2018-08-22, 16:10
Medlem
Själv hade jag inte tänkt rösta överhuvudtaget i detta val men efter att ha följt AFS måste jag säga att de är tämligen klockrena på vissa viktiga punkter. Därmed ska jag ge dem min röst samt övertyga nära och kära att göra detsamma. Det är det minsta jag kan göra efter att ha stöttat partier som vurmat för den utomeuropeiska massinvandringen, innan jag "vaknade upp".
Citera
2018-08-22, 16:11
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattfarssas
Ja, och väldigt många som kom fram efteråt och snackade med partiet. Konstigt att det skiljer så mycket mellan olika städer.

Men bara ca 160-170 som kollar på livesändningarna live. Och nåt verkar knas med antalet gilla. Kanske inte har har så många anhängare ändå. Gustaf får det ju att låta som att de är nära en kvarts miljon röstande.

De flesta jobbar på vardagar och kan inte kolla live. Efterhandsvisningarna är många tusen. Antalet gilla ligger nu på drygt 40 070.
Citera
2018-08-22, 16:13
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Jag har inget emot återvandring. Det jag angriper är hur.

Hur många hektar? Var? Hur gör du med det kommunala själbestämmandet?Kiruna är väldigt rött.

Hur många ska bo där? Ska det va mur runt om och vakter.
Inte för att det här inlägget är det bästa exemplet på det, men det är sist i tråden. Alla de här "det går inte" och "rösta på de som kan göra en realistisk skillnad" är väldigt bekanta för många av oss. Vi har hört precis samma skit tidigare från gamla Moderater på den tiden som vi som var SD:s kärnväljare och pionjärer röstade in Sverigedemokraterna i riksdagen. Det var fullt med en massa tomtar för ett par år sen som sa att det inte går att sänka invandringen på det sättet SD ville och att man istället kunde rösta på S och M som egentligen vill sänka invandringen, men som är stora nog att ha en realistisk väg att göra det. Tror ni vi är hur dumma som helst och går på samma argument den här gången att det inte skule kunna gå att göra något åt återvandringen?

Apropå det kommunala självstyret så gick det tydligen helt ok att torka sig med detta i arslet när politikerna ägnade sig åt totalinvandringen och la nästan alla nya resurser i offentlig sektor på att facilitera västvärldens mest extrema invandringspolitk. Det gick jättebra då att köra över kommunerna och tvinga dem att göra massor med saker och ta emot 2 miljoner invandrare. Ska vi då på fullt allvar tro att det är logistiskt omöjligt att vända flödet en del då?
Citera
2018-08-22, 16:17
Medlem
DirtyBerties avatar
AfS i riksdagsvalet är givet. Jag funderar på att ta blanka valsedlar till kommun och landsting för att skriva dit Alternativ för Sverige och mitt eget namn. Är det bortkastat isf varför?

Ett annat alternativ är att bli medlem i SD och söka in som ledamot i någon församling för att sedan göra ett svanhopp till AfS. Skulle vilja höra från de SD:are som gjort denna resa hur de hanterade "sveket" och vilka problem som kan tänkas dyka upp?

Jag kommer naturligtvis inte kasta bort min röst på SD i något val öht.
Citera
2018-08-22, 16:23
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
AfS i riksdagsvalet är givet. Jag funderar på att ta blanka valsedlar till kommun och landsting för att skriva dit Alternativ för Sverige och mitt eget namn.

De deltar bara i riksdagsvalet.
Citera
2018-08-22, 16:24
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
De deltar bara i riksdagsvalet.
Jo jag vet det.
Citera
2018-08-22, 16:34
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattfarssas
Ja, och väldigt många som kom fram efteråt och snackade med partiet. Konstigt att det skiljer så mycket mellan olika städer.

Men bara ca 160-170 som kollar på livesändningarna live. Och nåt verkar knas med antalet gilla. Kanske inte har har så många anhängare ändå. Gustaf får det ju att låta som att de är nära en kvarts miljon röstande.

Häromdagen var det 1000 live tittare om man räknade ihop alla plattformar, glöm inte SD som är Sveriges största parti bara fick runt 200 som tittade live för någon månad sedan.
Citera
2018-08-22, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Är du möjligen autistiskt lagd?

Frågan kommer att lösas genom tillämpning av vanliga svenska hederliga offentligrättsliga principer som offentlig upphandling mm.

Storlek på transitlägret avgörs naturligtvis av behovet. Sannolikt kommer de flesta MENA-iterna att återvända frivillgt.

Jag tycker ni låter otroligt fanatiskt naiva.

Själv ska jag bli mångmiljonär på att hitta guld.
Ska bara hitta en markägare som låter mig vara där och gräva i en å.
Undrar om jag ska ha en 12 tonnares grävare.

Så låter ni.
Citera
2018-08-22, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
De flesta jobbar på vardagar och kan inte kolla live. Efterhandsvisningarna är många tusen. Antalet gilla ligger nu på drygt 40 070.

Visserligen, men känns lite trots det.
Det skumma är ju att antalet gilla verkar stannat på ca 40k, stått still i flera dagar. Känns som om något är lurt.

Dessutom, jämförde antalet följare på twitter med några andra partier. AfS har 5800 följare på twitter medan tex SD har 66,5k, FI 40k, MED 12k, KD 41k.

Nja, tror inte de är så stora ändå. Men jag är glad om jag har fel.
Citera
2018-08-22, 16:38
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Häromdagen var det 1000 live tittare om man räknade ihop alla plattformar, glöm inte SD som är Sveriges största parti bara fick runt 200 som tittade live för någon månad sedan.

Drygt 1000 personer har tittat på sändningen från Hudiksvall på YouTube idag exempelvis.
Citera
2018-08-22, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Jag tycker ni låter otroligt fanatiskt naiva.

Själv ska jag bli mångmiljonär på att hitta guld.
Ska bara hitta en markägare som låter mig vara där och gräva i en å.
Undrar om jag ska ha en 12 tonnares grävare.

Så låter ni.

Är väl inte märkligare än att öppna ett tältläger i Skåne för att man ville skotta in ytterligare några tusen utlänningar. Det gick utmärkt för tre år sedan.

Är det kostnadseffektivt kanske man kan öppna det lägret igen?
Citera
2018-08-22, 16:42
Medlem
orvar2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Eftersom det är fritt fram för sverigedemokrater att trolla loss i den här tråden så kanske vi AfS-sympatisörer borde trolla i SD-trådar? Det borde ju vara okej med tanke på det uppenbara trollande som Heja Jimmie-fanatikerna ägnar sig åt här men någon moderator får gärna reda ut vad som gäller.

Absolut inte. Vi får inte gå i samma fälla som vänstern och börja tjafsa inbördes. Själv blir det AfS i riksdagen och SD i kommunal / landsting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in