2018-08-23, 22:00
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Utifrån endast den info som står i text under punkterna, nej. Det räcker exempelvis inte med att sakna alibi. Det saknar jag också för jag var själv ensam i min lägenhet den natten. LW kan exempelvis också haft kontakt med fler än SD under mordkvällen. Så utan att veta vad själva kontakten bestod av, så kan jag inte heller avgöra om det skulle räcka för att vara del av omständigheterna för skälig misstankegrad.
Ja, LW har ju bevisligen haft kontakt med fler än SD under mordkvällen. Och då passar ju de här andra hon har haft kontakt med lika bra in i indiciekedjan (se länk) som SD, eller hur?
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Senast redigerad av Draifos 2018-08-23 kl. 22:10.
Citera
2018-08-23, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, LW har ju bevisligen haft kontakt med fler än SD under mordkvällen. Och då passar ju de här andra hon har haft kontakt med lika bra in i indiciekedjan (se länk) som SD, eller hur?

Om du väljer att gå efter den indiciekedjan. Men någon hade sista digitala kontakten med BO och då blir det lite intressantare. Vi har fått uppgift om vem det var så take it or leave it.
Citera
2018-08-23, 22:22
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Om de andra hon haft kontakt med har alibi, så nej. Sen så passar dessa personerna förmodligen inte in på de andra punkterna heller (bortsett från digital kontakt då). Misstänkta är de ju inte, och de har förmodligen inte haft några incidenter med LW som lett till polisutredning heller.

Edit: Enligt MV har ju också SD ljugit om den digitala kontakten. Det har kanske inte de andra heller gjort.
Senast redigerad av Netherworld 2018-08-23 kl. 22:25.
Citera
2018-08-23, 22:27
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Om du väljer att gå efter den indiciekedjan. Men någon hade sista digitala kontakten med BO och då blir det lite intressantare. Vi har fått uppgift om vem det var så take it or leave it.
Intresseklubben antecknar.
Citat:
Om de andra hon haft kontakt med har alibi, så nej. Sen så passar dessa personerna förmodligen inte in på de andra punkterna heller (bortsett från digital kontakt då). Misstänkta är de ju inte, och de har förmodligen inte haft några incidenter med LW som lett till polisutredning heller.
Vill du avslöja för oss vilka de här andra personerna är, och vad deras alibi kan bestå i?
Senast redigerad av Draifos 2018-08-23 kl. 22:35.
Citera
2018-08-23, 22:42
Medlem
Citat:

Edit: Enligt MV har ju också SD ljugit om den digitala kontakten. Det har kanske inte de andra heller gjort.
Fråga:
Har de alibi?
Är dom förhörda?
Är dom inte misstänkta?
Vad ljög SD om?
Citera
2018-08-24, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Fråga:
Har de alibi?
Är dom förhörda?
Är dom inte misstänkta?
Vad ljög SD om?

Ursäkta att jag yrvaken stiger in.

EGT Ingen äger sammantaget den informationen, bortsett från utredarna och det vet du också.

MEN, Åklagaren vidhåller att SD kvarstår som huvudmisstänkt. Det ger vid handen att de andra har alibi, är förhörda och inte är (huvud)misstänkta.

Eller?

Att ljuga i ett förhör när polisen sitter med fakta, är inte särskilt smart. Exakt VAD vet väl bara utredningsledarna.
Senast redigerad av Remark 2018-08-24 kl. 01:16.
Citera
2018-08-24, 01:11
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Intresseklubben antecknar.

Vill du avslöja för oss vilka de här andra personerna är, och vad deras alibi kan bestå i?

Det var ett svar på att du skrev att de andra (vilket du förde på tal skulle finnas, inte jag) skulle också passa in på din länkade indicie-lista. Det är inte säkert alls.
Citera
2018-08-24, 01:14
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Fråga:
Har de alibi?
Är dom förhörda?
Är dom inte misstänkta?
Vad ljög SD om?

Vet ej, på alla dina frågor, förutom om de är misstänkta. Det finns i nuläget bara en misstänkt. Det vet du ju.

Men du kanske vill att jag ska spekulera?
Citera
2018-08-24, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
SD nekar till att träffat LW mordkvällen. Men har självklart träffat LW tidigare.
Det finns en digital konversation som SD inte kan förneka och han erkände den först när han fick beviset på bordet innan så var han helt oförstående till varför han vart förhörd.

Citat:
Fråga:
Har de alibi?
Är dom förhörda?
Är dom inte misstänkta?
Vad ljög SD om?

Förutsatt då att väktarens uppgifter stämmer.
Citera
2018-08-24, 02:33
Medlem
Citat:

Kan du visa var jag kan hitta den uppgiften.

Det är "sista digitala kontakten", som intresserar mig.
Senast redigerad av CarlJanne75 2018-08-24 kl. 02:40.
Citera
2018-08-24, 06:28
Medlem
Snor-Johans avatar
Det har diskuterats flitigt om SDs icke alibi vilket inte riktigt stämmer. Vad man lägger i vattentät lär vi dock bli oense om. Vågar man drista sig till att det är ett på något sätt (ev,digitalt) verifierat hemmavarande ensam.

MVs minuträkning av tänkta flyktvägen blir här till intresse. Jag skulle inte kalla om man var hemma och sov för alibi överhuvudtaget så något mer vill jag gärna lägga till för att förstå MV bättre..

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
2018-07-07, 01:09
SD har inget vattentät alibi för mordkvällen så därför är han inte avfärdad från utredningen.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-08-24 kl. 06:55.
Citera
2018-08-24, 07:13
Medlem
Citat:
Vet du vem sista digitala kontakten är? Vem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in