Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-02, 18:05
Medlem
Incendios avatar
Längtar tills de kommer till mitt Växjö! Maken har till och med kompat från jobbet så att vi båda kan gå. Sist de var här var det många åhörare på plats och gick mycket lugnt till, hoppas på liknande även på onsdag, men låter ändå bli att ta med dottern. Man vet aldrig...
Citera
2018-09-02, 18:07
Medlem
Tänker AFA ta bilder på AfS-supportrar för att lägga ut och försöka spåra dem som de gör med NMR? Jag var på torgmötet i Göteborg och när jag gick hem var det nån jävel som stod och tog bilder på mig när jag väntade vid ett övergångsställe.
Om ja, var tänker de lägga upp denna informationen?
Citera
Medlem
Kekistans avatar
Det var oväntat stor uppslutning i Lund. Mestadels vanliga normala Svenssons i varierande åldrar bland åskådarmassan. Långt ifrån den gamla stereotypa bilden av nationalister som outsiders, unga arga män från landsbygden eller bråkmakare.

Jag har tidigare trott att AfS är långt från riksdagspärren men är beredd att revidera den uppfattningen idag. Om inte över riksdagspärren så kommer de att hamna mycket nära och bädda för ett inträde 2022. Det finns ett otroligt stort missnöje med det politiska etablissemanget som AfS är synnerligen skickliga på att kanalisera.

Uppskattningsvis fanns ungefär lika många vänsterextremister på plats, vilket är färre än väntat för att vara just Lund. Gruppen motdemonstranter bestod till övervägande del av tjejer i 19-20 årsåldern. Om detta vänsterns spjutspets 2018 så är rörelsen mer illa ute än vad jag tidigare trott. Många av dem kommer ändra sig själva automatiskt när de blir något äldre eller är så känslomässigt lättstyrda att de lika gärna kan bli fantastiska anhängare av den sida som de för närvarande demonterar mot.
Senast redigerad av Kekistan 2018-09-02 kl. 18:11.
Citera
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msbiatch
Ja det hade låtit absurt. Har själv många bekanta andra generationssvenskar som inte känner sig hemma. Vissa flyttar till hemlandet eller andra länder. Många vill till UK.

Precis, absurt. Och ändå kunde det genomföras. Är det som AfS vill göra verkligen mer orealistiskt än vad som skett de senaste 20 åren, mot alla odds?
Citera
2018-09-02, 18:09
Medlem
FranzXavierWernzs avatar
AfS finansieras av George Soros!

Hur annars skulle ett litet parti ha fått in så mycket pengar om det inte är pengaväxlarna själva som ligger bakom.

Målet är så klart att splittra den Sverigevänliga rörelsen. De lyckades med samma sak i Österrike förut.
Citera
2018-09-02, 18:14
Medlem
StillaHavets avatar
Det är långt ifrån säkert att AfS kommer in i RD. De ligger nära men alla som bara fattar det minsta måste stödrösta på AfS så att de kommer över 4%-spärren. Gör dig själv, din familj, dina barn och barnbarn samt förfäder en tjänst - rösta in AfS den nionde september 2018!
Citera
2018-09-02, 18:26
Medlem
Vill bara tacka alla aktivister och afs ledning för att ni tänker på mina barn och framtida barn barn.

Sverige åt svenskarna.
Citera
2018-09-02, 18:27
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
När förklarar du det här?

Detsamma gäller givetvis för etniska svenskar, så hur är det diskriminering?

Det är diskriminering att ha olika rättigheter för folk som varit medborgare olika länge. Alla myndiga medborgare bör ha samma rättigheter, oavsett hur länge de varit medborgare, vilken etnicitet de har eller andra ovidkommande faktorer.

Att avsikten med och effekten av just det här förslaget är att diskriminera mot utlandsfödda medborgare gör det hela än värre, men själva principen att man inte ska ha A-medborgare och B-medborgare är i sig viktig att upprätthålla. Annars är man inne på ett sluttande plan som slutar med apartheid.
Citera
2018-09-02, 18:29
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Vill bara tacka alla aktivister och afs ledning för att ni tänker på mina barn och framtida barn barn.

Sverige åt svenskarna.

Var du anti-AfS förut eller blandar jag ihop dig med någon annan? Om inte, vad fick dig att ändra dig?
Citera
2018-09-02, 18:36
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Lovade att skriva någon form av frontrapport från gårdagen. Det kanske inte är lika aktuellt idag, men det finns ändå en hel del intressanta observationer som gick att göra under de mötena. Delar upp det i två inlägg för att undvika mur med textkänslan lite.

Varberg:

Något som också förtjänar att nämnas är ljudet. Det är jävligt hög volym och energi när man ser Alternativ för Sveriges möten live. Det här kommer inte fram på någon av livesändningarna till fullo eftersom mikrofonen på videokameran uppenbarligen har problem att fånga den här volymen. Det är bra tryck när man spelar musiken, basen försvinner helt i livesändningarna, och det var även så att det var nästan väl hög volym även bak där jag stod i Varberg. När Jeff Ahl och Gustav Kasselstrand drog igång för fullt så gick det att ta på stämningen. Minst halva torget måste ha varit inom hörhåll för att ha hört deras tal vid varje givet ögonblick när särskilt Jeff och Gustav talade.

Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Falkenberg:

Folk kanske undrat lite varför man åker runt och håller torgmöten. Det kommer inte så många alla gånger, men jag kan säga direkt att det uppenbart är så att man utöver att nå ut till sina sympatisörer som är där eller tittar på nätet, så är det väldigt tydligt att man når väldigt många som till stor del får nyheter av gammelmedia. Uötver den där detaljen att man får publicitet i lokala medier, så innebär den väldigt påtagliga och kaxiga närvaron i en hel timme som man tvingar till sig i centrum där många passerar, att man också når ut till en mycket stor mängd förbipasserande. Även i lilla Falkenberg är det många hundratals personer som passerat förbi och exponerade även om de inte stått och lyssnat på talet en längre stund.

Bra rapporter! Låter grymt med live-feelingen. Det var ju något som Trump ska ha lyckats med, även om det var tiotusentals på hans möten. Hoppas jag få möjlighet se Afs live något framöver.

Angående torgmöten tror jag verkligen som du säger att man når ut till alla möjliga. Sen tror jag det är väldigt många som stödjer Afs men drar sig för att gå dit. Det är ju motdemonstrationer, man kanske inte vill bli igenkänd av bekanta osv.
Citera
2018-09-02, 18:37
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Var du anti-AfS förut eller blandar jag ihop dig med någon annan? Om inte, vad fick dig att ändra dig?

Valsedlarna kom till sist kanske?
Citera
2018-09-02, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
SD väljare 2010 och 2014.tänkte lägga min röst på SD men efter en vecka med live sändningar och den kokta Grodan har jag fått med mig 5 på resan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in