2018-08-24, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
edit. På svenska blir det nåt sånt: "KOMPLETTA IDIOTER"

Eller "permanent nedsatta mentala förmågor" pga demens, hjärnskador, sjukdomar som involverar förändring i personlighet, långvarig alkohol- eller drogmissbruk, psykoser vars behandling inte har lett till fullständig normalisering.
Citera
2018-08-24, 11:16
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Eller "permanent nedsatta mentala förmågor" pga demens, hjärnskador, sjukdomar som involverar förändring i personlighet, långvarig alkohol- eller drogmissbruk, psykoser vars behandling inte har lett till fullständig normalisering.

Presis, dom är skadade.
Citera
2018-08-24, 14:39
Medlem
Inte är det normalt fungerande människor som tänker sig ta del av tankar och känslor hos en sådan som PM däremot är det säkerligen en del som är till synes utåt välfungerande är ju inte så att det screenas för personlighetsstörningar
Nu sägs det att PM söker brevvänner genom en Facebook-sida BT säger att det sannolikt är en riktig sida som administreras av någon annan
Citera
2018-08-24, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Du kan inte dansk juridik så du är förlåten för att du köper det blåsta som skrivs, 18-åringen gick fri..

https://www.domstol.dk/HJOERRING/RAADGIVNING/TYPISKESTRAFFESAGER/VOLD/Pages/default.aspx

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=113401

Vem ens partner är växlar både på utsidan och insidan murarna. Utöver lägenheterna finns en besöksavdelning öppen 4 dgr i veckan.
Självfallet är det de med långvariga relationer, de med barn som i första hand får tillgång till besökslägenheterna sedan kan de med relativt ny relation som anses vara allvarlig komma på tur
Citera
2018-08-24, 15:28
Bannlyst
ALltså vem är det här äcklet Niklas Långström som verkligen förtjänar arbetsläger?

Om han inte visar sitt ansikte i media och försvarar pedofiler så fööööööööööööööörstår han mördare. HERREGUD, jag som (förvisso kunnig) amatör vet bättre än dessa perversa experter som står för all ondska här i världen.

https://www.youtube.com/watch?v=0HftFQ-VjOk

Det här är det värsta jag har sett i skräpmedia detta året, till och med den politiskt korrekta Jihde grimaserar och visar förakt för hans proooooooblematisering. Herregud, en "expert i psykologi"och går inte direkt till den mest självklara slutsatsen att det är en psykopat.

EN ANNAN VIDEO. "om han orkar". https://www.youtube.com/watch?v=r4Mp5YFZw-M

nä nä nä, jag orkar inte mer. ta mig av daga nu.
Senast redigerad av Sektmedlem 2018-08-24 kl. 15:32.
Citera
2018-08-24, 15:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Inte är det normalt fungerande människor som tänker sig ta del av tankar och känslor hos en sådan som PM däremot är det säkerligen en del som är till synes utåt välfungerande är ju inte så att det screenas för personlighetsstörningar
Nu sägs det att PM söker brevvänner genom en Facebook-sida BT säger att det sannolikt är en riktig sida som administreras av någon annan
Jag skulle tippa att det inte finns nån som inte finner det som ett absurt och ett rent vansinnigt tilltag.

Man vill säkert sätta en dold genrell diagnos som förklaringsmodell men det stämmer föga:
vissa av kvinnorna är helt normala på den fronten och många behöver terapi efteråt. De har således träffat terapeuter alt. psykologer.
Det handlar om helt andra fenomen i kombination med en manipulativ man.

Jag finner det samtidigt väldigt intressant att dessa unga tjejer och kvinnor väcker en sån extremt hätsk reaktion.
Man skulle nästan kunna tro att de är seriemördare.
Citera
2018-08-24, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag skulle tippa att det inte finns nån som inte finner det som ett absurt och ett rent vansinnigt tilltag.

Man vill säkert sätta en dold genrell diagnos som förklaringsmodell men det stämmer föga:
vissa av kvinnorna är helt normala på den fronten och många behöver terapi efteråt. De har således träffat terapeuter alt. psykologer.
Det handlar om helt andra fenomen i kombination med en manipulativ man.

Jag finner det samtidigt väldigt intressant att dessa unga tjejer och kvinnor väcker en sån extremt hätsk reaktion.
Man skulle nästan kunna tro att de är seriemördare.
Om det som BT säger att det var en äkta FB-sida så var det några av de som skrev som stack ut, ung kvinna som hade intresse av samma saker som PM, en sadistisk seriemördare kan det ju bli av det intresset
Citera
2018-08-24, 15:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är lätt att inse att du talar i egen sak när du så hårt vill göra gällande att ”vem som helst” skulle kunna bli manipulerad av Madsen och hans likasinnade. Men så är det inte i verkligheten.

Kvinnor som ”råkar bli pennevenner” med dessa kufar är inte normala.

En normal kvinna har inget som helst intresse att överhuvudtaget ens prata med en kvinnotorterare. Inget han har att säga skulle kunna betraktas som intressant. En normal plit påbörjar inte ens en ”intressant diskussion” med kufen. Redan där att hon överhuvudtaget visat intresse för hans tankar är hon avslöjad.

Pedofiler söker sig till miljöer där de har möjlighet att träffa små barn. Och likaså söker sig viss sorts mentalt förvridna kvinnor till miljöer där de har möjlighet att träffa dessa ”spännande våldtäktsmän/mördare/torterare” etc.

Att ha en utbildning är INTE lika med att man inte är skruvad i skallen. Man kan kunna läsa obehindrat men ändå ha skev sexualitet. Man kan få sina tentor godkända, men ändå fascineras av våld/förnedring etc.

En plit är dessutom inte ens högt utbildad. Men en plit BORDE ha integritet nog att sköta sitt jobb utan att beblanda sig med dem som hon ska vakta. Likaså som en psykolog borde ha yrkesetik nog att inte fatta tycke/ligga med sina patienter. Den andra är i BEROENDESTÄLLNING till en själv. Och den obalansen ska man inte utnyttja som varken plit eller psykolog eller läkare eller lärare.

Du har dessutom ingen aaaaning om ”hur normalt liv” denne plit levde innan hon fattade tycke för Madsen. Vad fasiken vet du om hennes privata liv/sexliv/hennes värderingar? Du bara antar att ifall man till synes lever svensson-liv då är man ”normal”..
Talar jag i egen sak?
Kära pseudopsykologen,
Jag skulle inte sätta min fot i närheten av en dåre i klass med PM och inte nån annan sorts kriminell f.ö. heller.
Däremot är jag påläst om fenomenet till skillnad mot dig och du verkar ju mer än lovligt stupdum när du jämför kriminalvårdare med pedofiler på dagis.

Vad du sen tuggar om gällande den kriminalvårdare som sökt kontakt med PM har jag inte en susning om.
Personligen anser jag att hon ska ha betydligt hårdare konsekvenser än bara avsked med omedelbar verkan. Hon hade redan sagt upp sig och lär ha nästintill varit klar med uppsägningstiden så det kan inte ha känts så vemodigt. Fortsättningsvis besöksförbud till Madsen.
Citera
2018-08-24, 15:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Om det som BT säger att det var en äkta FB-sida så var det några av de som skrev som stack ut, ung kvinna som hade intresse av samma saker som PM, en sadistisk seriemördare kan det ju bli av det intresset
Han har öppnat sin egen fb-sida igen via att nån gått hans ärende med lösenord och där finns två inlägg i tidslinjen att han söker brevvänner.
Jag har läst flödet i omgångar, det är max fem som skrivit att de ska skriva. En har frågat PM om han sett en absurd sida och länkat om det är detta du menar, en annan tänkte skriva om raketer och ubåtar och sen finns det ett par fnissiga tjejer som ska slänga iväg ett brev - samt nåt elände som fascineras enormt av PM men att det endast är hennes dotter som hindrar brevskrivande iom att man lär sända adressen för att få svar.
.. Så denna lider väl helvetets kval att inte få skriva till sin idol skulle jag tippa.

För övrigt är det många delningar men de flesta verkar ironisera.
Citera
2018-08-24, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han har öppnat sin egen fb-sida igen via att nån gått hans ärende med lösenord och där finns två inlägg i tidslinjen att han söker brevvänner.
Jag har läst flödet i omgångar, det är max fem som skrivit att de ska skriva. En har frågat PM om han sett en absurd sida och länkat om det är detta du menar, en annan tänkte skriva om raketer och ubåtar och sen finns det ett par fnissiga tjejer som ska slänga iväg ett brev - samt nåt elände som fascineras enormt av PM men att det endast är hennes dotter som hindrar brevskrivande iom att man lär sända adressen för att få svar.
.. Så denna lider väl helvetets kval att inte få skriva till sin idol skulle jag tippa.

För övrigt är det många delningar men de flesta verkar ironisera.
Jag är inte emot att de där som kommer att vara inspärrade för livet eller näst intill får syssla med något som upptar deras tid för att de inte ska bli som vilddjur och göra arbetsförhållandena för de anställda ohållbart men de ska inte kunna manipulera brevvänner
Citera
2018-08-24, 16:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag är inte emot att de där som kommer att vara inspärrade för livet eller näst intill får syssla med något som upptar deras tid för att de inte ska bli som vilddjur och göra arbetsförhållandena för de anställda ohållbart men de ska inte kunna manipulera brevvänner
Nej, nåt är helt galet eftersom de personlighetsstörda i klass med PM är sexuellt perversa och manipulativa. Lundins brev är helt snedvridna sexuellt och målet är vigsel eftersom det underlättar på besöksfronten och pippandet.
Det är de där jävla mänskliga rättigheterna som ställer till det.
Men om nu de här perversa avarterna riskerar förstöra andras liv så borde det vara vissa restriktioner. Hur nu det urvalet skulle ske vete tusan. Om nu Lundin hade gömt nåt snöre i arslet och utövade BDSM på besökstid så är det ju helt vansinnigt.

Erinrar mig i skrivande stund att den galne seriemördaren Brudos hade en skofetisch (likt PM) så han onanerade till en skokatalog på fängelset. Hahahahaha.
Det kan de roa sig med. Helst nån med fotriktiga skor för äldre med kardborreband eller fula tofflor.
Senast redigerad av develi 2018-08-24 kl. 16:31.
Citera
2018-08-24, 17:09
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Madsen har en kontaktannons på en Facebooksida i sitt eget namn – men sidan sköts av en person med täcknamnet Zagadka, som betyder "gåta" på polska.

Både BT och tidningen Se og hør uppger att Facebookprofilen "av allt att döma är Peter Madsens egen".

https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsen-vill-ha-nya-brevvanner/

Så vem fan agerar för honom undrar jag och söker kontakter? Det här provocerande att veta att han roar sig i fängelset med en hög brevvänner och eventuella besök medan Kims liv blev brutalt kapat av en psykopat.

Citat:
Peter Madsen
7 augusti kl. 22:23 ·
Feel free to write me, my adress is:

Peter Madsen 120171
Storstrøm Fængsel

REMEMBER to give me your adress!
I can’t send emails or google contactinfo.
I will reply all who writes to me.

/written by Madsens proxy Zagadka
Senast redigerad av Moosky 2018-08-24 kl. 17:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in