2018-08-20, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Får kolla vidare. Men jag är jävligt säker på att det där är något som det är helt fel i skallen på. En IQ befriad social kameleont!

Ja han är fucked up men om han varit psykopat så hade du upplevt honom som övertygande, nu är det ju precis tvärtom vilket jag instämmer i.
Citera
2018-08-20, 16:21
Medlem
Buffymyloves avatar
Kan tipsa om podden "last podcast on the left", ett avsnitt går de igenom olika manifest, däribland Elliot Rodgers, och diskuterar på ett rätt underhållande sätt hur han kunde bli som han blev
Citera
2018-08-20, 16:23
Medlem
Knaviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Ja det beror ju på var och i tid man jämför med, men säg Sverige för 200 år sedan kanske. Det där har ju varierat över tid, liksom synen på kvinnan. Det är ju inte särskilt länge sedan vetenskapen menade att kvinnor var en slags ofullständig man

Sverige för 200 år sedan var en minst lika onaturlig miljö som det moderna samhället. Frågar du mig finns det problem med både det då extremt konservativa och det moderna extremt liberala.

Du kommer hela tiden tillbaka till ämnet feminism och tittar jag på dina startade ämnen verkar du i princip bara skriva om sex och hur du är i förhållande till män. Har du ingen lust att kritisera det moderna samhället djupare kommer vi nog inte komma någonvart.
Citera
2018-08-20, 16:26
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knavius
Sverige för 200 år sedan var en minst lika onaturlig miljö som det moderna samhället. Frågar du mig finns det problem med både det då extremt konservativa och det moderna extremt liberala.

Du kommer hela tiden tillbaka till ämnet feminism och tittar jag på dina startade ämnen verkar du i princip bara skriva om sex och hur du är i förhållande till män. Har du ingen lust att kritisera det moderna samhället djupare kommer vi nog inte komma någonvart.
De här personerna lider av någon slags psykisk ohälsa. Varför? produkt av samhälle och, arv och miljö?
Och hur de ser på kvinnor har allt att göra med saken. Och vad beror det på?

Jag ser det inte som dig, att det finns en rätt "naturlig miljö" och en "onaturlig miljö"- vad det nu innebär
Citera
2018-08-20, 16:27
Bannlyst
Citat:
Kan tipsa om podden "last podcast on the left", ett avsnitt går de igenom olika manifest, däribland Elliot Rodgers, och diskuterar på ett rätt underhållande sätt hur han kunde bli som han blev

Han blev som han blev pga precis den underhållning du förespråkar.
Citera
2018-08-20, 16:29
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Han blev som han blev pga precis den underhållning du förespråkar.
Nej det blev han inte. Han blev som han blev för att han hade en antisocial personlighetstörning parat med ett enormt kvinnoförakt och att han blev matad med silversked sedan han var liten och trodde sig ha rätt till kvinnor. Han förtjänar hån efter vad han gjorde. Inte ett dugg synd om honom.
Citera
2018-08-20, 16:36
Medlem
Knaviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Alltså den där knäppa bruden har ju precis samma psykiska problematik som dessa incelmongon, det är bara så att hon är tjej och det tar sig andra uttryck. Men det är samma sjuka beteende. De går liksom inte att diskutera med, de är inte intresserade av nåt riktigt socialt eller intellektuellt utbyte med andra människor eftersom de saknar hjärnstrukturen som möjliggör en förståelse för hur sånt går till i praktiken. De är hopplösa och det är medfött. En sorts hjärnskada.

I Sverige är det moderna liberala så heligt att vissa aldrig kommer våga kritisera det, det skulle vara att kritisera en del av sig själva. Det är nog därför vissa aldrig stannar upp och funderar på VARFÖR detta fenomen finns idag, man vill inte komma fram till att det är sin egen ideologi som indirekt skapat det.
Citera
2018-08-20, 16:47
Bannlyst
Citat:
Du har ju sedan du hoppade in i diskussionen i princip hävdat att det är feminismens fel att incels gör det de gör

Nej. Jag har menat att feminismens framfart kommer göra så att incel antalet ökar. Omedvetet eller ej.
Citera
2018-08-20, 16:48
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Nej. Jag har menat att feminismens framfart kommer göra så att incel antalet ökar. Omedvetet eller ej.
Exakt på vilket sätt? Att kvinnor väljer bort snubbar de inte vill ligga med?
Citera
2018-08-20, 16:49
Bannlyst
Citat:
Exakt på vilket sätt? Att kvinnor väljer bort snubbar de inte vill ligga med?

Nej. För att feminister/vänster är väldigt mån om att stöta ut folk som tänker olika. Det är lite som att de känner sig hotade av det som är nytt.

Det blir för mycket jobb.
Citera
2018-08-20, 16:58
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Nej. För att feminister/vänster är väldigt mån om att stöta ut folk som tänker olika. Det är lite som att de känner sig hotade av det som är nytt.

Det blir för mycket jobb.
Tror jag inte ett dugg på. Snarare konservativa grupper som gör. Och feminister känner sig inte ”hotade” av incels, de påtalar det uppenbara kvinnohatet de sitter och spyr ur sig vilket i allra högsta grad är klandervärt.
Citera
2018-08-20, 17:00
Bannlyst
Citat:
Tror jag inte ett dugg på. Snarare konservativa grupper som gör. Och feminister känner sig inte ”hotade” av incels, de påtalar det uppenbara kvinnohatet de sitter och spyr ur sig vilket i allra högsta grad är klandervärt.

Problemet är ju att allt dom gör är att spy. Hade det funnits några lösningar istället så kanske vi hade sett dom ta fart hela vägen till månen och förbi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in