Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Vad menar du då?
Att jag omöjligen kan lära dig att göra en normal rimlighetsbedömning.
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Och den går ut på?
Vad sägs om att du försöker lista ut det själv? Det kanske finns någon ledtråd i det jag skrivit?
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Nej, jag lägger fram bevis för att NIST ignorerade ett stort antal vittnesmål och andra data som indikerar att WTC 1, 2 och 7 togs ner med hjälp av sprängmedel och termit.
Nej, det har du inte alls gjort. Du har bara visat att du är fullständigt värdelös på källkritik och rimlighetsbedömningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Nu var det ju mer än ”en brandman”, eller hur.
Jasså? Låt höra vilka det var mer än brandmannen? och vilka kvalifikationer dessa hade att avgöra att det var just stål och inget annat?
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Det som väller ut ur tornen ser ut som smält stål
Jasså? Det var du som var det andra expertvittnet. Då vill jag gärna veta vilka kvalifikationer du har för att avgöra den saken.
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
+ att den vita röken tyder på att det är en thermite reaction.
Jasså, du är expert på att bedöma om rök kommer från termitreaktioner också? Du är en riktigt mångsidig expert?
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Ett antal olika professioner varav vissa ingående i FEMA’s utredning vittnar om smält stål som rinner omkring i ruinerna.
Jasså? Vilka är dom? Vilken undersökningsmetod använde dom? För det är väl inte bara när någon inte håller med dina expertbedömningar som dom måste agera vetenskapligt? Det skulle ju annars innebära att du är en hycklare. Och det är du väl inte?
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Över hundra dokumenterade vittnen rapporterar mycket kraftiga explosioner i byggnaderna varav ett antal explicit säger att det lät precis som de sekvenser man hör från klassiska CD’s.
Det här har också diskuterats förut. Du har inte alls tillgång till över hundra dokumenterade vittnen som rapporterat mycket kraftiga explosioner.
Inte heller har du presenterat några som helst skäl att tro att dessa imaginära vittnen skulle vara kvalificerade att höra skillnad på exploderande termit eller andra typer utav explosioner eller kraftiga smällar som inte tyder på någon konspiration, alls.
Ingen trodde på första gången du drog den smörjan. Det finns ingen anledning att tro att någon plötsligt skall börja tro dig nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Det finns ljud från vad som låter som mycket kraftiga explosioner på åtminstone tre dokumenterade videoinspelningar.
Jasså? Så nu är du expert på att analysera explosionsljud från ljudinspelningar också? Kanske dags att sluta sitta här och skriva strunt när du har så mycket expertis att erbjuda.
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
WTC 7 faller handlöst i fritt fall i 2,5 sekunder = explosioner som simultant blåser bort underliggande bärande stålstrukturer.
Du har fortfarande inte kunnat ge någon som helst rimlig förklaring till varför man medvetet skulle välja att ta ner byggnaden på ett sätt som ser extra onaturligt ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Rapporter om att WTC 7 kommer att tas ner = bring it down.
Det har också diskuterats förut och det är som du vet bara trams.
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Rapporter om att WTC 7 har kollapsat trots att byggnaden fortfarande står kvar.
Du kanske inte borde prenumerera på alla konspirationsteorier samtidigt? Varför fejka nyhetssändning om WTC 7 om man ändå skall spränga byggnaden?
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Skyskrapor av stål har aldrig tidigare totalkollapsat från brand + mekaniska skador.
Det här har också diskuterats flera gånger. Du har aldrig kunnat förklara vad det är för speciellt med att just stålskyskrapor kan rasa utav brand, när det finns gott om exempel på andra stålbyggnader som rasat på grund utav brand.
Sist vi diskuterade det blev du så desperat att ägnade flera sidor åt att diskutera dina egenpåhittade definitioner utav vad som är en skyskrapa och började till och med ljuga om demografi och geografi i Skövde innan dina böner till slut besvarades genom att moderator raderade hela skiten.
Jag föreslår att vi inte upprepar den pinsamheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
NFPA säger att brandkatastrofer där misstänkt terrorism ingår alltid ska testas för möjliga sprängmedel och incendiaries.
Det här har också diskuterats. Du började då tramsa om att man skulle gå runt och samla in damm på stan flera år efter händelsen och leta efter spår i detta damm. Inte så smart om du tänker efter...
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
En brandman? Vill du att jag fortsätter? Vill du ha en tatuering?
En blå bil! Nej, tack.
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Du ljuger. Som vanligt.
Nu har du fått det om bakfoten igen. Du lovade att sluta hänga här om jag tyckte du skrev något vettigt. Det tyckte jag var vettigt. Speciellt med tanke på hur mycket gott du skulle kunna göra med dina superförmågor. Men istället för att leva upp till ditt löfte så anklagar du mig för lögn. Pinsamt.
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Då postar vi videon igen:
https://youtu.be/FuyZJl9YleY
Förklara nu varför de två förloppen liknar varandra.
Nej, tack. Om jag vill återuppleva den tidigare diskussionen så söker jag mig bara bakåt i tråden. Jag kan aldrig tänka mig att du har något nytt att tillföra sedan dess.