Citat:
Bodde tidigare i slutet av en gata med liknande upplägg som LWs. Vägen utanför huset ledde åt ena hållet djupare in i bostadsområdet, åt andra hållet låg 4 hus till och sedan en liten vändplan mot berg/grönområde. Nu tolkar man ju ofta saker utifrån ens egen referensram, på gott och ont. Men jag brukade ofta "ta med mig" kändliga diskussioner ut för att undvika stora öron och nyfikna ögon.
Vid dessa tillfällen strosade vi mest fram och tillbaka på gatan ner mot vändplanen, där det var mer ostört även från grannar, medan vi pratade. Vi var aldrig på väg någonstans, och minns inte att jag någonsin låste eftersom huset var inom synhåll nästan hela tiden.
Hur det gick till i detta fall vet jag givetvis inte, men det kan ju ha varit något åt det hållet. Eftersom det fanns halvinslagna paket och barn hemma tänker jag att de inte gick iväg mot en särskild plats, utan mest gick. Och att samtalet hettade till någonstans där i slutet av gatan. Kanske passerade en bil, eller volymen ökade så pass att någon tog tag i den andras arm och drog med sig denne in i buskaget. Väl i skyddet av ett bullerplank fanns troligtvis större utrymme att släppa på spärrarna och gräla, vilket sedan gick över styr. Bara en tanke.
Vid dessa tillfällen strosade vi mest fram och tillbaka på gatan ner mot vändplanen, där det var mer ostört även från grannar, medan vi pratade. Vi var aldrig på väg någonstans, och minns inte att jag någonsin låste eftersom huset var inom synhåll nästan hela tiden.
Hur det gick till i detta fall vet jag givetvis inte, men det kan ju ha varit något åt det hållet. Eftersom det fanns halvinslagna paket och barn hemma tänker jag att de inte gick iväg mot en särskild plats, utan mest gick. Och att samtalet hettade till någonstans där i slutet av gatan. Kanske passerade en bil, eller volymen ökade så pass att någon tog tag i den andras arm och drog med sig denne in i buskaget. Väl i skyddet av ett bullerplank fanns troligtvis större utrymme att släppa på spärrarna och gräla, vilket sedan gick över styr. Bara en tanke.
Nu är jag inte psykolog och har just ondgjort mig över för myclet sånt grubblande, men borde man inte kunna tänka sig ngn form av urartning eller flerstegsraket där GM tänkt sig lösa somliga meningsskiljaktigheter (skälet till promenaden) med övertalning och/eller ett nyp strax före resan, och surnat till över motsträvigheten, till sist tagit henne på axeln för att visa var skåpet ska stå, för att sen få höra att hon tänker anmäla honom för misshandel igen så snart hon kommer hem till huset så att han inte kommer in i USA (elelr vilket han då inser blir följden), vilket inte skulle sitta alls fint, varpå sinnet rinner, och han slår ihjäl henne på platsen.