Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-30, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
En viktig fråga är att plocka bort alla privata ekonomiska incitament för människor som har med flyktingar att göra. Allt måste förstatligas så att människor inte tjänar på att ha dubbla lojaliteter mellan Sverige och utlänningarna.

Min uppfattning är att många i Sverige nu drivs av privat vinstintresse vad gäller migrationen.

Alltså så måste all kvarvarnade flyktingverksamhet förstatligas. Inga privata intressen i samband med flyktingar. Flyktingarna ska också bara få träffa tjänstemän i de statliga institutionerna fram till dess att det beslutas om de får stanna.

Återvandringsverket måste dock få stora resurser att arbeta med. De ska också få möjlighet att anlita återvandringskonsulter och coacher liksom experter mm.

Återvandringsindustrin ska förvandlas till den nya guldkalven som näringslivet och vinstsugna entreprenörer flockas flockas kring som flugor kring en nylagd. Privata återvandringsexperter ska dammsuga no-go zonerna i jakt på migranter som ska resa hem.

Förstatliga flyktingverksamheten. Släpp fram entreprenörerna. Sverige behöver en återvandringsindustri!!!

Om man stannar upp och tänker till så är de helt sjukt att vemsomhelst kunnat starta upp företag och asylboenden göra enorma vinster Fyfan folk klagar på att företag gör vinster i skola vård och omsorg men inte på de som öppnar asylboenden, de är så man kräks.
Senast redigerad av gurzio 2018-08-30 kl. 22:47.
Citera
2018-08-30, 22:41
Min respekt för AfS bara ökar: https://www.youtube.com/watch?v=7lMBxgiYep4&feature=youtu.be

Stil och klass i kombination med behärskad sinnesnärvaro och kontroll, till skillnad från polisen som bord ha avstyrt och motat bort babbarna och vänsterpacket långt tidigare.
Citera
2018-08-30, 22:43
Medlem
BravePessimisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Min respekt för AfS bara ökar: https://www.youtube.com/watch?v=7lMBxgiYep4&feature=youtu.be

Stil och klass i kombination med behärskad sinnesnärvaro och kontroll, till skillnad från polisen som bord ha avstyrt och motat bort babbarna och vänsterpacket långt tidigare.

Intresant hur många poliser som är kvinnor i Sverige. Ser typ aldrig kvinnor utomlands i den rollen.
Citera
2018-08-30, 22:48
Citat:
Ursprungligen postat av BravePessimism
Intresant hur många poliser som är kvinnor i Sverige. Ser typ aldrig kvinnor utomlands i den rollen.

Pga att här i Sverige lever vi i en rosa bubbla (Ulf Kristersson kallade sig feminist i dagens utfrågning apropå det) och det kommer att kosta när väl inbördeskriget startar.
Citera
2018-08-30, 22:51
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StatligaTeleverket
AfS klipp på invandrarkravallerna i Uddevalla har nu 75 000 visningar (är medveten om att det finns en tråd speciellt för kravallerna, men detta inlägg syftar mer på spridningen av klippet i allmänhet). Tror det var runt 30-40 000 för någon timme sedan. Även deras likes har ökat med ungefär 100 stycken på någon timme. Det går framåt nu! Även videon av torgmötet i sig har 18 000 visningar, jämför med övriga torgmöten som verkar ligga på 6-7 000 för det mesta.
Samma klipp ligger på 83 000 visningar nu. Har alltså fått 8 000 visningar på mindre än en timme. AfS har även ökat med ungefär 100 likes sedan dess.
Citera
2018-08-30, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Du överdriver, men jag håller med om grunddragen i din kritik. Det här lite smått efterblivna, machokorkade, polisdyrkande "hårdare tag" som partiet driver är lätt frånstötande. Särskilt idag. Vi vet att vi har att göra med en genomkorrupt elit som ser mellan fingrarna på all vänsterextrem och ickevit brottslighet men som kan ägna år efter år att hitta nåt att sätta dit svenska åsiktsbrottslingar för. I detta läget är avpolitisera polis- och rättsväsendet ett mycket bättre budskap än "ge all makt åt 80-IQ PK-machomonster att skjuta ihjäl fler utvecklingsstörda och spärra in alla som legat med kvinnor utan påskrivet samlagskontrakt (våldtäktsmän) i straffläger resten av deras liv". Problemet idag är inte straffsatser och lagar utan tillämpningen av dessa. Och i ett svenskt Sverige kan vi hantera våra egna brottslingar utan straffläger och liknande. Vi har haft den lägsta brottsligheten i världen utan "stenhårda straff".

Jag är positivt överraskad av att du anser grunddragen i min kritik berättigade! Just den kriminalpolitiska frågan är visserligen inte partiets kärnfråga, men ändå så betydelsefull för alla vuxna människor, att den icke får ignoreras eller bagatelliseras. Det behövs inga straffskärpningar, utan som du skrivit är tillämpningen av lagarna det centrala. Det räcker gott att använda befintliga lagar, om man för en våldtäktsman utnyttjar straffskalan fullt ut.

Jag bor i Tyskland, och hade jag rösträtt här, skulle jag röstat AfD, utan tvekan. AfS ligger dock till höger om AfD, vilket märks särskilt i den kriminalpolitiska frågan. Å ena sidan anser jag det behövligt att AfS kommer in i RD i höst, men å andra sidan anser jag det lika viktigt att de reviderar vissa delar av sitt partiprogram, särskilt den kriminalpolitiska.

En annan sak: Kasselstrand sade ju senast idag, att medborgarskap kan komma att återkallas. Men det är väl inte möjligt att göra det. För att utvisa en invandrare med svenskt medborgarskap, krävs en grundlagsändring, samt givetvis en ändrad medborgarskapslag. Dock torde det vara omöjligt med en lagstiftning, som verkar retroaktivt. De "500.000" utvisningar AfS vill genomföra blir väl därför bara en chimär. Finns det så många icke-svenska medborgare i landet - de blir ju medborgare efter bara 4 års vistelse i Sverige.
Citera
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msbiatch
Har svårt att ta detta parti på allvar, det är som att ett gäng 12-åringar kommit på detta. För det första är deras sympatisörer som jag föreställt mig, white trash svenskar täckta av tatueringar samt flashbackare som skyller alla sina problem på invandringen.

Dom håller tal och skyller alla problem på vänstern och invandringen. Hur tror dom realistiskt att man ska utvisa 500 000 invandrare? Dom vill stänga migrationsverket och öppna återvandringsverket? Dessutom vill dom förbjuda SVT och gammelmedia för att istället sprida deras högerextremistiska propaganda.

Måste säga att jag fick ett gott skratt iaf.

AfS förskjuter debattklimatet i Sverige bara genom att finnas och än mer om de når riksdagen. Detta är av enorm betydelse i dagens politiska klimat där alla politiska krafter samlats i den vänsterliberala "mitten". Politisk förändring sker genom hävstångseffekt, så om alla söker sig mot mitten cementeras status quo. AfS gör vad som krävs för att förskjuta den politiska balanspunkten i Sverige. Att du ser det som ett skämt visar bara på din okunskap.
Citera
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Så judar har konspirerat ihop ett nytt parti som ska ta röster från sitt egna judiska parti? Låter rimligt.

Hon röstar på Moderaterna, du kan inte förvänta dig allt för mycket.

"Men det går ju inte att återvandra, det liksom bara inte går alls, det går absolut inte att lösa"

Jag hade löst de här invandringsproblemen på ett par månader. Tuffingarna hade fått så kalla fötter
att de lämnat ganska omgående och till slut blivit flyktingar PÅ RIKTIGT.

Folk nuförtiden har inga visioner och det verkar vara helt omöjligt för de att spåna fram lösningar, det är hela tiden "men det går inte", vafan har de lärt idioterna i skolorna? De flesta yngre verkar ju vara riktiga mähän som inte tror att något går. Kan man massinvandring så kan man massåtervandra. Svårt är det inte, så fort sötebrödsdagarna för parasiterna är över så flyttar de. De tar sitt pick och pack och allt de lurat till sig i Sverige och flyttar hem till sitt semesterhus i hemlandet som de byggt för bidragspengarna.
Citera
2018-08-30, 22:59
Medlem
Citat:
Ett feministisk regering har en feministisk polis.
Citera
2018-08-30, 23:01
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Muslimer precis som judar och hindus är ok så länge ni håller er till era egna länder och inte tvingar på oss svenskar dessa bakåtvända kulturer. Vi behöver ingen öppen svenskhet förutom för några thaifruar och en och annan adopterad korean eller neger.

Ni judar är redan miljontals fler än oss svenskar. Vi är ett mycket litet land och med en fantastisk historia på många tusen år, och vi har varken råd ekomiskt eller genetiskt att ta emot halva världen och förstöra våra förfäders arv. Jag rekar att ni judar flyttar hem till Israel eller till det Judiska autonoma länet där ni kan leva med likasinnade.
Jag är inte jude och kommer aldrig bli jude. Men du och dina vänner föredrar Islam före judarna och det är ju sinnessjukt.

Påminner återigen om att en röst på AfS är en röst på massinvandringen och sjuklövern! Känns er stolta över att ha lagt er röst på MP och Centern förkärlek för massinvandring. För kommunism och göra Sverige till en muslimsk stat. Det är där ni lagt er röst!
Citera
2018-08-30, 23:01
Medlem
JustZlatans avatar
Slagsmål på torgmöten, jisses. Det ser man inte när Åkesson pratar tack och lov. Det kommer bli kaos i Sverige om AfS tar sig in i riksdagen. Mig gör det ingenting, så länge SD blir det största partiet.
Citera
2018-08-30, 23:03
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurzio
Kanske inte hör hämma just här men kan inte mer än älska danskarna när gör så här. Så jävla bra banderoll

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/G1Azk9/rasistskandal-i-mffs-segermatch

Malmö FF kommer ju inte finnas om några år eller flytta från Malmö när staden är helt arabiserad.
Fotboll är haram (förbjudet) enligt islam.

"Rasistskandal" skriver de, har inget med rasism att göra, ungefär som de här SR idioterna ljuger om att Gustav Kasselstrand i slutet av dagens tal i Uddevalla var rasistiskt och därför blev de oskyldiga muslimska lammen så provocerade att de gick till attack...

Massmedia är lögnaktiga horor. Bruden på AB såg dessutom ut som ett riktigt drinkluder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in