2018-08-25, 17:00
Medlem
adeymarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Jag skulle snarare säga påståtts hitills än framkommit.

Medlemmen "adeymarian", som också i andra trådar "glassat" med kunskap och inlägg med max 2-3 ord, släppte efter dussinet intetsägande inlägg av typen "Jag vet tralalala" i fredags två otydliga halvmaskade MGM 2-3, som present till den befolkning h*n hoppades skulle buga av enorm lycka.
Medlemmen har i andra trådar angett sin avsky emot Merhawi, hurrat för att "Lejonen" skulle ha dött ut samt uttryckt sitt hat emot "nigg3rs".

Jag säger inte att det du själv gissat dig fram till genom en koppling till "Reina", vilket ska vara Reyna, är felaktigt. Men ofta är du för snabb i dina slutsatser.

Ingen annan än "adeymarian" har bekräftat några MGM 2-3, och jag själv avvaktade med att bekräfta BO 2 tills dess att någon mer hade gjort det i tråden.

MGM 2 och 3 var "backup/torped" med ursprung i Nordafrika och saknade svenskt medborgarskap.
Deras namn vet spansk och svensk polis samt rättsväsendet.
För min del är de okända i avvaktan på bättre trovärdig info, vilket jag hoppas på då den rättsliga hanteringen av detta lär landa väldigt långt bort i tid.

Glöm inte vart vem som sa det först när det blir offentligt din luffare
Citera
2018-08-25, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Vart hittar du information från att BO äger en villa för 20M SEK?
Säger inte att jag tvivlar på ditt ord, men finns det något sätt att kolla upp det som det brukar finnas i Sverige?

Intressant att Simon sitter och trycker på så absurt mycket pengar medan hans bror rånar en villa i Stockholm för några klockor och åker på en längre volta. Har Simon sålt via Darknet och tjänar pengar på BTC, typ sålt när de låg som högst i december förra året? Att ha 20 mille i cash låter otroligt och skulle väl heller inte gå att köpa ett hus för.

Finns några få svenskar som trycker på den del smet efter diverse lyckade projekt. Darknet eller andra affärer vill jag inte gå in på. Vi har väl haft flera svenska fall med bl.a. Falk och Sirawan som bevisat att det finns en del aktörer som trycker på smet och iallafall för ett tag lyckats flyga under radarn. Hänger inte ut folk live i tråden som är oskyldiga men folk som har ork och vilja kan nog leta i spanska arkiv och Spaniens motsvarighet till lantmäteriet.
Ett tips är kanske kolla om nått ägs i hans frus namn.. Eller nått bolag kopplat till dom.

Gizmoboy är här i tråden för att desinformera och göra narr av all fakta. Jobbar förmodligen åt Gibbo.

Som bevisligen så bodde Carl Rizk i en lägenhet i mijas, i ett område som heter Pueblo tranquillo enligt aftonhoran. Framstår inte som nått område där priserna ligger på 76 miljoner utan snarare väldigt budget för att vara solkusten.
Citera
2018-08-25, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mgmgrand2099
Finns några få svenskar som trycker på den del smet efter diverse lyckade projekt. Darknet eller andra affärer vill jag inte gå in på. Vi har väl haft flera svenska fall med bl.a. Falk och Sirawan som bevisat att det finns en del aktörer som trycker på smet och iallafall för ett tag lyckats flyga under radarn. Hänger inte ut folk live i tråden som är oskyldiga men folk som har ork och vilja kan nog leta i spanska arkiv och Spaniens motsvarighet till lantmäteriet.
Ett tips är kanske kolla om nått ägs i hans frus namn.. Eller nått bolag kopplat till dom.

Gizmoboy är här i tråden för att desinformera och göra narr av all fakta. Jobbar förmodligen åt Gibbo.

Som bevisligen så bodde Carl Rizk i en lägenhet i mijas, i ett område som heter Pueblo tranquillo enligt aftonhoran. Framstår inte som nått område där priserna ligger på 76 miljoner utan snarare väldigt budget för att vara solkusten.
Det här verkar vara riktigt komplicerat med många inblandade. Finns det någon koppling till Fakh#y Mekky och Malmö som också enligt rykten ska ha en lägenhet i Mijas?
Citera
2018-08-25, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
Tänkte mest på hur jävla feg och mesig och tunn han är.

Jag förstod syftet med varför du skrev men det roliga blir att du dumförklarar dig själv när du försöker pissa på någon annan. Sen blire självklart extra kul när du sitter och leker allan framför en skärm
Citera
2018-08-25, 18:10
Medlem
Biggedys avatar
Citat:

Japp, men Kim börjar väl närma sig 40 år och Falk borde väl börja närma sig 45-50. Simon är väl född 1991 om jag inte minns fel. Inte för att man inte kan ha gjort så mycket pengar, eller smet som du kallar det, när man är 28 men mig veterligen så satt inte Kim på några liknande summor. Förutom ett hus i Rayong så vet jag inte om han hade så extremt mycket pengar. Falk är ju en annan femma helt klart.

Känns som att polisen bör ha haft koll på dessa killar, få personer gör 20+ miljoner utan att sticka ut lite. Har man en hyresrätt i Sverige och en lyxvilla i Spanien så borde det vara en röd flagg för polisen.

Någon som är bättre än mig på att ta fram information?

Vart satt t.ex Simon när han torskade för 10 kg gräs? (Tycker mig ha läst detta någonstans)
Citera
2018-08-25, 18:14
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GizmoBoy
20 miljoner villa är ingenting jämfört med Rizk villa som kostade närmare 76 miljoner.
Och vad vill du ha sagt med det?
Minimiåldern på Flashback är btw 18 år!

"Mgmgrand2099" försöker att summera ihop fakta, till skillnad ifrån dig som drar på med att du känner personer som du hänger ut på ett sätt som ingen skulle göra med någon som man känner.

Du har hört rykten i 3:e, 4:e led som du vidarebefordrar. En del av det du skriver stämmer, och det retar upp vissa personer som vill att man ska ligga lågt med att glappa med kakhålet.
Åsiktsfrihet råder och det är din rätt att skriva.
Andra retar upp sig på att personer de gillar minimeras av vad de betraktar som lögner.

En sak som är säker är att de som verkligen sitter i toppen på en stor hierarki vill ha det tyst, lugnt och att kunna flyga obemärkt under radarn.
De skulle inte acceptera att någon de känner far omkring och babblar vitt och brett. Något sådant skulle leda till en lämplig tillrättavisning, och det vet de relativt få som känner någon i en pyramids topp.

Jag själv har inget emot att leverera fakta eller att spekulera på Flashback.
Men när det är rykten eller spekulationer så säger jag det och mörkar inte så att folk ska tro att det är fakta ifrån någon med insiderinformation.
Citera
2018-08-25, 18:26
Medlem
GizmoBoys avatar
Citat:

"Mgmgrand2099" försöker att summera ihop fakta, till skillnad ifrån dig som drar på med att du känner personer som du hänger ut på ett sätt som ingen skulle göra med någon som man känner.

Du har hört rykten i 3:e, 4:e led som du vidarebefordrar. En del av det du skriver stämmer, och det retar upp vissa personer som vill att man ska ligga lågt med att glappa med kakhålet.
Andra retar upp sig på att personer de gillar minimeras av vad de betraktar som lögner.

En sak som är säker är att de som verkligen sitter i toppen på en stor hierarki vill ha det tyst, lugnt och att kunna flyga obemärkt under radarn.
De skulle inte acceptera att någon de känner far omkring och babblar vitt och brett. Något sådant skulle leda till en lämplig tillrättavisning, och det vet de relativt få som känner någon i en pyramids topp.

Men när det är rykten eller spekulationer så säger jag det och mörkar inte så att folk ska tro att det är fakta ifrån någon med insiderinformation.

Men ohh, det är ni som tror alla i dessa personer är världens värsta kokainkungar o är nån jävla scarface tagen på film, som sitter på sjuka summor pengar hundratals miljoner, man flyger inte under radarn, folk glappar direkt av avundsjuka så fort nån gjort massa deg. Sluta måla upp dom som gangsterkungar som äger stockholm o dylikt.
Citera
2018-08-25, 18:40
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ok ska vi försöka hålla oss till fakta.

Det vi vet är att Shawn och Simon hittas i en lägenhet i Pueblo tranquillo i Mijas. Båda svårt torterade och skjutna. Simon avlider på plats och Shawn överlever men svårt skadad.

Lägenheten ägs av Carl Rizk och Gibbo Sibideh.

Spanska polisen upprättar en jakt på MGM då det nog är lätt för dom att se på kamerorna från lgh komplexet vilka som kommit och gått samt vem som äger lgh.

Simons bil, en BMW som ej står skriven på han, hittas brinnande i Fuengirola. Ca 10 min från brottsplatsen. Samma kväll.

Någon timme senare anträffas en brinnande Porsche skriven på Carl Rizk i San Roque nära Algeciras.

Carl Rizk och 2 till MGM grips i en taxi påväg mot Algeciras där färjan till Marocko går.

Om man ska spekulera så har väl MGM tuttat på SMs bil i Fuengirola för att sedan hoppa in i Porschen och gasa mot San Roque. Tidslinjen håller. Det är lite över en timme i bil mellan Fuengirola och San Roque enligt Google Maps.

Dom har antingen tuttat eld på Simons bil för att bli av med bevisning i hans bil såsom DNA, eller för att förvirra polisen.

Övrig fakta som vi vet är att både GM och BO har en relation till Gibbo Sibideh. Detta har bekräftats genom bilder i tråden. GM Carl Rizk så pass nära relation att dom bott tillsammans. Figurerar en video där dom kör ner madrasser till Marbella i just Porschen som användes vid mordet.

Hur mycket narkotika dessa grabbar säljer är irrelevant. Det som är relevant är att alla har kopplingar till narkotikabranschen.

Den av dessa som verkar haft deg och som verkar vart på en annan nivå är brottsoffren. Villan på 20 miljoner är inget skämt. Om nån här verkligen är insatt i vilka brottsoffren är så vet dom att det jag säger stämmer.
Så man tortyrmördar gemensamma bekanta i sin egen lägenhet och eldar sedan uppmaning egen bil på flykt därifrån. Låter himla konstigt. Två möjligheter:

1. Det var inte alls meningen. Någonting går toksnett och man flyr i vild panik. Känns osannolikt eftersom torterandet har så vitt jag förstått tagit tid och tyder i sig inte på panik. Vilket leder mig till...

2. Rizk et al är inte GM. De verkliga GM tänkte avrätta dem allihop men dessa tre lyckades fly. I vild panik.
Citera
2018-08-25, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Så man tortyrmördar gemensamma bekanta i sin egen lägenhet och eldar sedan uppmaning egen bil på flykt därifrån. Låter himla konstigt. Två möjligheter:

1. Det var inte alls meningen. Någonting går toksnett och man flyr i vild panik. Känns osannolikt eftersom torterandet har så vitt jag förstått tagit tid och tyder i sig inte på panik. Vilket leder mig till...

2. Rizk et al är inte GM. De verkliga GM tänkte avrätta dem allihop men dessa tre lyckades fly. I vild panik.
Det borde ju den misshandlade Shawn som överlevde snabbt kunna styrka i så fall.
Citera
2018-08-25, 18:49
Medlem
Någon som vet vad för bil Jeffrey kör i Malaga? Är ganska säker på att jag såg honom utanför Malagas centrala sjukhus.
Citera
2018-08-25, 18:49
Medlem
Citat:

Men snälla, hur kan du tro att GizmoBoy är seriös med det han skriver? Han driver uppenbarligen med folk som säger att de känner X och vet hur mycket pengar X har.
Citera
2018-08-25, 19:09
Medlem
adeymarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhoe.v2
Någon som vet vad för bil Jeffrey kör i Malaga? Är ganska säker på att jag såg honom utanför Malagas centrala sjukhus.

Vit panamera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in