2018-08-30, 12:25
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Ställer frågan (igen) till Energizer666.
Vad anser du om HD-spekulationerna?

tror du att jag orkar läsa igenom nästan 29000 inlägg och läsa om spekulationer
på vad "folk" tror om HD och SD?

"känner" HD och SD samt flera av dem "anonyma" geocacharna här inne
så det ska bli rätt intressant att träffa dem personerna öga mot öga (väldigt kaxiga här inne)
det är inget hot
Citera
2018-08-30, 12:27
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Haha inte direkt orolig, snarare tvärtom. Men har SD som misstänkt mördare någon slags förhoppning att ingen kommer bry sig tar han nog rejält miste. Att dyka upp på FAD som misstänkt mördare är ju att be om trubbel. Vad tror han egentligen? Klart att något kommer hända.

Varför skulle något hända? om inte du och Miridjul gör något
bara ni 2 som verkar hota honom och händer det honom något så finns bevisen här att ni hotat honom
Citera
2018-08-30, 12:53
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Tror att det var en annan användare än MV som skrev först om kontakt, vilket jag bestyrkte sedan (en uppgift jag visste men inte ville släppa, främst för att inte outa mig).

Att uppgifterna från MV egentligen bara är logik eller uppgifter som släpps av andra.

Exempel:
Att mobilen hittats. Jag ifrågasatte uppgiften eftersom polisen avbröt sökningarna direkt. Logiskt att det är mobilen som hittats.

Blodspår inne och utanför LW. En sanning i tråden och från journalister som MV bekräftade. När jag ifrågasatte avspärrningarna och att polisen borde då spärrat av större område runt huset och gatan så backade han på den.

GM:s ”flyktväg”. MV skriver om den dagen efter LGWP tagit upp allmänt om motsolsteorin.

Det ända jag inte kan härleda eller se logik kring är MV:s uppgifter om att GM väntade utanför. Om det inte är så att MV gissar eller försöker förklara varför avspärrningarna utökades.

Hörvittnena var väl MV:s egna uppgift? Där var nått helt nytt.
Bra du ger tråden nytt liv, du är välkommen.
Det har väl, även om det i tråden tagits som sanning, om jag inte minns fel ens bekräftats att den nu hos NFC befintliga mobilen alls är LWs ?
Några uppgifer från MV gällande den gäckande mobilen..
2018-07-08, 14:29
Moralensväktare|64585007]Enligt min källa är mobilen hittad och är ett av föremålen som nu "genomgår en teknisk undersökning" Och det stämmer som någon nämnde här i tråden. Att efter man hittade mobilen så avslutades

2018-07-08, 14:52
Moralensväktare|64585172]Det kan vara en förklaring "att det skulle kunna vara en annan mobiltelefon" som hittats. Men jag har inte hört någonting om att det skulle varit en annan mobil än LW så då utgår jag från att det är hennes mobil som nu undersöks. Får jag någon annan information så kommer jag delge tråden den.

2018-07-28, 05:09 Moralensväktare|64761373]"Om det är LW mobil eller inte kan jag inte svara på till hundra procent". Då det framkommit uppgifter som påstår att det inte är LW mobil som hittats. Men har fått uppgifter på att en mobil är skickad på analys.

2018-07-28, 05:11 Moralensväktare|64761376]Det är fullt möjligt att man vet om att det är LW mobil eller inte i utredningsgruppen. Men jag kan inte bekräfta att så är fallet då jag "inte har 100% uppgifter på det".
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-08-30 kl. 13:39.
Citera
2018-08-30, 12:58
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ok ring mig då så kan vi prata och få se hur kaxiga vi är irl. Jag vet nog vem du är också, även om du gömmer dig bakom ett nick så finns det få som tror så enfaldigt på SD´s oskuld både vad gäller misshandel, ofredande och MORD.
Varför skulle något hända?!
Men människa, SD är misstänkt för MORD på LW! Han tänker åka på ett +500 personers event där många kände LW.
Det visar ju på att SD är knäpp om inget annat.

misshandel och ofredande har jag inte sagt något om (har inte sett bevis för ofredande heller vilket några här inne påstår) och den sk. misshandeln lades ner av åklagare som inte tyckte att det var någon misshandel
och som du själv skriver så är han fortfarande bara misstänkt för mordet
(finns för övrigt 4 olika graderingar på misstankegrad https://sv.wikipedia.org/wiki/Misstankegrad )

är nog minst lika många på fad som känner SD om inte fler
varför ska han gömma sig och stanna hemma?
Citera
2018-08-30, 13:00
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Inte alls. Det åligger Åklagaren att åtala den misstänkte så att han kan dömas utan rimligt tvivel inför lagen för det brott han misstänks för. OM då bevisen fördröjs av NFC alt utländska analysresultat så är Åklagaren förhindrad att göra just det inom viss tid. Under den tiden är MGM i detta fall på fot.
Att det åligger henne att åtala honom är väl ändå att ta i. Visserligen har hon sagt att hon har "jättemycket bevisning", men samtidigt har hon ju nu trots två försök inte ens kunnat få honom häktad på sannolika skäl. Så på vilka grunder skulle hon åtala honom menar du?
Citera
2018-08-30, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
LW har ända sedan hon gick bort haft exakt 4.800 hittade cacher på sin profilsida på geocache-sajten. Men idag har hon endast 4.799 hittade cacher.

Vad kan ha hänt? En hittad (dvs. loggad) cache tas väl inte bort i systemet (när de avaktiveras så får själva cache-namnet en överstrykning, men likväl har man som geocachare kvar den som "hittad" i sin statistik).

Eftersom hennes datum för sista aktivitet ("senast besökt") fortfarande är 2018-05-14, så bör ingen annan ha loggat in med hennes lösenord efter hennes död.

Men hur kan en av hennes "hittade cacher" ha tagits bort? Och varför? Och vilken cache är det som har tagits bort?

Måste erkänna att det verkar litet skumt

Citat:
Ursprungligen postat av Spoing
En cacheägare kan ta bort andras loggar från sina egna cacher. Det kan handla om att man kanske har råkat logga dubbelt eller av andra orsaker. Fast just i detta fall känns det konstigt om någon skulle ha gjort så med tanke på omständigheterna.

Vad kan se ligger hon kvar på 4800, och ingen inlogg sedan 14/5. Kan ha varit någon CO som tagit bort hennes logg, för att sedan lägga tillbaka den. SD eller HD som fifflar, döljer spår, loggar?
Citera
2018-08-30, 13:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tror att det var en annan användare än MV som skrev först om kontakt, vilket jag bestyrkte sedan (en uppgift jag visste men inte ville släppa, främst för att inte outa mig).

Att uppgifterna från MV egentligen bara är logik eller uppgifter som släpps av andra.

Exempel:
Att mobilen hittats. Jag ifrågasatte uppgiften eftersom polisen avbröt sökningarna direkt. Logiskt att det är mobilen som hittats.

Blodspår inne och utanför LW. En sanning i tråden och från journalister som MV bekräftade. När jag ifrågasatte avspärrningarna och att polisen borde då spärrat av större område runt huset och gatan så backade han på den.

GM:s ”flyktväg”. MV skriver om den dagen efter LGWP tagit upp allmänt om motsolsteorin.

Det ända jag inte kan härleda eller se logik kring är MV:s uppgifter om att GM väntade utanför. Om det inte är så att MV gissar eller försöker förklara varför avspärrningarna utökades.

Hörvittnena var väl MV:s egna uppgift? Där var nått helt nytt.

Jag minns inte att någon annan i tråden har tagit upp detta om att SD och LW haft kontakt mordkvällen innan MV tog upp det?

Kan naturligtvis minnas fel efter så här många sidor.
Citera
2018-08-30, 13:10
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Du är väldigt fel ute.

Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Även här har du väldigt fel.

Aha.. Ja det har jag säkert. Eftersom jag bara gissar. Så höga skrik under flera minuter borde ha hörts av andra i ett så tättbebyggt område. Flera minuter är väldigt lång tid. Eftersom bl a LWG tror att offret har blivit strypt så är det svårt att förstå så långvariga skrik.
En användare menade att det är fysiskt omöjligt att skrika så under en dödskamp och det håller jag med om med min medicinska bakgrund. Däremot kan någon som bevittnar något fasansfullt skrika så.
Citera
2018-08-30, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
är nog minst lika många på fad som känner SD om inte fler
varför ska han gömma sig och stanna hemma?

Därför att han är misstänkt på MORD på en person som är/var stor i geocache sammanhang.
Det verkar inte bekomma dig alls, undrar varför...?

SD är ju helt besatt, vilken normalt fungerade individ skulle komma på tanken att som misstänkt mördare åka på ett +500 personers event där många känner offret?
Nä just, geocaching är ju viktigare än allt annat för denna sjuka individ.

Låter som du ska åka med honom.
Skulle jag vara misstänkt för mord på en frimärkssamlare, då skulle jag INTE åka på frimärkssamlarnas stora årsträff. Men det kanske bara är jag...
Citera
2018-08-30, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Aha.. Ja det har jag säkert. Eftersom jag bara gissar. Så höga skrik under flera minuter borde ha hörts av andra i ett så tättbebyggt område. Flera minuter är väldigt lång tid. Eftersom bl a LWG tror att offret har blivit strypt så är det svårt att förstå så långvariga skrik.
En användare menade att det är fysiskt omöjligt att skrika så under en dödskamp och det håller jag med om med min medicinska bakgrund. Däremot kan någon som bevittnar något fasansfullt skrika så.

Med tanke på att det har diskuterats flitigt tidigare i tråden så kan du, om du vill läsa dessa inlägg.
Citera
2018-08-30, 13:32
Medlem
Eftersom man inte läser minut för minut och sedan när man försöker komma ikapp så läser man bara ett par inlägg på varje sida och se vad dagens pajkastning handlar om så är det lätt att missa saker.

Nu såg jag till min förfäran att någon/några spekulerar i att jag hotat någon via PM? Dessa snurrar PM om mina...SUCK!
Jag har inte ens varit i närheten av att hota någon, eller ens vara otrevlig i tonen (vill jag hävda). Vad dessa anonyma fegisar och falskspridare är ute efter vet jag inte, kan inte ens ana det.
Jag har bett moderatorn titta på mina PM och inlägg. Hoppas att hen kan/vill berätta sanningshalten i dessa rykten.

Vad gäller det avstängda bäret, så vet jag inget. Läste egentligen bara några inlägg av denna och kommenterade att ta det lugnt i ett, sedan har jag inte ägnat någon uppmärksamhet vad hen skriver (läser dom alltså inte ens). Jag fick intrycket att det var ett barn som skrev, sorgligt nog.

Vad gäller att jag har skrivit nått och ändrat mig? Jag har vid några tillfällen kraftfullt markerat att jag vill vet vad den sakfrågan rör, men då har man tystnat. Så lågt att inte stå upp utan bara spridda dynga.
Ta inte upp nu att jag ena dagen håller mest SD som GM och sedan omvärderar och tar ned honom från första platsen. Det är ett kritiskt tänkande och omvärderingar som jag gör hela tiden och även sagt så.
Om ni som håller SD som skyldig till mordet till 100% och en annan erkänner och blir dömd, ändrar inte ni era inställning då ens? Vad jag tror beror ju på vad man får in för data.

Min partner har skrivit 6-7st inlägg medan jag lagat mat, men detta var i början av tråden. Nu läser hen inte denna tråd ens (jag återberättar lite ibland dock).

I övrigt så tycker jag att fokus bör ligga på händelseförlopp, bevis och fakta vi vet OM mordet.
Citera
2018-08-30, 13:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Eftersom man inte läser minut för minut och sedan när man försöker komma ikapp så läser man bara ett par inlägg på varje sida och se vad dagens pajkastning handlar om så är det lätt att missa saker.

Nu såg jag till min förfäran att någon/några spekulerar i att jag hotat någon via PM? Dessa snurrar PM om mina...SUCK!
Jag har inte ens varit i närheten av att hota någon, eller ens vara otrevlig i tonen (vill jag hävda). Vad dessa anonyma fegisar och falskspridare är ute efter vet jag inte, kan inte ens ana det.
Jag har bett moderatorn titta på mina PM och inlägg. Hoppas att hen kan/vill berätta sanningshalten i dessa rykten.

Vad gäller det avstängda bäret, så vet jag inget. Läste egentligen bara några inlägg av denna och kommenterade att ta det lugnt i ett, sedan har jag inte ägnat någon uppmärksamhet vad hen skriver (läser dom alltså inte ens). Jag fick intrycket att det var ett barn som skrev, sorgligt nog.

Vad gäller att jag har skrivit nått och ändrat mig? Jag har vid några tillfällen kraftfullt markerat att jag vill vet vad den sakfrågan rör, men då har man tystnat. Så lågt att inte stå upp utan bara spridda dynga.
Ta inte upp nu att jag ena dagen håller mest SD som GM och sedan omvärderar och tar ned honom från första platsen. Det är ett kritiskt tänkande och omvärderingar som jag gör hela tiden och även sagt så.
Om ni som håller SD som skyldig till mordet till 100% och en annan erkänner och blir dömd, ändrar inte ni era inställning då ens? Vad jag tror beror ju på vad man får in för data.

Min partner har skrivit 6-7st inlägg medan jag lagat mat, men detta var i början av tråden. Nu läser hen inte denna tråd ens (jag återberättar lite ibland dock).

I övrigt så tycker jag att fokus bör ligga på händelseförlopp, bevis och fakta vi vet OM mordet.

Skönt att veta att du inte var kapabel till något så hemskt. Det var svårt att tro det om dig faktiskt.

Men då undrar man ju, varför någon påstod att hen fått PM med hot av dig under gårdagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in