Citat:
Ursprungligen postat av
Hardbeck
Men hallå...tror du/ spekulerar du? Sedan anklagar du andra här att inte ha framme fakta...tidningsartiklar etc. Det rör till det nu.
BW PU KM - alla 3 kan ha kopplingar - Men just i BW fallet har vi just bara en "skum" figur som verkar misstänkt. Kan vi inte få fram mer fakta. Att säga i samma stund att det bara att åka ner till tex Eksjö och gräva blir ju helt galet.
Mycket talar för att det är Björn som är "mannen med pilotglasögon", så är det bara.
"sedan anklagar du andra" skriver du. Jag har inte anklagat någon som du påstår, jag bad endast Prinzezzan att lägga upp den gamla tidningsartikeln där BW uttalade sig till allmän beskådan. Vad är det för fel att göra det? och hur svårt kan det vara att länka?
Nej här är det inget som "rörs till" det hela börjar bli glasklart, har du problem med det?
BW är betydligt mer än en skum figur och det vet du precis lika väl som jag men du gör ditt yttersta för att försöka blanda in fler personer i det här utan att det behövs.
Ta och bidra med något själv istället för att bara gnälla.
Får vi bara fram källan där BW berättar att han skiljdes från Helena vid eller på trappan utanför stadt och även får fram att BW var med på PWs inflyttningsfest så är det klart sedan - då är BW "mannen med pilotglasögon".
Jag hoppas nu att det finns folk i tråden är seriösa och som vill hjälpa till med detta, men annars så ser jag till att lösa det på egen hand.
Jag kommer inte ge mig förrän jag har fått svar på dessa 2 frågor. Jag är ganska övertygad att jag kommer få dom svar som jag förväntar mig att få och då blir det även aktuellt att kolla upp en släktfastighet i Småland, förmodligen i Nässjö-trakten. Om den fastigheten dessutom går att knyta till Björn eller till att han vistades där under sin uppväxt, då finns det nog även intresse hos polisen att söka av den tomten/ marken eller dom ägorna.