Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-16, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loqu
Menar du dels att: (1) AfS inte kommer att får speciellt många röster så de kommer inte att vara något att räkna med, samt (2) de kommer att ta tillräckligt många röster från SD så SD inte kommer till makten?

Hur många röster behöver Sd för att "komma till makten"???? Om du kan ge besked om det ska vi berätta hur mycket AfS kommer att ta från Sd i valet och hur mycket de tar från andra.
Citera
2018-08-16, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordicKnight
Raket tank med socker i menar du då? Afs kommer inte i detta val över 3%, de borde samla och agera till nästa.

Om man tycker SD har idioter i partiet så är det inget i jämförelse med de stackars hjärnstukade miffon som finns i AFS nu, de måste bort och bytas ut om trovärdigheten ska finnas hos partiet.

Lennart med sitt "ålderstesta alla skäggbarn" går inte hem hos någon. Barnslig idiot.

Socker är bra raktebränsle. Skriv inte utan att tänka AfS folket har brains, kolla riksdagslistan. Skiktet under är samma sort och väljarna blir de bästa Sd har, som AfS tar...
Citera
2018-08-16, 22:14
Medlem
Citat:
Raket tank med socker i menar du då? Afs kommer inte i detta val över 3%, de borde samla och agera till nästa.

Om man tycker SD har idioter i partiet så är det inget i jämförelse med de stackars hjärnstukade miffon som finns i AFS nu, de måste bort och bytas ut om trovärdigheten ska finnas hos partiet.

Lennart med sitt "ålderstesta alla skäggbarn" går inte hem hos någon. Barnslig idiot.

Lennart har, till skillnad från dig, jobbat på asylboenden och sett hur riktiga utsatta barn blir våldtagna av de större "barnen" aka skäggbarn på samma boende. Du gillar förstås detta och tycker att fullvuxna invandrare ska kunna rollspela som barn i Sverige o få fördelar tack vare detta. Patetiskt.

Självklart kommer AfS få mer än 3%, de får minst 4%.
Citera
2018-08-16, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Fråga till er/oss som ska rösta på AfS i riksdagsvalet; Vilka ska ni rösta på i kommun- och landstingsvalet?

Eftersom varken AfS eller NMR ställer upp i Stockholm så finns det inget parti för mig. Det skulle möjligen vara Feministisk Initiativ i och med att de vill fördriva judarna från Jerusalem med omnejd.
SD i båda.
Patriotiska Sverigedemokrater som jobbar i kommunen och landstingen är inte problemet.
Citera
2018-08-16, 22:34
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Jo det är ju rätt motbjudande hur en del beter sig, men det speglar ju också att SD nu till skillnad från oss som röstade in dem i riksdagen och var politiska pionjärer nu till stor del fått en väljarkår som består av den mindre informerade och mer trögrörliga massan. Den som inte leder förändring utan bara hakar på den när det är ett faktum, och innan dess talat nedlåtande om att det är bortkastat att inte rösta på de etablerade alternativen. Det finns alltså ingen som helst anledning att hålla på att fjäska för den här gruppen väljare eftersom det ändå inte går att övertyga dem i det här valet. De här politiska amöborna kommer att hoppa av sig själva i framtiden när AfS sitter i riksdagen och är etablerade och vinden blåser i vår riktning eftersom de gärna går över till en etablerad vinnare.

Den kritiska gruppen väljare i det här valet är ju snarare de som är early adopters och leder trenden. Det gäller då att vi som är innovatörer och är beredda att rösta på Alternativ för Sverige oavsett resultatet eftersom det helt enkelt är rätt, håller ihop så vi har en tillräckligt stor plattform för att de som är mer medvetna early adopters ska våga hoppa över till oss, eftersom många i den här gruppen innerst inne vet att Alternativ för Sverige är bättre, man är bara osäkra för om man vågar hoppa på en helt ny produkt som man oroar sig för om den kan slå.

Det är ju för övrigt därför det där infantila resonerandet om att det är SD 2018 och AfS 2022 som gäller är helt fel. Det man antingen är för dumma för att fatta (eftersom man inte tillhör avantgardet) eller driver högst medvetet för att sprida dysterhet och sabotera, är givetvis att en för liten plattform i det här valet innebär att vi inte har en bekräftat säker plattform i nästa val, t.ex. ett extraval eller EU-parlamentsvalet. Har man en skapligt stark plattform utanför riksdagen efter valet så kommer fler tvivlare att vara beredda att hoppa över nästa gång när det finns kalla hårda fakta som visar att partiet faktiskt ett betydande stöd.

Om inte AfS ställer till det, på något just nu otänkbart vis, lär jag rösta på AfS till dess att 'de trögrörliga' slutligen fattat galoppen. Jag kan dock inte förneka att jag blir väldigt nedstämd när jag betraktar vissa nyfrälsta SDares försök till argumentation.
"Jag röstar på SD tills de blir största parti därefter kan jag tänka mig stödrösta på AfS"

Frågan som jag inte fått svar på är just vad som inträffar om och när SD blir största parti. Inget parti har ens gläntat på dörren för samarbete och sannolikheten att SD skulle lyckas få röster nog för en egen majoritet i detta och påföljande val är obefintlig.
Att i den kontexten rösta på SD kan därför inte betraktas på ett annat sätt än en ren kulthandling.

Vidare så verkar folk inte begripa att bara för man råkar vara invandringskritisk så innebär det inte med nödvändighet att man därmed också delar alla andra åsikter, t.ex. om hur den ekonomiska politiken bör utformas.
Just därför, behövs AfS i Riksdagen snarast möjligt.

Jag har inga svårigheter att föreställa mig invandringskritiska Moderater som ogillar SD's ekonomiska policy till den milda grad att det hellre röstar på Ulf Kristensson. Skulle AfS finnas som ett alternativ hade dessa röster inte gått förlorade.
Detta triviala faktum verkar inte ens vara föreställbart för de saligt nyfrälsta.
Citera
2018-08-16, 22:42
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Som EliasAlucard just skrev: du tycks ha missförstått syftet med den här tråden. Här diskuterar vi fakta, rykten och spekulationer kring AfS och deras politik.
Om så vore fallet, borde tråden då inte ligga under skvaller istället?

Jag fick intrycket att man skulle diskutera AfS och närliggande frågor baserat på fakta och inte förvirrade föreställningar.
Rätta mig gärna om jag har fel.
Senast redigerad av vanartad 2018-08-16 kl. 22:49.
Citera
2018-08-16, 22:54
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Om så vore fallet, borde tråden då inte ligga under skvaller istället?

Jag fick intrycket att man skulle diskutera AfS och närliggande frågor baserat på fakta och inte förvirrade föreställningar.
Rätta mig gärna om jag har fel.

Hela flashback bygger på att var och en säger i princip vad som faller en in så länge man inte är off-topic. AfS i all ära men att allt som sägs på flashback måste vara baserat på sanning är för mig inte yttrandefrihet. Värna den!
Citera
2018-08-16, 22:58
Medlem
halvarvinkels avatar
Är det någon här som vet vad det innebär att vara aktivist? Informationen på AfS hemsida är endast ett formulär och säger inte mycket om vad de behöver hjälp med.
Kan man hämta upp en bunt valaffischer för uppsättning eller dylikt?
Citera
2018-08-16, 23:08
Medlem
Är skrattretande hur många här tror SD kommer göra mer skillnad ensamma om de får några procentenheter fler röster. Även om vi glömmer att SD är mellanmjölk för en stund så är det bara dumt.

Ingen kommer samarbeta med dem kommande mandatperiod. På sikt kommer SD aldrig få egen majoritet och kommer SD börjar samarbeta i framtiden utan konkurrens från "höger" har de vid det laget kompromissat sönder sig till meningslöshet. . Om 7k ska bli minoritet på sikt behövs fler alternativ att rösta på och fler andra partier än 7k. Partier som lockar olika väljargrupper och partier som kan komplettera varandra med olika taktik. AfS behövs för att fortsätta skjuta debatten och SD för att ta de yrvakna rädshågsna boomers att rösta nytt. Redan vid 1 % röster får AfS mer utrymme att påverka SD och få mer medialt utrymme jämfört med om de knappt får några röster alls. 2 % en mångdubbelt påverkan, 3 % panik bland etablissemanget och 4 % behöver inte ens kommenteras.

Jag tror och hoppas på 4 % men är såklart svårbedömt. Rent metapolitiskt är det bra att AfS blir så stora som möjligt. Varje röst påverkar möjlighet synas, växa påverka debatt mm oavsett om de kommer in. Att inte rösta AfS redan nu är att försena en nödvändig utveckling.

Om SD får 27 % istället för 25 % påverkar inte ett dugg om du tänker långsiktigt.

Vi är snart i en lågkonjunktur, problemen ökar och fler och fler väljare har kommit olika långt. Får AfS bra 2018, finns chans för att de blir riktigt stora 2022.
Citera
2018-08-16, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
Du verkar ha en otroligt märklig definition av demokrati. Är demokrati enligt dig alltså att ingen får skämta judar? Olämpligheten i ett barnsligt beteende är en sak, men nu är du ute på helt annan is.

Varför ska just judar ha en särställning i din demokrati? Varför inte ha en demokrati där de kan betraktas som alla andra, som både får kritiseras och skämtas om?

Varför denna hierarki mellan etniska grupper som grund för din "demokrati"?

Ok, det har inget att göra med demokrati.

Jag vill bara ha ett svar på två frågor:

1. Speglar riksdagskandidatens agerande och budskap med judenäsorna hans åsikter? (Vilket det rimligtvis gör då han tycks vara vid sina sinnens fulla bruk på videon och jag ser inte varför han annars skulle göra det)

2. Speglar det även Kasselstrands åsikter eftersom han lägger locket på och kommer med nonsenssvar när media frågar? Är det en acceptabel åsikt/beteende i partiet? (om det är det är det ju sannolikt att det finns flera med samma åsikter).

Om svaret är ja på någon av frågorna är det tillräckligt illa för att jag ska avstå från att rösta på AfS. Det skulle i såna fall tyda på att man inte har en känsla för var gränsen går högerut och därmed inte har trovärdigheten som krävs för att lösa Sveriges problem.
Citera
2018-08-16, 23:58
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Ok, det har inget att göra med demokrati.

Jag vill bara ha ett svar på två frågor:

1. Speglar riksdagskandidatens agerande och budskap med judenäsorna hans åsikter? (Vilket det rimligtvis gör då han tycks vara vid sina sinnens fulla bruk på videon och jag ser inte varför han annars skulle göra det)

2. Speglar det även Kasselstrands åsikter eftersom han lägger locket på och kommer med nonsenssvar när media frågar? Är det en acceptabel åsikt/beteende i partiet? (om det är det är det ju sannolikt att det finns flera med samma åsikter).

Om svaret är ja på någon av frågorna är det tillräckligt illa för att jag ska avstå från att rösta på AfS. Det skulle i såna fall tyda på att man inte har en känsla för var gränsen går högerut och därmed inte har trovärdigheten som krävs för att lösa Sveriges problem.

Om denna skitfråga skulle få dig att avstå, skulle du int ens fundera på AfS. Cirkulera. Finns 28 andra globalistiska partier att rösta på.
Citera
2018-08-17, 03:30
Medlem
Citat:

Jag tror att det går hem hos nästan alla normala människor, att ålderstesta ensamkommande som uppenbart är vuxna men låtsas vara barn. Särskilt om dessa "barn" ska bo bland riktiga barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in