Citat:
Ursprungligen postat av
Raketforandringen
Har ätit 4mg nu men känner inget märkvärt. Ska man ens "känna något" egentligen? Vet att om man har ångest som fan så är ju det ett rus i sig när ikton tar bort det, men annars då, mer värt att använda ikton för att boosta andra droger?
Man kan definitivt bli skev på ikto även om jag föredrar alprazolam om jag ska flöddra. Borde känt något om du inte har någon tolerans.
Ibland kan man uppleva ruset som att man är nykter även om du inte tycker att det känns som något. Eller så kan du ha råkat få tag i dåliga piller.
Antar att du inte är så van vid benzo överlag eftersom du frågar så tycker du ska hålla dig till annat om du vill bli skev.
Opiater & opioider är bättre om du vill bli dåsig och må bra. Stimulanter, vad som helst egentligen.
Spara dem till ett bakrus av något annat istället
Det går att använda för att boosta annat men kan verkligen inte rekommendera det om du är färsk. Med alkohol är snefylla den mest troliga effekten, med opiater & opioider kan du tappa "förståndet" och lätt överdosera det ena eller det andra, andningsdepp blir då lätt effekten. Med stimulanter upplever jag ingen synergieffekt, tvärtom dödar det ett ex. tjackrus mer än det hjälper. Det är mest för bakruset det behövs då. Röka kan vara mysigt att blanda med men blir knappast någon boost på det sättet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vp228
Har varit dum nog att käka 1 burk Ikto under 1 månads tid. Doserna har varierat kraftigt men sista dagarna cirka 2-3 mg om dagen. 20-25 stycken har även getts bort. Har nu bara 8 och en halv kvar och 1 karta ksalol.
Bör jag trappa ner mig till typ 1 mg om dagen i några dagar, sen 0,5 mg om dagen innan jag cuttar helt? Tänkte ha alpran under tiden eller efter upptrappningen.
Fan alltså, bör jag vara orolig för ep? Kan eventuellt fixa tegretol.
Upplever du verkligen abstinens då? För du menar 1 månad utan att ha tagit det dagligen innan?
Har aldrig varit uppe i en månad riktigt men 2-3 veckor mer eller mindre dagligen och förutom rätt mycket ångest när jag "slutade" och kände mig lite "tom" i huvudet i några dagar efteråt så var det inte mer än så. Tror inte du behöver vara orolig för ep-anfall eller en brutal avtändning efter en så kort period, om du inte är väldigt känslig för sådant. 2-3 mg är ju inga extrema mängder heller så det ska nog vara ok.
Eftersom du bara tagit doser på den nivån antar jag att du gjort det för ångestdämpning eller sömn och inte för att flöddra, det är väl framför allt detta du kommer lida av.