Det verkar som om Jessica Ohlson har en rejäl intressekonflikt. Hon arbetar på en advokatbyrå som bär hennes efternamn med bla. asylärenden, då hon företräder invandrare i ärenden med migrationsverket. (!) Jag är minst sagt chockad att Kasselstrand som ju måste känna till hennes sysselsättning ändå godkänt henne inom partiet, fastän hon står i direkt intressekonflikt med den fråga partiet går till val på - totalt asylstopp och återvandring. Hennes advokatbyrå tjänar alltså pengar på invandrare och har alltså ett finansiellt intresse i att inte stoppa invandringen till Sverige. Det drägg vi såg i Nyköping är tydligen samma stad där hon arbetar..
"Kan de personer som du är biträde åt känna sig trygga med att du gör vad de kan för att de ska få uppehållstillstånd i Sverige?
– Självklart kan de göra det. Om de inte gör det uppfyller jag inte mitt arbete och kan inte ha den här typen av uppdrag. För mig är det inga problem att skilja på en politisk och yrkesmässig roll.
Hon säger också att Migrationsverket har ringt till hennes advokatbyrå och särskilt efterfrågat kvinnliga jurister som offentliga biträden.
Fredrik Bengtsson, presschef på Migrationsverket, menar att personens åsikter inte spelar roll för Migrationsverket. Han ser därför inga problem med Jessica Ohlson som offentligt biträde."
https://www.expressen.se/nyheter/var-for-extrem-for-sd--hjalper-nu-flyktingar/