2018-07-24, 22:10
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
HD:s nuvarande bostad köptes 2018-03-06. HD folkbokfördes där 2018-03-21. Ägaren/ägarna innan verkar ha köpt bostaden 2013-09-20. Samma mäklare har förmedlat dessa två försäljningar/köp, verkar det. Hen har dock bytt arbetsplats mellan de två förmedlingarna.

Följande personer har inte bott på adressen:

HD:s syster
HD:s mamma eller pappa
SD:s 2 bröder eller syster
SD:s mamma eller pappa

Jag finner det lite märkligt att ingen i tråden (av de som bor i området vill säga) verkar ha en aning om vem HD köpte bostaden av. Hursomhelst så spelar det väl ingen som helst roll vad gäller LW:s ohyggliga öde, tänker jag. Jag (och säkert många med mig?) får lägga detta till handlingarna nu och glädjas åt att HD och barnen har någonstans att bo.
Citera
2018-07-24, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Vad gav det här svaret? Ni (vilka?) känner teamDavidsson och tre personer som ingår i utredningen av Lenas mord. Men dessa tre yppar ingen information, förutom en. Är det härifrån du fått full insyn i sakframställan? Eller vad menar du med ditt inlägg? Hur har du fått tillgång till sakframställan?
Skrev inget om "FULL" insyn...? Har inte heller skrivit något om tillgång till....?
Med vi menar jag och min partner.
Citera
2018-07-24, 22:23
Medlem
[quote=flixa81|64730350]
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Har läst igenom dina inlägg EGT.
I inlägget ovan beskriver du din relation till SD och HD.
Man förstår av din beskrivning att du känner dem båda ganska bra och att ni funnit varandra.
Ni har umgåtts.

I ett annat inlägg skriver du att HD är mor till 2 eller 3 barn, du vet alltså inte ens hur många barn de har??

I ett tredje inlägg skriver du att du inte alls känner SD?

Det här får du gärna förklara EGT?
Tänker inte svara på dig mer än jag redan gjort, kan inte uttrycka mig tydligare, tyvärr.

Men på frågan om barnen minns jag det inte ens, så denna fick jag gräva efter i det bakre hjärnkontoret.
Vi har en bild vi nu tagit bort på tre barn med SD/HD. Troligen är det en kompis till barnen som är med på bilden. Jag ville minnas att dom har nämnt 2st barn på eventet "Geo-tour", men var osäker när jag tittade på bilden.
Det är en ganska talande bild på vår relation med TeamD, barn var inte direkt det man pratade om när vi sågs.
Citera
2018-07-24, 22:24
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Kanske en berättigad fråga... Men i min inledning: ”Inte nära i min mening, men vi fann varandra ganska bra. Samma humor och intressen. Fanns inget från min sida att irritera mig på, tvärt om. Vi var/är på samma nivå intelligensmässigt. Kan driva med varandra, ta och ge. Det gäller hans fru likaså.
Jag fann/finner dessa två gemytliga och lätt att vara med.”

Det betyder inte för mig eller min partner att vi UMGÅS på ett personligt plan. Vi har inte kontakt om livet och liknande. Bara via geocaching.
Jag tyckte och tycker att det var en tydlig bild. Det ända som jag mörkat lite är att min partner umgåtts mer med dom.

Okej! Tack för svar! Så ni umgicks genom geocaching endast. (förutom kanske din partner då). Var familjen med någon gång på dessa cache-happenings? Din och SD/HD:s tänker jag då.
Citera
2018-07-24, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Okej! Tack för svar! Så ni umgicks genom geocaching endast. (förutom kanske din partner då). Var familjen med någon gång på dessa cache-happenings? Din och SD:s tänker jag då.
Deras barn var med bara en gång vad jag vet/minns. Våra är stora...
Citera
2018-07-24, 22:32
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Deras barn var med bara en gång vad jag vet/minns. Våra är stora...

Okej. Så SD har aldrig träffat era barn då? Men ni har eventuellt träffat deras. Korrekt uppfattat? Vill bara vara säker på att jag fattar rätt.
Citera
2018-07-24, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Åklagaren har inte bara gått på magkänsla ang skäligen misstänkt.
Det finns konkreta misstankar
Tittar och sökt, men hittar inte att du preciserat eller källhänvisat att åklagaren har konkreta misstankar.
Kan du förtydliga vad du menar finns på SD?
Citera
2018-07-24, 22:36
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Skulle egentligen redigerat svaret men bättre att ta det så kanske.
Förutom dom vad jag ser som säkra kort enligt ovan, så har vi ett antal kompisar på olika nivåer som vi pratar med inom geocaching. Vissa känner TeamD direkt och bra, andra flyktigt eller via andra kompisar/vänner. Dessa uppgifter brukar jag kalla hörsägen och har försökt värdera uppgifterna.
Vissa uppgifter, ganska många, har jag inte presenterat här. Dels är dom motstridiga, vissa direkta lögner av såna som "tror sig veta". Andra uppgifter har jag framfört här, för dom kommer mer eller mindre direkt från källan och uppgiftslämnaren är av mig och min partner betrodd.
Givetvis kommer det alltid finnas rum för misstag. Vad hen säger och vad hen hör/tolkar kan vara katastrofal skillnad på. Om den uppgiften dessutom går i ett led till, så förstår ni vart det kan leda till.

Se bara på mitt exempel med soptunnan. Kanske klart skrivet av mig att det är ett exempel. Många tolkade det exakt så, medan andra utläste något helt annat. Och detta är i ren text, svart på vitt.

Jag är ledsen men jag förstår ingenting av det här svaret...

Ställer återigen frågan: hur har du fått tillgång till sakframställan (som du tolkat)?
Citera
2018-07-24, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Okej. Så SD har aldrig träffat era barn då? Men ni har eventuellt träffat deras. Korrekt uppfattat? Vill bara vara säker på att jag fattar rätt.
Stämmer kanske inte faktiskt när jag tänker efter.... men inget som berör detta.
Men som sagt, i sak stämmer nog det. Duger det lulliga svaret?
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-07-24 kl. 22:37. Anledning: Förtydligande.
Citera
2018-07-24, 22:42
Bannlyst
Citat:
Min fråga var knuten till den uppgift någon släppte att det var hennes brors lägenhet hon flyttat till och sedan köpt.
Jag undrade bara, eftersom det framgick att hon inte hade någon bror, om det kanske är SD:s bror som det menades...

Frågan är inte alls något intresse för mig, då jag inte ser någon koppling till brottet alls. Information overflow.

Du gick ut med att HD köpt sin brors boende.
Och åklagares sak framställan.
Du frågade mig och LimeTime om SD hade några brödrar, svaret har du fått.

Du säger dig veta så mkt om dom, men vet inte nu ens om de har 2 el 3 barn.

När frågorna blev för svåra så helt plötsligt känner du 3 som har med utredningen att göra av en bekant el vän som är misstänkt för ett allvarligt brott.

Det luktar lik och en svart tunga!
Senast redigerad av Banannn 2018-07-24 kl. 23:35.
Citera
2018-07-24, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag är ledsen men jag förstår ingenting av det här svaret...

Ställer återigen frågan: hur har du fått tillgång till sakframställan (som du tolkat)?
Kommer inte svara på den direkta frågan. Det finns i logiken i vad vi vet, vad hon MINST har gått in med (redan avhandlat).
Varför jag inte går djupare in på det är att uppgiften kan slå tillbaka på uppgiftslämnaren.
Men nu är uppgiften ganska gammal och säkert redan läckt. Kanske kan "avslöja" att vid omförhandlingen så presenterade åklagaren underlag som inte alls stämde.

Jag TROR att det har med vittnet att göra, tror att åklagaren gick in med vittnet vid omförhandlingen och hon kunde inte använda det enligt TR i så fall.
Finns lite mer råfakta som åklagaren kan ha tagit upp, men jag tror inte det.
Citera
2018-07-24, 22:57
Bannlyst
Citat:
Tittar och sökt, men hittar inte att du preciserat eller källhänvisat att åklagaren har konkreta misstankar.
Kan du förtydliga vad du menar finns på SD?

Fråga SD som är skäligen misstänkt för mordet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in