Citat:
Ursprungligen postat av
gurzio
Vilka saker tycker ni afs ska försöka driva igenom om de kommer in i riksdagen? Man kan inte börja med allt direkt, återvandringen, nerläggning av SVT osv tror jag kan bli omöjligt, möjligen om många många år, tror inte övriga partier förutom sd kommer rösta för det. Men omröstning för Sverige att gå ut ur EU är en sak som känns nära till hand och realistiskt, även ”gratis” tandvård för svenskar, inte gå mot ett kontantlöst samhälle, plattskatt ja de finns bra saker de har att komma med och som även känns realistiska att kunna påverka relativt fort, återvandringen lär nog tyvärr dröja eller inte komma ske alls. P
Återvandring är ju det som de måste driva på hela tiden. Det är deras kärnfråga och de får aldrig ge upp det. Men det som AfS kan få igenom först är nog ett totalt asylstopp. Nu har ju även SD sagt att de vill lämna kvotflyktingsystemet, så med bägge dem två partier kan man sätta rejäl press på resten av partierna. Sedan kan man driva på automatiskt utvisning av alla utländska våldtäktsmän, sedan pushar man detta längre, dvs alla brottsliga invandrare ska ut. Man ska givetvis förhindra alla korkade nya skatter och lagar. Hets mot folkgrupp kan man säkert pressa på att bli av med också.
Det gäller att aldrig vika ner sig. Man kan fokusera på vissa delar i början, men man får aldrig överge frågor helt.
Citat:
Ursprungligen postat av
NaZdravi
AfS ligger lite väl före sin tid.
Jag är säker på att återvandring blir normaliserat om 10-15 år och jag gillar hur de talar så härligt klarspråk om allting.
Men väldigt många svenskar skulle nog anse att de är "extrema" (allt som är normalt i andra länder är ju extremt i Sverige).
Vet bara ett fåtal i min omgivning som känner till partiet än så länge.
I år blir det SD, hoppas AfS kan hålla lågan uppe i alla fall.
Återvandring kommer aldrig bli normaliserat ifall inte AfS kommer in. Precis som att enda anledningen till att minska invandringen har blivit en fråga är tack vare att SD kom in i riksdagen. Enda vägen att få denna normalisering är genom att rösta på AfS.