Citat:
Ursprungligen postat av
Moralensväktare
SD nekar till att träffat LW mordkvällen. Men har självklart träffat LW tidigare.
Det finns en digital konversation som SD inte kan förneka och han erkände den först när han fick beviset på bordet innan så var han helt oförstående till varför han vart förhörd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Netherworld
Vet ej, på alla dina frågor, förutom om de är misstänkta. Det finns i nuläget bara en misstänkt. Det vet du ju.
Men du kanske vill att jag ska spekulera?
Tar med MV:s inlägg då det fanns ett till inlägg i tråden.
Det fetade. Du spekulerar ju redan, eller sprider trådsanningar med ditt första inlägg. Vi vet inte om det finns fler misstänkta.
Jag vet inte och ingen annan utanför utredningen heller, om det finns fler misstänkta! Detta är väldigt viktigt att hålla isär. Det finns bara en skäligen misstänkt som är presenterad i TR. Det kan bara finnas en (flera om man gjort en gärning i samförstånd) skäligen (eller sannolik) misstänkt.
Men utredarna kan jobba med flera misstänkta GM, men inte fört upp dom till TR.
Jag vet inte hur jag ska skriva för att vissa ska förstå. SD kommer kvarstå som skäligen ända till en ny förs upp till TR. Polisen kan inte avskriva honom med dom fakta vi vet, varken som skäligen eller utredningen. Det dom gick in i TR kvarstår, han har inte plötsligt kommit upp med ett vattentätt alibi eller liknande.
Polisen finner nog det ganska skönt att kunna säga att SD kvarstår som skäligen, även om det tekniska inte visar ett skit, eller OM dom har en annan GM dom djuplodar just nu.
Även om en annan misstänkt anhålls och förhörs, men släpps, kommer SD kvarstå som skäligen.
Av dom vi nämnt här på tråden vet jag att minst en inte har alibi, troligen två. Jag vet att JH inte var förhörd någon månad efter mordet. Nu vet jag inte. Det är väl väldigt konstigt när polisen säger att dom jobbar "brett"? Den senaste som LW haft en relation med är inte ens förhörd så pass länge efter mordet.
Det SD ljög om har jag skrivit en tes om. Det betyder inte att den ens är i närheten av sanningen men eftersom TR inte gick på åklagarens linje (väldigt ovanligt, två ggr dessutom) så TROR jag att det var bagatellartat. (Det jag skrev var att FL kanske frågade om SD haft kontakt med LW den kvällen. SD nekar och FL visar digitala kontakten. SD säger "Ja, det stämmer, jag trodde du menade att jag träffat henne"). Så enkelt kan det vara....