2018-08-22, 16:19
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det behövs inga karaktärsmord på Harrit för att bortförklara honom. Inte ens de själva påstår att det är rester av thermite, de säger att det KAN var det. I själva verket har det förklarats om och om igen med att det både utseendemässigt och innehållsmässigt matchar den grundfärg som användes för att måla balkarna med.

Angående mikrosfärer och ämnen i flagorna så kan du kolla upp LaClede grundfärg som användes i WTC. Innehållet är i det närmaste identiskt med Harrits analys av färgflagorna.
http://www.democraticunderground.com/discuss/duboard.php?az=view_all&address=125x323359

Energiinnehållet i Niels Harrits flagor (över 4 kJ/g) motsvarar inte heller någon känd nano- eller vanlig termit vilka kan uppnå max 3,9 kJ/g..

R.J Lee Group analyserade dammfrån kollapsen åt Deutche Bank (över 100,000 provtagningar) och även om de inte specifikt letade efter termit så stämmer inte heller deras analyser av dammet med det som kan förväntas av termit ..

Att det var varmt efter kollapsen var väl bara att förvänta sig, dels eftersom det fanns mängder med brännbara ämnen , inte minst oljor och vätskor - och dels eftersom det naturligtvis frigjordes enorma mängder rörelseenergi i kollapserna.

Öh det finns ju folk som hävdar att dom funnit det då ska väl det undersökas?
Det finns dessutom expertis som pekar på just nano varianten av thermite kan ha
använts så det ska absolut utredas och speciellt när det finns videor som visar smält stål och
vita flammor.Försök inte.
Citera
2018-08-22, 16:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Öh det finns ju folk som hävdar att dom funnit det då ska väl det undersökas?
Det har t.ex. Mohr och Millette också bett om att få göra - dock vill inte Harrit o co släppa ifrån sig sina prover för undersökning (geee, iI wonder why??). Istället undersöktes därför likadana flagor från MVAs arkiv.
Millettes rapport: http://www.bastison.net/RESSOURCES/Rapport_Millette.pdf

Citat:
Det finns dessutom expertis som pekar på just nano varianten av thermite kan ha
använts så det ska absolut utredas och speciellt när det finns videor som visar smält stål och
vita flammor. Försök inte.
Nej, det finns inga som helst bevis på att några videos visar smält stål från 9-11.
Citera
2018-08-22, 16:36
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Det har t.ex. Mohr och Millette också bett om att få göra - dock vill inte Harrit o co släppa ifrån sig sina prover för undersökning (geee, iI wonder why??). Istället undersöktes därför likadana flagor från MVAs arkiv.
Millettes rapport: http://www.bastison.net/RESSOURCES/Rapport_Millette.pdf

Nej, det finns inga som helst bevis på att några videos visar smält stål från 9-11.

Jag tror jag tror mer på blåljuspersonal på plats som pratar om molten steal i intervju som jag dessutom själv sett på videor. Vad tror du att det är? Oboy?
Citera
2018-08-22, 16:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag tror jag tror mer på blåljuspersonal på plats som pratar om molten steal i intervju som jag dessutom själv sett på videor. Vad tror du att det är? Oboy?

Huvudsakligen aluminium från flygplanen alternativt bly från den batteriarray som fyllde ett rum på våningen där flygplanet kraschade. Två metaller som båda smälter vid väsentligt lägre temperaturer än stål.
Citera
2018-08-22, 16:43
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Huvudsakligen aluminium från flygplanen alternativt bly från den batteriarray som fyllde ett rum på våningen där flygplanet kraschade. Två metaller som båda smälter vid väsentligt lägre temperaturer än stål.

Aluminium alternativ bly? Den var ny. Ja jag antar att branden är selektiv den släpper ut aluminium och bly ibland och sen när det är dags för byggnaden så är det stålet som ger upp.
Citera
2018-08-22, 17:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Aluminium alternativ bly? Den var ny. Ja jag antar att branden är selektiv den släpper ut aluminium och bly ibland och sen när det är dags för byggnaden så är det stålet som ger upp.

Öhh, nej - de teorierna är verkligen inte nya...
Citera
2018-08-22, 18:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Mera molten metals
Videon dissar aluminium fö.
Ett till karaktärsmord incoming?

Jag trodde du talade om metallen som sågs rinna ut ur wtc, men om du menar de påstådda metallpölarna i rasmassorna är aluminium ett ännu självklarare svar - dock troligare från fasaderna. När wtc uppfördes var fasaderna nämligen världens största aluminiumbeklädda ytor.

Ett tydligt tecken på att det inte är stål som smält är att i de klumpar av smält metall och annan bråte som man har hittat kan man se armeringsjärn sticka ut, och dessa har inte smält ett enda dugg...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-08-22 kl. 19:12.
Citera
2018-08-22, 20:01
Medlem
Citat:
Varför fortsätter du ställa frågor jag redan besvarat om och om igen?
Om det kommer nya frågeställare till tråden så kan jag i alla fall förstå om de inte orkat läsa hela tråden och därför känner till att attacken initialt behandlades som en krigshandling och att platsen redan var uppröjd när NIST fick ansvaret för utredningen.

Att du inte skulle känna till det trots alla gånger du fått det förklarat för dig finner jag föga troligt..
1. Jag säger att när Vita huset till slut gav med sig och tillät en utredning av hur kollapserna gick till så var redan allt rasmaterial bortforslat, upphugget och spritt för vinden. Att det lilla material som trots allt fanns kvar inte undersöktes av NIST.

2. Du svarar med att NIST utredning inte tillsattes förrän ett år efter rasen och därmed inte hade tillgång till materialet.

Que? Det är ju precis det jag säger?

Jag frågar igen:

1. Varför forslades allt rasmaterial bort och spreds för vinden INNAN en brandteknisk utredning genomfördes?

2. Varför undersökte inte NIST det lilla rasmaterial som trots allt fanns kvar?

Om det nu inte var fråga om en mörkläggning?
Citera
2018-08-22, 20:07
Medlem
Citat:
Mera molten metals
Bilden i början av videon. Du vet väl vad som händer med grävmaskinens gripklor när de pressas in i smällt metall? Antingen smälter gripklorna eller så kyler de ner smältan så att den förenas med klorna.

Bilderna vid 1:05 och 1:20. Hur klarar arbetarna av att stå tätt bredvid en mer än 700 grader varm strålningskälla? Det är omöjligt att stå så där nära en majbrasa.
Citera
2018-08-22, 20:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
1. Jag säger att när Vita huset till slut gav med sig och tillät en utredning av hur kollapserna gick till så var redan allt rasmaterial bortforslat, upphugget och spritt för vinden. Att det lilla material som trots allt fanns kvar inte undersöktes av NIST.

2. Du svarar med att NIST utredning inte tillsattes förrän ett år efter rasen och därmed inte hade tillgång till materialet.

Que? Det är ju precis det jag säger?

Jag frågar igen:

1. Varför forslades allt rasmaterial bort och spreds för vinden INNAN en brandteknisk utredning genomfördes?
2. Varför undersökte inte NIST det lilla rasmaterial som trots allt fanns kvar?
Om det nu inte var fråga om en mörkläggning?

1. Varför fortsätter du ställa frågor jag redan besvarat om och om igen?
Om det kommer nya frågeställare till tråden så kan jag i alla fall förstå om de inte orkat läsa hela tråden och därför känner till att attacken initialt behandlades som en krigshandling och att platsen redan var uppröjd när NIST fick ansvaret för utredningen. Att du inte skulle känna till det trots alla gånger du fått det förklarat för dig finner jag föga troligt..
2. Det gjorde de.
Some 200 technical experts—including about 85 career NIST experts and 125 leading experts from the private sector and academia—reviewed tens of thousands of documents, interviewed more than 1,000 people, reviewed 7,000 segments of video footage and 7,000 photographs, analyzed 236 pieces of steel from the wreckage, performed laboratory tests and sophisticated computer simulations of the sequence of events that occurred from the moment the aircraft struck the towers until they began to collapse.
https://www.nist.gov/pba/national-institute-standards-and-technology-nist-federal-building-and-fire-safety-investigation
Citera
2018-08-23, 00:08
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Bilden i början av videon. Du vet väl vad som händer med grävmaskinens gripklor när de pressas in i smällt metall? Antingen smälter gripklorna eller så kyler de ner smältan så att den förenas med klorna.

Bilderna vid 1:05 och 1:20. Hur klarar arbetarna av att stå tätt bredvid en mer än 700 grader varm strålningskälla? Det är omöjligt att stå så där nära en majbrasa.

Han gräver ju i rasmassor och har stött på en värmekälla under därav röken? hur vet du att det är exakt 700 grader just vid grävtillfället?
Citera
2018-08-23, 00:14
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Jag trodde du talade om metallen som sågs rinna ut ur wtc, men om du menar de påstådda metallpölarna i rasmassorna är aluminium ett ännu självklarare svar - dock troligare från fasaderna. När wtc uppfördes var fasaderna nämligen världens största aluminiumbeklädda ytor.

Ett tydligt tecken på att det inte är stål som smält är att i de klumpar av smält metall och annan bråte som man har hittat kan man se armeringsjärn sticka ut, och dessa har inte smält ett enda dugg...

Var kan jag se armeringsjärn sticka ut som gör att vi HELT kan avfärda smält stål trots det professorn
säger? Den ev Thermiten bör dessutom har varit inriktat på stålet och riggat i balkarna
Senast redigerad av withnoname 2018-08-23 kl. 00:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in