Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-12, 11:05
  #8725
Medlem
4000 timmars halveringstid 😂

Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Du kommer sabba din hjärna om du tar sådana mängder. Du kommer att få GABA-förändringar som ibland är irreversibla.

Halveringstid fungerar inte sådär, du har tänkt fel.

Om man tar 160 mg Klonazepam vid ett tillfälle så har du efter max 50 timmar 80 mg, efter max 50 timmar till 40 mg, max 50 timmar till, 20, sedan 10, 5, 2,5 mg osv.
Citera
2018-07-12, 11:26
  #8726
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemmirc
4000 timmars halveringstid 😂
Nej, man räknar inte så. Klonazepam finns inte i kroppen i 66 dygn om man tagit 160 mg Klonazepam vid ett tillfälle.
Citera
2018-07-18, 10:07
  #8727
Medlem
wgets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingenkarl
Varför är det olika blister på Rivotril Galenika 2mg ? en som har texten "oralna upotreba" Galenika a. d. "Beograd" med på baksidan och den andra är märket Rivotril större och inget av den andra texten är med?

https://valhallaxmn3fydu.onion.lu/ku...uvat/ce0329158
18efda4aa6230c24068c170c49f201e.jpg?1528710361

https://imgur.com/gallery/fHmVt

Bilden felvänd då haha


Kan tyvärr inte se din första bild men den andra bilden (imgur) ser definitivt annorlunda ut mot mina.
Kan ju inte säga om det är du eller jag som har fått fake men, några skillnader jag ser direkt:

Under "tableta" står det:
(klonazepam) med mindre text
1 tableta sadrzi klonazepama 2 mg
oralna upotreba
Galenika a.d Beograd

Märkerna, så som de röda trianglarna, 2 mg verkar vara felplacerade dessutom. Har inte heller den avskurna texten "Klonazepam" längst ner (längst upp på din upp- och nedvända bild).

Av ren nyfikenhet, var fick du tag i dessa? Från gatan eller darknet?
Citera
2018-07-20, 11:34
  #8728
Medlem
CheesecakeLovers avatar
Ska själv byta min nuvarande epilepsi medicin till Iktorivil den 2:a Augusti. Flera läkare rekommenderar den istället för min nuvarande som ändå ger mig krampanfall varje dag.
Någon som haft liknande situation och kan tipsa hur jag pratar med läkaren för att få dom? Har Stesolid sprutor nu mot anfallen men dom tar slut på max tre dagar då jag får grand mal varje dag just nu.
Citera
2018-07-20, 15:26
  #8729
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CheesecakeLover
Ska själv byta min nuvarande epilepsi medicin till Iktorivil den 2:a Augusti. Flera läkare rekommenderar den istället för min nuvarande som ändå ger mig krampanfall varje dag.
Någon som haft liknande situation och kan tipsa hur jag pratar med läkaren för att få dom? Har Stesolid sprutor nu mot anfallen men dom tar slut på max tre dagar då jag får grand mal varje dag just nu.

Det är oftast ett bättre val! Ikto är lite starkare i egenskap av muskelavslappnande! Jag hoppas det funkar bättre för dig! Inte trevligt att få grand mal dagligen..
Citera
2018-07-20, 15:54
  #8730
Avstängd
DEPRESSIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheesecakeLover
Ska själv byta min nuvarande epilepsi medicin till Iktorivil den 2:a Augusti. Flera läkare rekommenderar den istället för min nuvarande som ändå ger mig krampanfall varje dag.
Någon som haft liknande situation och kan tipsa hur jag pratar med läkaren för att få dom? Har Stesolid sprutor nu mot anfallen men dom tar slut på max tre dagar då jag får grand mal varje dag just nu.
Du skriver ju att flera läkare tycker att du ska ta Iktorivil istället OCH att du den 2:a augusti skall byta till Iktorivil, och du frågar vad du ska säga till läkaren för att få Iktorivil? Konstig frågeställning.
Citera
2018-07-27, 04:37
  #8731
Medlem
Har varit dum nog att käka 1 burk Ikto under 1 månads tid. Doserna har varierat kraftigt men sista dagarna cirka 2-3 mg om dagen. 20-25 stycken har även getts bort. Har nu bara 8 och en halv kvar och 1 karta ksalol.
Bör jag trappa ner mig till typ 1 mg om dagen i några dagar, sen 0,5 mg om dagen innan jag cuttar helt? Tänkte ha alpran under tiden eller efter upptrappningen.
Fan alltså, bör jag vara orolig för ep? Kan eventuellt fixa tegretol.
Citera
2018-07-27, 15:14
  #8732
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vp228
Har varit dum nog att käka 1 burk Ikto under 1 månads tid. Doserna har varierat kraftigt men sista dagarna cirka 2-3 mg om dagen. 20-25 stycken har även getts bort. Har nu bara 8 och en halv kvar och 1 karta ksalol.
Bör jag trappa ner mig till typ 1 mg om dagen i några dagar, sen 0,5 mg om dagen innan jag cuttar helt? Tänkte ha alpran under tiden eller efter upptrappningen.
Fan alltså, bör jag vara orolig för ep? Kan eventuellt fixa tegretol.

Ta inga mer "flum"-doser utan bara underhåll och sprid ut det så långt som det går så blir det nog bra. Generellt sett brukar man väl få en hel del ångest, rastlöshet osv innan man riskerar värre avtändningsbiverkningar såsom EP-anfall eller psykoser.
Citera
2018-07-29, 01:45
  #8733
Medlem
Hur kan jag lättast få utskrivet ikto? Vissa får ju det mot ångest vissa för muskelavslappningen?

Tacksam för svar
Citera
2018-07-30, 12:31
  #8734
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djuret1
Hur kan jag lättast få utskrivet ikto? Vissa får ju det mot ångest vissa för muskelavslappningen?

Tacksam för svar


Får idag inget utskriver förutom Oxascand för dom fick reda på att jag missbruka Oxyn så har typ en "stämpel" för att lätt bli beroende.Fan måste man till privat läkare då eller? Ser dom också din jounal sedan tidigare?
Citera
2018-07-31, 19:55
  #8735
Medlem
Har ätit 4mg nu men känner inget märkvärt. Ska man ens "känna något" egentligen? Vet att om man har ångest som fan så är ju det ett rus i sig när ikton tar bort det, men annars då, mer värt att använda ikton för att boosta andra droger?
Citera
2018-08-01, 14:33
  #8736
Medlem
raven101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Har ätit 4mg nu men känner inget märkvärt. Ska man ens "känna något" egentligen? Vet att om man har ångest som fan så är ju det ett rus i sig när ikton tar bort det, men annars då, mer värt att använda ikton för att boosta andra droger?

Boosta isåfall. Blir knappt hög på ikto vilket är nice. Äter jag 4mg så somnar jag. Hände här om dagen när jag insåg detta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback