Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Det skrev jag ju.. vi har helt nya möjligheter att nå ut, kommunicera, informera och organisera oss tack vare internet.
Själv har jag dock tidigare påpekat att det gick bra även långt före WWI så dina avgränsningar i förhållande till krig får du behålla själv.
Poängen med false flag/-pretext är att lura/vilseleda opinionen att tro att någon annan är agressorn och att man därmed får moraliskt mandat att inleda vad som egentligen är ett omoraliskt anfallskrig.
Det här är ett tidlöst fenomen, visst, men behovet av sådant har ökat i och med att allmänheten har blivit allt mer upplyst och delaktig i de politiska beslutsprocesserna.
Det är möjligt att internet har försvårat möjligheterna att vilseleda en opinion med false flags/-pretexts, men inte på något avgörande sätt.
Om jag minns rätt så var ca 80% av de amerikanska soldater som deltog i invasionen av Irak övertygade om att USA invaderade landet som vedergällning för 9/11. Detta trots att Bush & co långt innan invasionen inleddes officiellt förklarat att Irak inte på något sätt var inblandat i terrordåden.
Antingen så höll man manskapet isolerat från internet och massmedia, eller så är det här ett gott exempel på att ’tillgänglig information’ är underordnat av vem och hur informationen sprids till hur många.
När något blir sanktionerat som officiell kollektiv ’sanning’.
Der här vet givetvis arkitekterna bakom 9/11 innan planen sätts i verket.