2018-08-24, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det är väl inte utan att jag väntar på detta inlägg med ett visst intresse. Se upp med 1.06 nu bara (användarnas anonymitet).

Tack Ugglan !! Det skall jag verkligen göra. Du är en bra själ här på forumet
Ditt ibland ilskna humör tror jag faktiskt du lagt till som taktik Folk blir förbannade och kan då eventuellt "sladdra" med tungan...Icke att underskatta detta kluriga tänk
Citera
2018-08-24, 15:48
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Seriöst, ni måste ju alla höra hur motsägelsefullt det här är och hur osannolikt det låter: "Mannen med pilotglasögon" har alltså själv under förhör uppgivit att han skiljdes från Helena på trappan utanför stadt.
Hur är det då möjligt att BW gjorde detsamma? BW har alltså berättat exakt samma historia som "Mannen med pilotglasögon", dvs. att även han skiljdes från Helena på trappan utanför stadt. Odds på det?

Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Har verkligen BW uppgivit att han skiljdes från HA på trappan? Var det inte så att han sa att de skiljdes utanför statt. Det är inget konstigt att man i en folksamling stöter på många som man känner och säger ett par ord till och sen skiljs åt. Om hon hade sällskap ut av KM och sa hej då på trappan och sen gick ner för trappan och stötte ihop med BW där de sa ett par ord till varandra och sen sa de också hej då till varandra. Absolut inget konstigt med det.

Citat:
Nu vänder jag mig direkt till alla duktiga flashback detektiver och grävare här i tråden: Varifrån kommer uppgiften att BW och Helena skiljdes på trappan utanför stadt där dom växlade några ord, kramades och sedan sa hej då?

Källan till den här uppgiften måste grävas fram nu, ju snabbare desto bättre!

Uppgiften i sig är helt avgörande för om BW är "mannen med pilotglasögon" eller inte, så kom igen nu!
Kan det vara så att BW berättade detta i den tidiga intervjun i lokaltidningen TSL?

Jag har - likt Prinzezzan säger - aldrig sett uppgiften att BW skulle ha skiljts från Helena på hotellets trappa. Jag har alltid fattat det som att de möttes en kort stund en bit utanför hotellet.
Citera
2018-08-24, 15:50
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag tror inte att jag har stött på uppgiften att även BW skiljdes från Helena just på trappan.

I SLA onsdagen den 17 juni -92, s. 4, (under rubriken "Bittra kamrater söker efter försvunna Helena") kan man bl a läsa följande:

"Den kamrat [BW] som såg Helena lämna Stadshotellet intygar att hon då var på bästa humör och nykter.

[---]

" -Jag tycker det är bedrövligt att polisen inte fortsätter sitt spaningsarbete, säger Björn Wallberg, som tror sig vara den som sist pratade med Helena innan hon lämnade Stadshotellet.

[---]

Helena Andersson beskrivs som en mycket trevlig flicka och hon lämnade dansen på Stadshotellet med bästa humör.
-Jag fick till och med en kram av henne innan hon gick."

Det framgår alltså att BW såg Helena lämna Stadt, men inte var han då befann sig. Inte i denna artikel i alla fall.

BW:s och HM:s tankar om fallet. Detta stycke avslutar denna artikel.

"Hon kan ju vara var som helst vid det här laget. Det är ju däremot knappast troligt att någon vågar åka genom centrum med Helena i bilen. Vi tror att de valt att åka ut mot exempelvis Sandviken eller mot Leksberg, säger Björn och Henrik till SLA."

Här verkar de tänka att ett brott har begåtts, för varför skulle "de" annars inte ha kunnat åka genom centrum (om Helena levde och åkte med "dem" frivilligt).

De verkar också utgå ifrån att det är fler än en person som fört bort Helena, eftersom de använder "de" i stället för exempelvis "han".

Varför tror BW och HM (nu J) att "de" kört mot Sandviken? Är det mindre risk att åa fast i en kontroll där än om man åker någon annan väg/åt något annat håll?

Min fetning längst ner: Det här från SLA har jag helt missat, men det är högst befogade tankar du presenterar, Prinzezzan.
Citera
2018-08-24, 16:02
Medlem
Citat:
Du är inte ensam Ugglan, men jag gissar att vi väntar på inlägget av helt skilda orsaker.

Efter allt det som jag nu har grävt fram om BW, hans flyttar, scenariot med BW som ensam GM samt förslag på vart Helenas kvarlevor kan finnas så är det givetvis bara en tidsfråga innan en fokusförflyttning kommer dyka upp.

Jag kan även konstatera att det i stort sett inte finns någon som är särskillt intresserad av att försöka hjälpa till i dessa efterforskningar, vilket också är talande i sig.

Det säger sig självt varför det är på det här viset, jag har länge förstått att jag kommer att bli motarbetad snarare än hjälpt när det gäller BW och hans inblandning. Droppen kom tydligen nu när jag fick upp spåret att det förmodligen är BW som är "mannen med pilotglasögon", detta tack vare både BWs och "pilots" berätterlser där dom bägge säger att dom skiljdes från Helena på trappan utanför stadt, vilket givetvis är helt omöjligt och snarare ett bevis för att BW och "mannen med pilotglasögon" är en och samma person.

Du kan glömma att jag slutar stötta dig. Ditt tänk är en förutsättning för att "sista pussel-biten" mycket troligt kommer att hittas. Ugglan likaså, brottas med varandra, skäll på varandra men "respekt" är ett måste !! Otåligheten måste efter 26 år få vila lite...I sinom tid är jag personligen 99,99 % säker på att försvinnandet får en lösning...Kanske (tyvärr) utan att Helenas föräldrar får ett slut på denna deras och andras mardröm...
Citera
2018-08-24, 16:38
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Mycket talar för att det är Björn som är "mannen med pilotglasögon", så är det bara.

"sedan anklagar du andra" skriver du. Jag har inte anklagat någon som du påstår, jag bad endast Prinzezzan att lägga upp den gamla tidningsartikeln där BW uttalade sig till allmän beskådan. Vad är det för fel att göra det? och hur svårt kan det vara att länka?

Nej här är det inget som "rörs till" det hela börjar bli glasklart, har du problem med det?

BW är betydligt mer än en skum figur och det vet du precis lika väl som jag men du gör ditt yttersta för att försöka blanda in fler personer i det här utan att det behövs.
Ta och bidra med något själv istället för att bara gnälla.

Får vi bara fram källan där BW berättar att han skiljdes från Helena vid eller på trappan utanför stadt och även får fram att BW var med på PWs inflyttningsfest så är det klart sedan - då är BW "mannen med pilotglasögon".

Jag hoppas nu att det finns folk i tråden är seriösa och som vill hjälpa till med detta, men annars så ser jag till att lösa det på egen hand.
Jag kommer inte ge mig förrän jag har fått svar på dessa 2 frågor. Jag är ganska övertygad att jag kommer få dom svar som jag förväntar mig att få och då blir det även aktuellt att kolla upp en släktfastighet i Småland, förmodligen i Nässjö-trakten. Om den fastigheten dessutom går att knyta till Björn eller till att han vistades där under sin uppväxt, då finns det nog även intresse hos polisen att söka av den tomten/ marken eller dom ägorna.

Det har länge i tråden varit känt att det finns frågetecken om BW. Om han nu var på festen i Radbyn och körde ner småfull till stan med SP, vad gjorde han efter stängning? Han ska enligt Kvasta-Sara ha betett sig konstigt i Kohagen. Han ska enligt flera deltagare i tråden ha yttrat konstiga saker på fester. Det har framgått att han har varit inne på flera förhör. Men det är några saker som har stört viljan och lusten att "gå på BW", nämligen:

1) Det har länge hävdats i tråden att BW var på fest i Radbyn.
2) Pernilla hävdar att "mannen med pilotglasögon" aldrig har nämnts vid namn i tråden.
3) Pernilla hävdar att BW inte var intressant att ta med i radioprogramserien.

Angående 1: Kan vi vara säkra på att det är sant? Kan tråden ha blivit lurad? Jag har tänkt tanken många gånger. Är det någon som vet eller orkar leta fram vem det var i tråden som först skrev att BW ska ha varit på fest i Radbyn? Det skulle onekligen vara intressant att få veta det.
Tillägg: Se mitt inlägg nedan, i vilket jag citerar Motown. Det inlägget känns äkta.

Angående 2 och 3: Kan det vara så att Pernilla har slirat lite på sanningen? Jag har - likt Pudelfrillan - länge haft tankar om BW, men främst då som möjligt inblandad, men har vikit mig för Pernillas ord om att "mannan med pilotglasögon" inte hade nämnts i tråden fram till ett visst datum - även om jag har ventilerat min misstänksamhet att det skulle kunna vara så att hon har slirat lite på sanningen. Och av den anledningen har jag inte velat bli den som startar ett direkt drev mot BW - särskilt inte som jag fortfarande inte tror att BW är "mannen med pilotglasögon".

Så, Pudelfrillan och andra: Vad säger vi om Pernillas uttalanden i punkt 2 och 3? Är hon 100 procent ärlig eller kan hon ha slirat på sanningen? Det skulle förvåna mig oerhört om så var fallet.

En sak som jag har tänkt på är just radioprogramserien, när Pernilla säger om MRö (fritt återgett): "Det är ju givetvis helt otänkbart att vi först har med honom i programmet för att sedan intervjua honom som "mannen med pilotglasögon"". Och då följer nästa tanke: Eftersom BW stod Helena och systrarna så nära och var en av de sista som såg och pratade med Helena, varför tar man inte med honom i programmet om än i bara 20 sekunder? Kan min misstanke vara rätt, att anledningen till varför man inte tog med BW i programmet var för att han skulle komma att intervjuas senare som "mannen med pilotglasögon"? Den här tanken har jag tänkt många gånger. Dock är jag fortfarande tveksam till BW som "mannen med pilotglasögon" av flera skäl - bara så att ingen tror något annat.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-24 kl. 17:32.
Citera
2018-08-24, 16:43
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motown
Jag var på en fest där BW befann sig samma kväll då Helena försvann.
Minns att han var väldigt tänd på en tjej på festen som han strulat med tidigare.
Dock började hon under kvällen strula med sitt ex och BW var inte speciellt nöjd när han insåg att han var brädad av exet. Efter att BW insett detta bestämde han sig för att dra ner till Stadt. Det märkliga är att han dels hade druckit en hel del folköl, absolut mer än att han skulle klara en kontroll. Detta infallet fick han sent på kvällen. Han tog bilen så sent som 01.55 typ. Vilket i sig är väldigt märkligt med tanke på att Stadt stänger 02.00. Vi var många på festen som reagerade på detta. Festen var Radbyn så det var ändå en bit att köra och sedan parkera och ändå hinna in på Stadt. Att han på något konstigt sätt ändå hann fick vi alla reda på i samband med att man läste tidningarna några dagar senare när BW berättade att han träffat Helena på Stadt samt att han dragit igång skallgångskedjor. Alla som var på festen i Radbyn blev senare kontaktade av polisen. I förhöret med mig som gjordes av Sune, minns inte efternamnet dök det upp väldigt mycket frågor om BW, typ vad hade han på sig, var han väldigt upprörd, togs det foton på festen osv. Så att BW under en tid var kraftigt misstänkt för ev inblandning råder det inga tvivel om. Min minnesbild av vad BW körde för bil är att det var en SAAB orangebrun till färgen. Men här kan jag ha väldigt fel då det trots allt är många år sen.

Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Tidigare i tråden har det omnämnts att BW inte åkte själv från festen.
Har du några ytterligare detaljer som du kan lämna?
Sa han något om huruvida han skulle komma tillbaka till festen efter att han varit på stadt?
Kom han tillbaka efter besöket på stadt?

Här är två inlägg från 2014, i alla fall. Stämmer det som Motown skriver kan BW inte vara "mannen med pilotglasögon", i alla fall. Jag tycker att Motowns inlägg känns säkert, han redogör till och med för namnet på en förhörande polis. Jag har flera gånger skrivit att BW kan vara inblandad i försvinnandet med tanke på att han kommer ner till hotellet full och dessutom förbannad/grinig efter tjafs med sin tjej. Dessutom ska han ju ha varit väldigt "tänd". Jag är trots allt fortfarande tveksam till BW som "mannen med pilotglasögon".

Söker och ser att festen i Radbyn nämns redan i september 2011 av kungkarl12e - dock nämns inte BW.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-24 kl. 17:42.
Citera
2018-08-24, 17:12
Medlem
Citat:
Det har länge i tråden varit känt att det finns frågetecken om BW. Om han nu var på festen i Radbyn och körde ner småfull till stan med SP, vad gjorde han efter stängning? Han ska enligt Kvasta-Sara ha betett sig konstigt i Kohagen. Han ska enligt flera deltagare i tråden ha yttrat konstiga saker på fester. Det har framgått att han har varit inne på flera förhör. Men det är några saker som har stört viljan och lusten att "gå på BW", nämligen:

2) Pernilla hävdar att "mannen med pilotglasögon" aldrig har nämnts vid namn i tråden.

Angående 1: Kanske är detta inte sant? Har tråden länge lurats av fejkad information? Jag har tänkt tanken många gånger, då det har funnits inslag i den informationen som har känts "svag". Är det någon som vet eller orkar leta fram vem det var i tråden som först skrev att BW ska ha varit på fest i Radbyn? Det skulle onekligen vara intressant att få veta det.

Angående 2 och 3: Är det verkligen så att Pernilla har ljugit och farit med osanning? Är detta verkligen möjligt? Jag har - likt Pudelfrillan - länge haft tankar om BW som skyldig/inblandad, men har vikit mig för Pernillas ord - även om jag har ventilerat min misstänksamhet att det skulle kunna vara så att hon har fört oss bakom ljuset. Och av den anledningen har jag inte velat bli den som startar ett direkt drev mot BW.

Så, Pudelfrillan och andra: Vad säger vi om Pernillas uttalanden i punkt 2 och 3? Är det så jävligt att hon har "blåst oss"? Är det möjligt att en journalist kan bete sig så här? Vad tänker ni andra om de här funderingarna? Om det skulle vara så här, är det en skandal av rang (jag hoppas ändå att det inte är så här). Om det skulle vara så här ska jag utnyttja mina kontakter och få både Pernilla och Mats sparkade! (Ursäkta att jag tar i … Hoppas så bara att det inte är så här.)

En sak som jag har tänkt på är just radioprogramserien, när Pernilla säger om MRö (fritt återgett): "Det är ju givetvis helt otänkbart att vi först har med honom i programmet för att sedan intervjua honom som "mannen med pilotglasögon"". Och då följer nästa tanke: Eftersom BW stod Helena och systrarna så nära och var en av de sista som såg och pratade med Helena, varför tar man inte med honom i programmet om än i bara 20 sekunder? Kan min misstanke vara rätt, att anledningen till varför man inte tog med BW i programmet var för att han skulle komma att intervjuas senare som "mannen med pilotglasögon"? Ja, vem vet?! Den här tanken har jag tänkt många gånger. Och igen: Jag vill inte tro att det är så här.

Det var jag som ställde frågan om varför BW inte togs med .......Dels för att se om just det att han talat med henne utanför stämde och hur en eventuell dementi skulle bli....
Jag vet intevilken skyldighet journalister har och vid en intervju genemot vem?
Men som jag tidigare sagt så kan man lika gärna ifrågasätta tidiga efterlyst och veckansbrott och övrig media..varför BW vittnesmål uteblivet..Det har mej vetligen enbart tagits upp vid detta tillfälle som presenteras ovan..Det tycker jag pekar åt något håll ....
Citera
2018-08-24, 18:11
Medlem
Citat:
"Innan hon lämnade stadshotellet" kan ju faktiskt även betyda att de skiljdes innanför dörrarna till statt. Dock borde det vara utanför eftersom han påstår sig tro att han var den siste som pratade med henne innan hon gick. Det jag alltid har reagerat på är BW tillägg "jag fick till och med en kram". Det känns onödigt på nåt vis. Brukade de inte kramas? Var det något som stack ut just denna kväll? Var det verkligen HA som kramade BW eller var det BW som "klängde" på HA? Det skulle inte förvåna mig om BW gjorde det onödiga uttalandet just för att släta över att han sågs krama kanske tom klänga på henne kvällen då hon försvann.

Ingen mer än jag som reagerat på detta?
Citera
2018-08-24, 18:13
Medlem
Oj vilken låg nivå det har blivit här inne man kan nästan tycka att tråden senaste tiden utsatts för egenmäktigt förfarande…... Pajkastning på låg nivå.. Den här tråden skulle behöva styras av någon seriös person som har en förmåga att var strukturerad, analytisk och inte drivs av ett egenintresse
Mannen med pilotglasögon:
Enligt P4 Skaraborg https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6808569 (7:20) såg vittnet på Marieholms bron en kvinna som polisen tror är Helena och bredvid går en man med pilotglasögon och även flera detaljer på signalementet som har likheter med den man som identifierats av vittnen 1992 inne på stadshotellet som haft glasögon av pilotmodell och klängt på Helena. Man vet alltså inte ens om det är Helena brovittnet ser.. Och även om det skulle vara Helena vet man inte med säkerhet om det är samma person som klängde på Helena inne på stadshotellet. Man skulle verkligen vilja läsa brovittnets observatione; vet man vem brovittnet var ? Jag tycker att händelseförloppet är svårare att få ihop om det är så att Helena går där med en man på bron… Precis vad även GW tycker..
Jag har läst GW´s nya bok och GW´s teori:
”Två unga män i hennes egen ålder som hon kände väl sedan flera år tillbaka. Att även de hade en nära relation till varandra när det hände behöver kanske inte sägas.” ../.. ”och jag minns att det som störde mig mest var att man inte hade hållit några kontrollförhör med de personer som Helena hade träffat under den där kvällen och natten som hon försvann.” ../.. ”För flera av dessa personer kommer det att dröja månader – i ett par fall till och med ett år eller mer” ../.. ”Det finns visserligen vittnesuppgifter som går ut på att man sett henne promenera i riktning mot bostaden i sällskap med en man i hennes egen ålder. En promenad som i så fall skulle ha tagit henne femton till tjugo minuter. Det tror jag inte på. Fynden som görs vid lekplatsen alldeles nedanför huset där hon bor talar starkt emot det. ” ../.. ”Helena blir upplockad av två gamla vänner i hennes egen ålder alldeles i närheten av torget utanför Stadshotellet. ../.. ”De två som ska köra henne är bästa kompisar sedan flera år. Den som kör är nykter. Det är oftast han som kör. Den som sitter bredvid honom är inte nykter. Det är nästa alltid han som bestämmer. Bilen som de åker ägs av en av dem. ../.. ”Helena hoppar ur bilen, dänger igen dörren, korsar vägbanan och springer in på gångstigen. Mannen som sitter bredvid föraren följer efter henne, hinner ikapp henne och handgemäng uppstår. ” ../.. ”Därav de droppformade spåren av hennes eget blod som finns på en av hennes skor.” ../.. ” ”Medan detta pågår har föraren av bilen bestämt sig för att köra ner till lekplatsen där stigen mynnar ut.” (Då har vittnet Hanna varit ute med sin hund och är förmodligen precis hemma nu min anmärkning) ../.. ” Först lyfter man in en livlös Helena i baksätet på bilen. I samband med det tippar man ut de lösa föremål som finns i hennes ryggsäck. Det upptäcker man aldrig och det är därför som de ligger väl samlade på det ställe där den parkerade bilen har stått. Ungefär på vänster sidan av bilen. I samband med att man lyft in kroppen upptäcker man att Helena inte har några skor på fötterna. En av dem, högst sannolik vår aktive gärningsman återvänder därför in på gångstigen, hittar dem och kastar dem så långt han förmår på varsin sida av stigen. ../.. ”När man väl kommit ut på den större vägen kör man i riktning mot det ställe där man bor och som ligger utanför Mariestad. Under den resan kommer man att stanna för att dumpa hennes kropp och det gör vid den plats vid Vänern där den båt som de båda också har tillgång till ligger förtöjd. Helena dumpas med kläder på, möjligen har man fyllt hennes ryggsäck med sten och grus för att försäkra sig om att hon ska sjunka. Platsen där hon dumpades ligger inom en halvcirkel med en radie på en distansminut från det ställe där deras båt ligger. När man är klar med det så är klockan mellan tre och fyra på morgonen.

Fokus borde ligga på vilka GW syftar på ? Vilka var runt 22 år då ? BW var 23 och HJ var 22 PU var 20, Vad menar GW när han säger samma ålder ? Vart kunnde man ha båt någonstans ? Ekudden kan ju inte räknas som utanför Mariestad...
Han menar även på att pilot är av samma ålder som Helena.. (KM var 26) men det kanske är samma ålder ?
Citera
2018-08-24, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Det var jag som ställde frågan om varför BW inte togs med .......Dels för att se om just det att han talat med henne utanför stämde och hur en eventuell dementi skulle bli....
Jag vet intevilken skyldighet journalister har och vid en intervju genemot vem?
Men som jag tidigare sagt så kan man lika gärna ifrågasätta tidiga efterlyst och veckansbrott och övrig media..varför BW vittnesmål uteblivet..Det har mej vetligen enbart tagits upp vid detta tillfälle som presenteras ovan..Det tycker jag pekar åt något håll ....
Du har så rätt så. Det är märkligt!
Citera
2018-08-24, 18:38
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
"Innan hon lämnade stadshotellet" kan ju faktiskt även betyda att de skiljdes innanför dörrarna till statt. Dock borde det vara utanför eftersom han påstår sig tro att han var den siste som pratade med henne innan hon gick. Det jag alltid har reagerat på är BW tillägg "jag fick till och med en kram". Det känns onödigt på nåt vis. Brukade de inte kramas? Var det något som stack ut just denna kväll? Var det verkligen HA som kramade BW eller var det BW som "klängde" på HA? Det skulle inte förvåna mig om BW gjorde det onödiga uttalandet just för att släta över att han sågs krama kanske tom klänga på henne kvällen då hon försvann.

Citat:
Ingen mer än jag som reagerat på detta?

Jodå. Och dina tankar belyser det bra.
Jag reagerar igen på att hennes välmående påtalas. Och är inte komfortabel med att GW är den ende som har skrivit att hon var på "dåligt humör", det skriver han inte som en spekulation i sig utan förklarar det med kärleksbekymmer. Dock behöver inte varje spekulation påtalas i varje mening men jag undrar om det finns en uppgift om att hon var på dåligt humör.
Senast redigerad av FedupFlorence 2018-08-24 kl. 18:40.
Citera
2018-08-24, 18:45
Medlem
Citat:

Angående 1: Kan vi vara säkra på att det är sant? Kan tråden ha blivit lurad? Jag har tänkt tanken många gånger. Är det någon som vet eller orkar leta fram vem det var i tråden som först skrev att BW ska ha varit på fest i Radbyn? Det skulle onekligen vara intressant att få veta det.
Tillägg: Se mitt inlägg nedan, i vilket jag citerar Motown. Det inlägget känns äkta.

Angående 2 och 3: Kan det vara så att Pernilla har slirat lite på sanningen? Jag har - likt Pudelfrillan - länge haft tankar om BW, men främst då som möjligt inblandad, men har vikit mig för Pernillas ord om att "mannan med pilotglasögon" inte hade nämnts i tråden fram till ett visst datum - även om jag har ventilerat min misstänksamhet att det skulle kunna vara så att hon har slirat lite på sanningen. Och av den anledningen har jag inte velat bli den som startar ett direkt drev mot BW - särskilt inte som jag fortfarande inte tror att BW är "mannen med pilotglasögon".

Så, Pudelfrillan och andra: Vad säger vi om Pernillas uttalanden i punkt 2 och 3? Är hon 100 procent ärlig eller kan hon ha slirat på sanningen? Det skulle förvåna mig oerhört om så var fallet.

En sak som jag har tänkt på är just radioprogramserien, när Pernilla säger om MRö (fritt återgett): "Det är ju givetvis helt otänkbart att vi först har med honom i programmet för att sedan intervjua honom som "mannen med pilotglasögon"". Och då följer nästa tanke: Eftersom BW stod Helena och systrarna så nära och var en av de sista som såg och pratade med Helena, varför tar man inte med honom i programmet om än i bara 20 sekunder? Kan min misstanke vara rätt, att anledningen till varför man inte tog med BW i programmet var för att han skulle komma att intervjuas senare som "mannen med pilotglasögon"? Den här tanken har jag tänkt många gånger. Dock är jag fortfarande tveksam till BW som "mannen med pilotglasögon" av flera skäl - bara så att ingen tror något annat.
Det går att söka i detta forum: https://www.flashback.org/sok/Radbyn?sp=1&t=447570
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in