Citat:
Ursprungligen postat av
Asmodeusvult
Knappast troligt att de ”anstränger sig som fan”.
Möjligen i deras ensamma bittra värld där de förväntar sig att livet ska ändra sig om de bara ”anstränger sig som fan” och når nästa nivå i det spel de ägnat 67 % av sin lediga tid de senaste åren inuti.
Visa gärna några exempel på några incels som ”ansträngt sig som fan” och fortfarande är incels.
Deras feghet består av att de inte vågar se sig själva och göra de förändringar som behövs för att nå framgång socialt och/eller vågar genomföra dessa saker i praktiken.
Alla är oskulder från början. De flesta lär sig hur man beter sig för att få ligga i tonåren.
Det finns hundratusentals olika sätt.
Att år efter år misslyckas med detta beror inte på något annat än antingen fegheten eller latheten eller något kognitivt handikapp.
Om man är svagbegåvad eller har mentala funktionsnedsättningar så gäller säkert din tes, men det är väl knappast definitionen av ”incels”?
Ok att många Incels är 20 åriga dataspelnördar o oskulder stämmer ioförsig men nu låter det på dig som om problemet är begränsat till just denna specifika kategori. Jag vet många män tex över 40-50 som har ett fast arbete tex ser ganska bra ut trevliga som inte har haft förhållande dejtat och antagligen inte sex på flera år.
Vissa har barn och förhållanden bakom sig de flesta inte. När man går på nån privat tillställning tex är det alltid bara killar och en tjej som är där med sin pojkvän.
De flesta tjejer jag vet o känner har förhållanden kan faktiskt inte komma på en enda tjej jag känner som är singel, möjligtvis en singelmorsa på 35 långtidssjukskriven med en massa diagnoser men hon har inga problem o få kuk när hon vill heller.
Ett problem är ju att de mest attraktiva männen en liten grupp med perfekt utseende mm ligger runt med samt även skaffar barn med stor del av de attraktivaste och lite mediokra tjejerna. Så enkel matematik är att en stor del män blir över lägg till massimporten av män som säkert vissa av dem ser bra ut och kan få många tjejer. Har du inte haft tur och träffat en tjej så är det stor risk att du blir utan om du går på krogen och inte har perfekt utseende har perfekt hår perfekta muskler så är chansen minimal att du som man lyckas samma på Tinder o liknande där är det ännu mindre chans.
Så att det blir nån extrem revolution är jag tveksam till eftersom Incelgrejen är inte en homogen grupp men räknar man ihop alla så är det iallafall en stor massa missnöjda frustrerade män i alla möjliga åldrar.
Möjligtvis att fler män sjukskriver sig pga psykiska problem eller begår självmord vilket redan sker i allt större utsträckning. Kanske nån Svensk Rodger Elliot typ flippar ur lite. Men vi får se hur det hela urartar sig men framtidsutsikterna ser inte ljusa ut.
Läste någon undersökning att ca 30 % män var barnlösa runt 50 års åldern då de flesta skaffat barn.