Citat:
Ursprungligen postat av
rusellpeters
Jag anser att ni är naiva och okunniga. Nu har du chansen att bevisa motsatsen.
Vid repatriering så accepterar många länder endast frivilliga återvändare. Hur tänker ni med de ofrivilliga?
Alla återvändarländer kräver giltigt pass(visum) för för att bli insläppta. Något som 85% saknar.
En halv miljon på 6 år är 2 heltids arbetande mellanstora flygplan. Dessa måste ha tillstånd innan resan för att få starta. Flygbolagen måste se till att passagerarna har giltiga idhandlingar det ansvaret åligger flygbolagen.
Vem ska flyga?
Vi vet att Marocko inte tar emot gatubarn, för dom kan lika gärna komma från Tunisen.
Hazarerna tar inte Afghanistan emot, saknar pass och har bott mesta tiden i Iran.
Etiopen, Eritrea mfl tar bara emot frivilligt återvändande.
Flygplanet kommer inte att starta innan allt är löst. Många behöver enligt internationella regler 1 eller 2 ledsagare för få flyga(de ofrivilliga)
Vad får dig att tro att dessa länder kommer att ta emot folk utan giltig ID handling, dom är väl inte lika naiva som Sverige.
Jag kopierar mig själv från en annan tråd;
Det går utmärkt. Förutsatt att vi kan få personerna att gå på frivilligt så tar en A380-800 i singelklass utförande 868 passagerare. Kan turister åka det funkar det utmärkt för Svenska återvandrare.*
(Nyord av Orvar : Svenska återvandrare : En fin och beundransvärd person som med kunskap och pengar från Sverige bygger upp länder i Afrika / Mellanöstern)
Sverige kan köpan in 1 st A380-800, kostar ca $450 million (4 Miljarder SEK), det är struntpengar i budgeten. Planet tar 1 T/R per dag till afrika / mellanöstern.*
860 * 7 = 6 000 pers i veckan.. 500 000 / 6 000 = 83 veckor.*
På ca 1 1/2 år har 500 000 av de Svenska återvandrarna åkt till nybyggarländerna och hjälpa till att höja levnadsstandandarden för lokalbefolkningen. De Svensak återvandrarna är verkligen fina och beundransvärda människor. Det kanske till och med finns Svenska nätverk, t.ex. #jagstårinteut, som även kan resa ner och hjälpa till i det kraftfulla engagemeng de Svenska återvandrarna lägger i att bygga upp länder i sydliga regioner.*
Lite förvånad själv när jag räknade på det hur snabbt det gick med bara 1 flygplan.
För övrigt handlar det om att motivera frivillighet. Gör det jobbigt i Sverige, och lätt att åka hem.