2018-08-22, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Här är "Osäkra" för hela 2018

Kod:
Osäkra	6,2	%  	Januari
Osäkra	7,6	%
Osäkra	7,1	%
Osäkra	8,2	%
Osäkra	6,4	%
Osäkra	7,1	%
Osäkra	6,2	%
Osäkra	7,1	%
Osäkra	5,2	%
Osäkra	6,9	%	Dagens

Vassego, kompis!

Källa https://novus.se/valjaropinionen/svtnovus-valjarbarometer/2018-2/

Senaste mätningen var 5,2%. Var fick du 6,9% ifrån?
Citera
2018-08-22, 13:14
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Rödingarna lär nog vara i Stockholm den dagen.
Just det. Och nationalisterna. Haha. Det kan bli familjevänligt!
Citera
2018-08-22, 13:18
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Svensk Jakt har publicerat ett debattinlägg från Medborgelig Samling, rörandes svensk vapenpolitik och utvecklingen för jägare samt sportskyttar.

https://svenskjakt.se/opinion/debatt/svensk-vapenpolitik-genant-obegavad/

Jag skulle vilja veta vilken vapenpolitik AfS kommer att driva i Riksdagen. Om jag inte missminner mig så är Jeff jägare och finns i tråden. Vad står på agendan för landets hundratusentals vapeninnehavare?

Gustav Kasselstrand pratade om vapenfrågan i den intervju som Peter Sweden genomförde med honom. Börja lyssna från 1:47:27.
Senast redigerad av MrSkargard 2018-08-22 kl. 13:22.
Citera
2018-08-22, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Svensk Jakt har publicerat ett debattinlägg från Medborgelig Samling, rörandes svensk vapenpolitik och utvecklingen för jägare samt sportskyttar.

https://svenskjakt.se/opinion/debatt/svensk-vapenpolitik-genant-obegavad/

Jag skulle vilja veta vilken vapenpolitik AfS kommer att driva i Riksdagen. Om jag inte missminner mig så är Jeff jägare och finns i tråden. Vad står på agendan för landets hundratusentals vapeninnehavare?
Det vill fan jag också veta.
Citera
2018-08-22, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Gustav Kasselstrand pratade om vapenfrågan i den intervju som Peter Sweden genomförde med honom. Börja lyssna från 1:47:27
Youtube eller vart?
Citera
2018-08-22, 13:21
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Senaste mätningen var 5,2%. Var fick du 6,9% ifrån?

En ny mätning släpptes idag.
Citera
2018-08-22, 13:22
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Här är "Osäkra" för hela 2018

Kod:
Osäkra	6,2	%  	Januari
Osäkra	7,6	%
Osäkra	7,1	%
Osäkra	8,2	%
Osäkra	6,4	%
Osäkra	7,1	%
Osäkra	6,2	%
Osäkra	7,1	%
Osäkra	5,2	%
Osäkra	6,9	%	Dagens

Vassego, kompis!

Källa https://novus.se/valjaropinionen/svtnovus-valjarbarometer/2018-2/

Tackar! Ingen tydlig trend där. Men osäkra är per definition diffus materia. När den minskat kan det även bero på besvikna f.d. miljöpartister som valt att gå tillbaka till MP, etc etc. Men nu ökar osäkra i alla fall. Rörelserna till och från den gruppen vore intressant att se. I synnerhet om fler SD:are blivit osäkra. Få av dessa lär luta mot att gå tillbaka till Sjuklövern.
Citera
2018-08-22, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Nya Novus:
Sjuklövern 78.1 (+2.5)
Annat 2.7 (-0.1)
SD 19.2 (-2.4)
Osäkra 6.9

Någon som vet om gruppen osäkra har förändrats sedan tidigare?

Knappast, eftersom 7k ökat 2.5% och SD+annat minskat 2.5%...

Edit: Tänkte fel, men låter det stå kvar så ni får håna mig för det.
Citera
2018-08-22, 13:24
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Tackar! Ingen tydlig trend där. Men osäkra är per definition diffus materia. När den minskat kan det även bero på besvikna f.d. miljöpartister som valt att gå tillbaka till MP, etc etc. Men nu ökar osäkra i alla fall. Rörelserna till och från den gruppen vore intressant att se. I synnerhet om fler SD:are blivit osäkra. Få av dessa lär luta mot att gå tillbaka till Sjuklövern.

Nja, många svenska väljare är extremt lättmanipulerade så visst kan en del tänkas återvända till Sjuklövern.
Citera
2018-08-22, 13:25
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattfarssas

Jo den har ökat. Osäkra verkar inte räknas in utan man skalar om alla de övriga rösterna till att bilda 100%.
Citera
2018-08-22, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattfarssas

Edit: Tänkte fel, men låter det stå kvar så ni får håna mig för det.

Osäkra räknas bort. Resterande ska alltid bli totalt 100% oberoende hur många som är osäkra.
Citera
2018-08-22, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Etniskt och kulturellt homogent är inte = 100% etniska svenskar.

Vi har alltid varit tydliga att det finns etniska svenskar, men också en kulturell svensk gemenskap. Den diskussionen har förts i denna tråden på djupet redan tidigare och det finns också med i en intervju med Palaestra-media.

När vi genomför vår repatrieringspolitik kommer många utomeuropéerna få åka hem och även en hel del lönedumpande kontinentaleuropéer. Vilket kommer innebära etnisk och kulturell homogenitet skapas då detta nedmonterar nuvarande mångkulturella samhället. En halv miljon är bara för de första sex åren och ett minikrav utifrån i huvudsak logistiska parametrar. Utöver denna halv miljonen tillkommer de som kommer resa hem frivilligt, vilket säkerligen kommer bli många utifrån den signal vi skickar i och med vår organiserade återvandring samt andra samhällsförändringar. Vidare kommer den organiserade återvandringen fortsätta tills dess att alla systembelastande invandrare skickats hem.

Jag anser att ni är naiva och okunniga. Nu har du chansen att bevisa motsatsen.

Vid repatriering så accepterar många länder endast frivilliga återvändare. Hur tänker ni med de ofrivilliga?

Alla återvändarländer kräver giltigt pass(visum) för för att bli insläppta. Något som 85% saknar.

En halv miljon på 6 år är 2 heltids arbetande mellanstora flygplan. Dessa måste ha tillstånd innan resan för att få starta. Flygbolagen måste se till att passagerarna har giltiga idhandlingar det ansvaret åligger flygbolagen.
Vem ska flyga?

Vi vet att Marocko inte tar emot gatubarn, för dom kan lika gärna komma från Tunisen.
Hazarerna tar inte Afghanistan emot, saknar pass och har bott mesta tiden i Iran.

Etiopen, Eritrea mfl tar bara emot frivilligt återvändande.

Flygplanet kommer inte att starta innan allt är löst. Många behöver enligt internationella regler 1 eller 2 ledsagare för få flyga(de ofrivilliga)

Vad får dig att tro att dessa länder kommer att ta emot folk utan giltig ID handling, dom är väl inte lika naiva som Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in