" men det känns helt ok, så är du förmodligen påverkad.

---

Om jag tar för mycket ikto får jag ångest, eller jag känner ingenting, och det ger mig ångest. Allt över 1.5mg / kväll ger ångest, eller 1mg två dagar i rad. Men när det kommer till xanor så kan jag käka 3-5mg i flera veckor utan att känna denna ångest. Kan någon relatera?
Citera
2018-08-31, 18:27
Bannlyst
Har Ikto, likt Subutex något tak?

För jag känner ej mer på 30 än 8-10mg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in