Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-22, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
AfS har ju alltid varit lite tvetydiga på det området tycker jag. Även Gustav har ju snackat mycket om Bullerbyn och att vi ska tillbaka dit, vilket inte går ihop med deras politik att invandrare som jobbar och anpassar sig ska få stanna kvar.

Etniskt och kulturellt homogent är inte = 100% etniska svenskar.

Vi har alltid varit tydliga att det finns etniska svenskar, men också en kulturell svensk gemenskap. Den diskussionen har förts i denna tråden på djupet redan tidigare och det finns också med i en intervju med Palaestra-media.

När vi genomför vår repatrieringspolitik kommer många utomeuropéerna få åka hem och även en hel del lönedumpande kontinentaleuropéer. Vilket kommer innebära etnisk och kulturell homogenitet skapas då detta nedmonterar nuvarande mångkulturella samhället. En halv miljon är bara för de första sex åren och ett minikrav utifrån i huvudsak logistiska parametrar. Utöver denna halv miljonen tillkommer de som kommer resa hem frivilligt, vilket säkerligen kommer bli många utifrån den signal vi skickar i och med vår organiserade återvandring samt andra samhällsförändringar. Vidare kommer den organiserade återvandringen fortsätta tills dess att alla systembelastande invandrare skickats hem.
Citera
2018-08-22, 08:21
Medlem
Bra svar Jeff.
Citera
2018-08-22, 09:11
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Allt verkar tyda på att inga opinionsundersökningar väljer att särredovisa AFS i något institut fram till valet. Då ser jag det ännu viktigare att partiet själva ta fram något. För skulle det visa sig att AFS ligger på ett par % i opinionen så kan de vara bägaren som rinner över och väljare från SD börjar vallfärda till partiet.
Vi vet alla hur fel opionionsundersökningar har nuförtiden. Om man beställer en opinionsundersökning så kan det hända att den ger AfS 1%, medans de i verkligheten kanske har 5%. Då är det bättre att det inte görs någon opinionsundersökning över huvud taget.
Citera
2018-08-22, 09:12
Medlem
RogerRogers avatar
Valet närmar sig och AfS framstår mer och mer som det enda rimliga partiet för oss svenskar. Nationalismens relevans har framstått allt tydligare de senaste åren. När SD kom in i riksdagen tycktes de vara ett verkligt alternativ till den förhärskande politikerklassen, men vad har hänt under deras 8 år? Först smädades de av övriga partier och sedan fattade M+MP beslut om invandringen i syfte att markera mot SD. Resultatet blev katastrofalt för landet. Efter det har de 7 bromsat in galenskaperna en aning, men detta är allt som SD:s närvaro i riksdagen har bidragit med. När partiet sedan uttalar sig om att det inte finns ett svenskt folk, när de spelar med i MSM:s spel, och när deras främsta målsättning är att minska inflödet lite till, då inser vi som vaknat för många år sedan att detta inte duger. Vi svenskar förtjänar bättre än så här.

Jag har inte följt AfS noggrant mer än den senaste tiden så jag kommer inte ta något slutgiltigt beslut om vart min röst går ännu. Men Kasselstrand kommer med en attityd, beslutskraft och framför allt optimism som är så enormt saknad idag. Invandringskritik, som ju är en av hörnstenarna i deras politik, har alltför länge varit förknippad med nedslagenhet och förlorarmentalitet. Lyssnade bara härom dagen på Kvartals podd där man diskuterar en undersökning av svenska folket utifrån skalorna optimist/pessimist och någonstansare/varsomhelstare. Där framhävde man, som så ofta görs, de invandringskritiska som pessimistiska inför framtiden. De som istället tillhörde kategorin optimistiska någonstansare var kritiska till SD och snarare gamla sossar. Partivalet hos dessa må vara märklig men kritiken är det inte, eftersom SD har ett i grunden smått nedslående budskap som ungefär lyder: vi ska bromsa förfallet, sedan kommer vi möjligen kunna förbättra läget en aning.

Det räcker inte år 2018. Vi behöver en mer positiv vision framåt. Inte för att det saknas bekymmer. Vi står mitt i en högkonjunktur men bilar brinner och diaspororna bara växer och befäster sina egna värderingssystem mitt i vårt samhälle. Uppdrag granskning visar idag att 85% av överfallsvåldtäkterna begås av utlandsfödda. Många migranter har släppts in på falska grunder och med oklara identiteter. Tusentals afghaner utan asylskäl har släppts igenom. Kostnaderna i kronor och ören för invandringen är sedan länge astronomiska. Gatubilden har changerat. Samhällservicen blir drabbad, både direkt och indirekt. Och så vidare. Smärtan och problemen som den här utvecklingen har åsamkat svenska folket är olidliga och oacceptabla. Ovanpå allt detta har svenskars kritik tystats och det har ljugits om att problemen är överdrivna eller så har de ursäktats. Vi måste sluta låta oss hunsas på det här viset. Nu pratas det försiktigt om att problemet kan vara invandrarnas kultur, men i själva verket är inte detta det primära. Problemet är vår egen avsaknad av kultur i relation till dem och att vi inte tydligt klargör vad som accepteras av människor som vill bo i Sverige. Vi har ju massor att vara stolta över men vi agerar inte så. Vi sätter inte spelreglerna i vårt eget land. Den inställningen måste ändras och där ligger AfS helt rätt.

Skötsamma och ambitiösa invandrare som passar in i en typ av samhälle som Sverige anno 2018, teknologiskt, socialt och kulturellt, är välkomna här. Inget snack om det. Men jag har blivit alltmer övertygad om att många av dem som tagit sig hit aldrig kommer kunna eller vilja passa in i den beskrivningen. AfS verkar ha gjort samma observation. Jag tror som flera andra här i tråden att kombinationen SD+AfS i riksdagen skulle vara bra mycket mer slagkraftig än ett aningen större SD allena. Vi måste få ett skifte i hela vår självbild och börja kunna staka ut en riktning framåt för landet. Sverige har trampat vatten alltför länge nu och rentav återkommande hamnat under ytan. Därför behövs en snabb förändring nu.
Senast redigerad av RogerRoger 2018-08-22 kl. 09:20. Anledning: Omformulerad mening
Citera
2018-08-22, 09:14
Medlem
Jag fick mail imorse om en ny YouGov-undersökning. Först fick jag svara på vilket parti jag skulle rösta på idag, där jag valde annat parti, dock utan möjlighet att skriva vilket parti jag menar. Sedan fick jag massa frågor om allt möjligt, vad jag tycker om regeringen, betygsätta Löfven, Åkesson med flera, massa frågor om EU osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Etniskt och kulturellt homogent är inte = 100% etniska svenskar.

Vi har alltid varit tydliga att det finns etniska svenskar, men också en kulturell svensk gemenskap. Den diskussionen har förts i denna tråden på djupet redan tidigare och det finns också med i en intervju med Palaestra-media.

När vi genomför vår repatrieringspolitik kommer många utomeuropéerna få åka hem och även en hel del lönedumpande kontinentaleuropéer. Vilket kommer innebära etnisk och kulturell homogenitet skapas då detta nedmonterar nuvarande mångkulturella samhället. En halv miljon är bara för de första sex åren och ett minikrav utifrån i huvudsak logistiska parametrar. Utöver denna halv miljonen tillkommer de som kommer resa hem frivilligt, vilket säkerligen kommer bli många utifrån den signal vi skickar i och med vår organiserade återvandring samt andra samhällsförändringar. Vidare kommer den organiserade återvandringen fortsätta tills dess att alla systembelastande invandrare skickats hem.

Hm, okej. Tack for svar
Citera
2018-08-22, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Jodå visst dör det folk lite här och där i svensk politik också. SD är inte alls oskyldiga där.

Du tycks missa poängen, och bagatelliserar kritiken mot SD. AfS menar, att SD och Jimmie Åkesson i princip struntar i sina politiker - och i förlängningen även i sina väljare. SD:s partiledning är bara en samling halvslipade karriärister, som saknar såväl ideologi som moral. Symptomatiskt för det är, att de låter Jimmie fortsätta som partiledare, trots att han uppenbarligen ännu inte är frisk närmare fyra år efter sjukskrivningen, vilket hans kroniska psykofarmakamissbruk vittnar om.
Citera
2018-08-22, 09:38
Medlem
Lars Bern är inte negativ till AfS eller MED, men tydligen till de flesta eller alla(?) riksdagspartier

Citat:
Rösta bara på politiker och partier som tillåter alla att framföra sina åsikter och som visar respekt för sina meningsmotståndare!

Lars Bern
https://anthropocene.live/2018/08/18/ett-litet-tips-infor-valet-den-9-september/

Citat:
Finansministerns val av angreppspunkt blir löjeväckande om man betänker att under hennes fyra år som finansminister, så har kronan tappat en fjärdedel av sitt värde och placerat sig bland världens tio sämsta skräpvalutor. Om något är den ekonomiska politiken med Anderssons signum som orsakat detta, skrämmande för utländska investerare.

Det som kanske skrämmer bort utländska investerare minst lika mycket som skräpvalutan, är det faktum att samtliga partier i sjuklövern vägrar att acceptera ett samarbete med de i riksdagen som väljs in på SD-mandat. Det kan efter valet skapa en instabil parlamentarisk situation som gör svenska investeringar mindre tilltalande. Där skulle Andersson kunna göra en insats genom att deklarera att man kommer att respektera folkviljan och vara beredd att samarbeta med all ledamöter som väljs av svenska folket.

Lars Bern
https://anthropocene.live/2018/08/21/magdalena-andersson-kastar-sten-i-glashus/
Citera
2018-08-22, 10:09
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Nej, nej, AfS har inte råd till en undersökning. Eller, jo vänta, de har, men väljer att inte redovisa det faktiska resultatet.

Varför mörkar de sina skyhöga siffror? Är de bara dumma, inkompetenta, naiva och okunniga om verkligheten?

AfS har ju redan beställt mätningarna från Sentio.
Men redovisat bara stödröst-siffrorna.
Det tyder på... ja, att man inte vill redovisa siffrorna för att... de är usla.

Detta har också besvarats många gånger i tråden. Sentio har starka kopplingar till SD och Nyheter Idag. Vad deras metod visar framgår varje månad av NI. Det AfS beställt är det som inte framgår, d.v.s. stödet för ett tuffare mer rakryggat invandringskritiskt alternativ.

Varför ska AfS beställa från SD närstående Sentio samma mätning som redan redovisas varje månad i NI?

Alla OI är för övrigt uppbunda av partier, tidningar e.t.c. men 2006 var Ipsos det enda institut som särredovisade SD redan i april. 2018 finns också ett, YouGov.

De högre makternas vägar är outgrundliga och tycks vara med oss även denna gång.
Citera
2018-08-22, 10:25
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Detta har också besvarats många gånger i tråden.
Du gjorde mist 7 fel i ordet "bortförklarats"

AfS:are - argumenterar att MSM skulle mörka AfS:s skyhöga siffror i syfte att få folk att inte rösta på AfS.
Också AfS:are - hittar en massa bortförklaringar till att AfS inte beställer och publicerar siffrorna själva och därmed upplyser folket så att de går och röstar.

Logik!
Citera
2018-08-22, 10:36
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:

AfS:are - argumenterar att MSM skulle mörka AfS:s skyhöga siffror i syfte att få folk att inte rösta på AfS.
Också AfS:are - hittar en massa bortförklaringar till att AfS inte beställer och publicerar siffrorna själva och därmed upplyser folket så att de går och röstar.

Logik!

Varför då när de redan presenteras i t.ex. Sentio? Ska de betala från ett OI som inte ens ger utslag? Det enda som visar utslag är YouGov och vad jag vet samarbetar de redan med Metro och ev. något annat parti, dock ingen aning om vilket.

AfS behöver inte bortförklara något utan i detta val är det YouGov som visar bäst. 2016 var det Ipsos som visade SD bäst. Bara hålla tummarna att de inte mörkar nu.
Citera
2018-08-22, 10:43
Medlem
Citat:

Logik!

Indirekt kan man se att stödet ökar starkt. Till exempel med Google Trends och aktiviteter på Facebook.
Citera
2018-08-22, 10:44
Medlem
Även Skansen-gate bör ge mycket uppmärksamhet och stöd:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/skansen-till-alternativ-for-sverige-anvand-inte-vara-bilder-ni-strider-mot-allt-vi-star-for
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in