2018-08-22, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apollion
Det är meningen att du ska bli upprörd, eftersom du är en PK-idiot. Är du vänsterbliven eller?

Haha...jag har aldrig gjort någon hemlighet av att jag sympatiserar med AfS. Men det innebär inte att jag instämmer i precis allt de företagit sig. Skulle du studera mina ca 3 k inlägg, kom du till slutsatsen att jag är fjärran från såväl sjuklöver som PK och "vänsterbliven"!

Så nu sparar vi på tillmälena och för en saklig diskussion!
Citera
2018-08-22, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Jag tycker att foldern är genialisk och den syns verkligen bland annat politiskt material i brevlådorna.

Vad gäller en miljon utdelade foldrar - vi är uppemot 1400 aktivister och fler strömmar hela tiden till. Jag har delat ut uppemot 1000 stycken och kommer att hämta 1000 till. Och jag är inte unik på något sätt. You do the math.

Kommer AfS in i riksdagen 9/9, måste jag ge dig rätt.
Citera
2018-08-22, 17:25
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Vi får väl se. SD backar ju. Ett riksdagsinträde för AfS verkar avlägset.

Det beror på att regeringen har skärpt asylpolitiken och kopierat SDs förslag.
SD kommer även i fortsättningen att styra invandringen mot hårdare tag.
De andra partierna måste lyssna om de vill vara kvar.

Nu börjar röster höjas för att asylsökande och flyktingar som kan åka hem, ska åka hem.
Vi får se hur det utvecklas på sikt.
Citera
2018-08-22, 17:25
Medlem
erikp121s avatar
2 goda opinionsundersökningar idag alltså. Först 4% för Annat i Unibets undersökning för fotbollssupportrar och nu 4,8% för Övriga i YouGov!

Definitivt att AfS har över 2,5% i stöd.
Citera
2018-08-22, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Haha...jag har aldrig gjort någon hemlighet av att jag sympatiserar med AfS. Men det innebär inte att jag instämmer i precis allt de företagit sig. Skulle du studera mina ca 3 k inlägg, kom du till slutsatsen att jag är fjärran från såväl sjuklöver som PK och "vänsterbliven"!

Så nu sparar vi på tillmälena och för en saklig diskussion!
Deras åka hem folder fick stor spridning i sociala medier. Adel-sossen och landsförrädaren Annika Strandhäll med flera blev alldeles bestörta.
Citera
2018-08-22, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Du verkar i och för sig inte tillhöra den potentiella väljarbasen. Andra kan se annorlunda på foldern, t.ex. som en frisk fläkt och som en idé som utmärkt väl illustrerar vad de vill säga.

Det vet du ingenting om! Jag är inte så lätt att kategorisera - därav mitt användarnamn.
Men nog snackat om foldern nu - kanske är den genialisk, som tramsebyxan skrev.
Citera
2018-08-22, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Eftersom det är fritt fram för sverigedemokrater att trolla loss i den här tråden så kanske vi AfS-sympatisörer borde trolla i SD-trådar? Det borde ju vara okej med tanke på det uppenbara trollande som Heja Jimmie-fanatikerna ägnar sig åt här men någon moderator får gärna reda ut vad som gäller.

Låt dem trötta ut sig så orkar de inte gå och rösta. Sd fanatikerna borde fatta att det för dem som lämnad 7-klövern för Sd, är som för dom som lämnat Sd för AfS. De kommer aldrig tillbaka.
Citera
2018-08-22, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
AfS har chansen. 4,8 på övriga. Hur många kan PP och MED och de andra småpartierna ha tillsammans? 1,5%? 2%? Vi snackar nog uppåt 3% för AfS nu. Med en bra spurt och lite SD:are som väljer att inte kasta bort sin röst kan detta gå!

Det är absolut bland besvikna SD:are AfS kan greja sitt riksdagsinträde. Därför tror jag det är viktigt för Kasselstrand och AfS att regelbundet ge en och annan riktig känga till SD, både på torgmöten och twitter, samt tidningsintervjuer.

Har någon hört P4:s intervju med Jimmie idag? Jag började lyssna (Jimmie kommer in ca 15 minuter in i programmet), men programmet omfattar 70 min, - Jimmie Åkesson ska ha uttalat sig negativt om AfS igen - inte oväntat.
Citera
2018-08-22, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Jag tycker att foldern är genialisk och den syns verkligen bland annat politiskt material i brevlådorna.

Vad gäller en miljon utdelade foldrar - vi är uppemot 1400 aktivister och fler strömmar hela tiden till. Jag har delat ut uppemot 1000 stycken och kommer att hämta 1000 till. Och jag är inte unik på något sätt. You do the math.
Bra jobbat! Jag donerade en tusenlapp i morse.
Citera
2018-08-22, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
2 goda opinionsundersökningar idag alltså. Först 4% för Annat i Unibets undersökning för fotbollssupportrar och nu 4,8% för Övriga i YouGov!

Definitivt att AfS har över 2,5% i stöd.

Jag håller med, definitivt. Synd bara att AfS inte särredovisas i undersökningen från YouGov, så att man får se vad de ligger på exakt.
Citera
2018-08-22, 17:42
Medlem
Röstade idag. AfS, SD, SD. Känns skönt att ha det gjort.

Hade röstat MED i kommu och landsting om de hade ställt upp där jag bor men eftersom de inte gör det fick det bli SD.
Citera
2018-08-22, 18:05
Medlem
robotguras avatar
4.8% för övriga idag innan AfS ens har besökt Göteborg, Malmö och Stockholm. Det bådar gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in