Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-08, 01:07
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jay123
Praxis inom humanjuridiska advokatbyråer är att man jobbar på provision och således har ganska stor frihet att avböja uppdrag. Inom humanjuridiken jobbar du dessutom i princip alltid själv med uppdragen och du väljer följaktligen vilka rättsområden du vill syssla med (naturligtvis med uppdragsmöjligheter i åtanke). Och som en föregående skribent skrev finns det ca 700 andra juristjobb en nyexad jurist kan söka sig till.

Det är uppenbart att Ohlsons motto är "plånboken först, svenskarna sen". Visserligen delar hon det mottot med majoriteten av alla etablerade politiker, men det gör inte saken mindre illa.
Hon var praktikant och gjorde vad hon var tvungen för att inte pissa bort utbildningen som hon kämpat för.
Citera
2018-09-08, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Jurister är skyldiga att försvara mördare. Har du problem med det?
Jurister är inte skyldiga ett skit. Jurister VÄLJER fritt vilka rättsområden man vill jobba med och vilka uppdrag man vill ta.
Citera
2018-09-08, 01:09
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkrumspedofil
https://mobile.twitter.com/interasistmen/status/1038048901109096448/photo/1

Någon som grävt fram namn och övrig info om den mötesstörande folkförräderskan som slet ner mikrofonen under AfS valfinal i Kungsan?

Hela episoden finns med i AfS youtube-film från dagen, 57min53s in i filmen kliver det vänsterblivna ludret fram till scenen:https://youtu.be/nlpopwqIiq4

Snabbt och resolut hanterande av folkförräderskan. Hon är dokumenterad. Vi undersöker saken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Hon var praktikant och gjorde vad hon var tvungen för att inte pissa bort utbildningen som hon kämpat för.
Som praktikant får du inga egna asylförordnanden av Migrationsverket. Hon har fått dessa uppdrag som anställd jurist.
Citera
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Som tidigare sagt, usel jämförelse.

AfS är mer eller mindre ett enfrågeparti som driver frågorna om asylstopp och återvandring. Mot den bakgrunden är det uppenbart problematiskt att en partitopp verkar för att fler ska få flyktingstatusförklaring i Sverige. Att en akutläkare ger akutvård till illegala invandrare är inte jämförbart.

Och "man måste försörja sig längs vägen till förändring även om det sker på bekostnad av ens principer" sa exakt noll framgångsrika revolutionärer.
Att företräda en part i ett asylmål är inte samma sak som att man "verkar för att fler ska få flyktingstatusförklaring".
Citera
2018-09-08, 01:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Jag håller med om att det aldrig kan vara en invandrares fel att man inte ställer kraven som behövs för att kunna skilja agnarna från vetet.
Det är helt och hållet politikernas fel att situationen ser ut som den gör i dagen Sverige, därav att min röst tillhör AfS, det enda partiet som i min mening är trovärdiga i dessa frågor.

Du har rätt att rösta på vem du vill! Men AfS kommer aldrig kunna hantera de andra frågorna på ett seriöst sätt. Visst återvandringen kommer de kunna hantera den dagen den nu skulle träda i kraft vilket jag tror är ALDRIG rent uppriktigt talat alltså. Om den nu ens kommer i närheten till att slå till, så är det 12 år kvar! Endast i närheten alltså.

Denna bedömningen gör jag eftersom jag givetvis har sett hur SD har isolerats! Samma gäller det er. Ni ska isoleras! För i ert parti gömmer det sig en massa människor med farliga tankar och ideologier! Ett parti är inte en ledare eller några personer i kavaj och chinos!
Citera
2018-09-08, 01:10
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Som praktikant får du inga egna asylförordnanden av Migrationsverket. Hon har fått dessa uppdrag som anställd jurist.
I tidningsartikeln säger hon själv att hon gör praktik.

Citat:
Jag har börjat på praktik mer eller mindre på en byrå
https://www.expressen.se/nyheter/var-for-extrem-for-sd--hjalper-nu-flyktingar/
Citera
2018-09-08, 01:11
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladen
Det gör det absolut inte! Kanske i den benämningen att de vita folken har lärt ut det på ett sådant sätt för att få svarta att kriga mot varandra. För under kolonisering så gjorde man just detta. Man lärde svarta att hata varandra!

Det finns inget belägg för att somalier står lägst, jag tycker att du har en mycket tråkig ton och att du dessutom är en rasist!

Somalia har haft väldigt mycket otur i historien. Det var inte de svenska barnen i Stockholm som fick erfara en invasion av amerikanska vapen-kapitalister 1993! De pengar som vi till mångt och mycket är med och finansierar dessa med! Fortfarande än idag! Helt sjukt!

Kenyanernas bemötande är inte okej! Men det handlar om religion och inte rasism! Dessutom är båda dessa folkslag svarta! Vilket spelar en väldigt stor roll!

Om USA förstört Somalia, varför är det vårt problem?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVU
Men som advokat kan man undanhålla information som gör stor skillnad vid en ev. huvudförhandling och som gör att t.ex. en invandrare blir dömd till utvisning istället för friar?
Eh, va?

Men svar ja. Advokaten ska inte ta fram information som är till nackdel för klienten, vad det nu har med denna debatt att göra.
Citera
Medlem
Guillounisms avatar
Vem bryr sig om Ohlssons tvivelaktiga juristuppdrag? Det är Kasselstrand och Hahne som driver det här partiet i slutändan. Inget (av substans) går igenom utan deras tillåtelse gissar jag.

En annan låt av Svensk Ungdom som är väldigt träffande angående AfS:

https://www.youtube.com/watch?v=i9yN91Y4Fr4
Citera
2018-09-08, 01:12
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Att det inte är stora pengar gör väl det hela ännu värre. För växelpengar säljer hon ut Sverige och ser till att vi får mer massinvandring. Vad kommer hon då inte göra när globalisterna erbjuder riktigt stora pengar?

Och förövrigt är inte alls ersättningen så usel. Timtaxan i asylmål är samma som brottmål.

Någon annan skulle ändå gjort det. Återigen, det är pissjuridik och något som snabbt slätas över.

Och om du hade varit någotsånär insatt hade du vetat att brottmål inte heller ger dig stora pengar. Suck.
Citera
2018-09-08, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladen
Du har rätt att rösta på vem du vill! Men AfS kommer aldrig kunna hantera de andra frågorna på ett seriöst sätt. Visst återvandringen kommer de kunna hantera den dagen den nu skulle träda i kraft vilket jag tror är ALDRIG rent uppriktigt talat alltså. Om den nu ens kommer i närheten till att slå till, så är det 12 år kvar! Endast i närheten alltså.

Denna bedömningen gör jag eftersom jag givetvis har sett hur SD har isolerats! Samma gäller det er. Ni ska isoleras! För i ert parti gömmer det sig en massa människor med farliga tankar och ideologier! Ett parti är inte en ledare eller några personer i kavaj och chinos!
Jag delar naturligtvis inte din uppfattning som ni säkert förstår.
Kommer inte en återvandring ske inom en snar framtid, blir den naturliga konsekvensen naturligtvis att hela svenska samhället kollapsar för eller senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in