Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Mycket talar för att det är Björn som är "mannen med pilotglasögon", så är det bara.
"sedan anklagar du andra" skriver du. Jag har inte anklagat någon som du påstår, jag bad endast Prinzezzan att lägga upp den gamla tidningsartikeln där BW uttalade sig till allmän beskådan. Vad är det för fel att göra det? och hur svårt kan det vara att länka?
Nej här är det inget som "rörs till" det hela börjar bli glasklart, har du problem med det?
BW är betydligt mer än en skum figur och det vet du precis lika väl som jag men du gör ditt yttersta för att försöka blanda in fler personer i det här utan att det behövs.
Ta och bidra med något själv istället för att bara gnälla.
Får vi bara fram källan där BW berättar att han skiljdes från Helena vid eller på trappan utanför stadt och även får fram att BW var med på PWs inflyttningsfest så är det klart sedan - då är BW "mannen med pilotglasögon".
Jag hoppas nu att det finns folk i tråden är seriösa och som vill hjälpa till med detta, men annars så ser jag till att lösa det på egen hand.
Jag kommer inte ge mig förrän jag har fått svar på dessa 2 frågor. Jag är ganska övertygad att jag kommer få dom svar som jag förväntar mig att få och då blir det även aktuellt att kolla upp en släktfastighet i Småland, förmodligen i Nässjö-trakten. Om den fastigheten dessutom går att knyta till Björn eller till att han vistades där under sin uppväxt, då finns det nog även intresse hos polisen att söka av den tomten/ marken eller dom ägorna.
Det har länge i tråden varit känt att det finns frågetecken om BW. Om han nu var på festen i Radbyn och körde ner småfull till stan med SP, vad gjorde han efter stängning? Han ska enligt Kvasta-Sara ha betett sig konstigt i Kohagen. Han ska enligt flera deltagare i tråden ha yttrat konstiga saker på fester. Det har framgått att han har varit inne på flera förhör. Men det är några saker som har stört viljan och lusten att "gå på BW", nämligen:
1) Det har länge hävdats i tråden att BW var på fest i Radbyn.
2) Pernilla hävdar att "mannen med pilotglasögon" aldrig har nämnts vid namn i tråden.
3) Pernilla hävdar att BW inte var intressant att ta med i radioprogramserien.
Angående 1: Kan vi vara säkra på att det är sant? Kan tråden ha blivit lurad? Jag har tänkt tanken många gånger. Är det någon som vet eller orkar leta fram vem det var i tråden som först skrev att BW ska ha varit på fest i Radbyn? Det skulle onekligen vara intressant att få veta det.
Tillägg: Se mitt inlägg nedan, i vilket jag citerar Motown. Det inlägget känns äkta.
Angående 2 och 3: Kan det vara så att Pernilla har slirat lite på sanningen? Jag har - likt Pudelfrillan - länge haft tankar om BW, men främst då som möjligt inblandad, men har vikit mig för Pernillas ord om att "mannan med pilotglasögon" inte hade nämnts i tråden fram till ett visst datum - även om jag har ventilerat min misstänksamhet att det
skulle kunna vara så att hon har slirat lite på sanningen. Och av den anledningen har jag inte velat bli den som startar ett direkt drev mot BW - särskilt inte som jag fortfarande inte tror att BW är "mannen med pilotglasögon".
Så, Pudelfrillan och andra: Vad säger vi om Pernillas uttalanden i punkt 2 och 3? Är hon 100 procent ärlig eller kan hon ha slirat på sanningen? Det skulle förvåna mig oerhört om så var fallet.
En sak som jag har tänkt på är just radioprogramserien, när Pernilla säger om MRö (fritt återgett): "Det är ju givetvis helt otänkbart att vi först har med honom i programmet för att sedan intervjua honom som "mannen med pilotglasögon"". Och då följer nästa tanke: Eftersom BW stod Helena och systrarna så nära och var en av de sista som såg och pratade med Helena, varför tar man inte med honom i programmet om än i bara 20 sekunder? Kan min misstanke vara rätt, att anledningen till varför man inte tog med BW i programmet var för att han skulle komma att intervjuas senare som "mannen med pilotglasögon"? Den här tanken har jag tänkt många gånger. Dock är jag fortfarande tveksam till BW som "mannen med pilotglasögon" av flera skäl - bara så att ingen tror något annat.